Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Osturõõm võib kiirelt asenduda garantiimurega

Allan Pedaja 13. mai 2004, 00:00

Arvutikaupade garantiiaeg on enamasti aastapikkune, mõnedel tootjatel küünib see ka kuni kolme aastani. Uurige asja ostes, kes teeb selle aja jooksul garantiiremonti ja kui kaua tal selleks tavaliselt aega läheb. Esimene vastus on kiirem tulema, töö prognoositava kestuse kohta on aga juba raskem infot saada.

Üldiselt peab müüja oskama neile küsimustele vastata.

Olen seda meelt, et asju peaks ostma õigest kohast. Tavaliselt käiakse hindu vaatamas mitme edasimüüja juures, kus arvutikaubad võivad olla saadaval eri hindadega.

Kui osta kõige odavamalt pakkujalt, tuleks garantiiasjad eriti täpselt selgeks teha. Sama kehtib ka veebikaubanduse kohta: kindlasti saab Ameerika Ühendriikidest tellida odavama hinnaga, kuid pahatihti tuleb toode saata garantiiremonti müüja juurde ookeani taha. See on arusaadavalt aga aja- ja rahakulu.

Kindlasti võtab garantiitöö aega. Ja kahtlemata mängib rolli töö keerukus, aga ka asjaolu, kas ostetud toote kaubamärgil on Eestis esindaja olemas.

Kujutage ette, et ostsite mobiiltelefoni, mille garantiiremondi ajaks öeldakse seitse päeva, kusjuures vea parandamine võtab aega kümme minutit. Või on teie sülearvuti rivist välja mineku järel garantiiremondis juba neljandat nädalat. Miks nii kaua? Kas üldse saab nii kaua hakkama ilma olulise töövahendita? Piltlikult öeldes: kui müürsepal läheb kellu neljaks nädalaks remonti, siis saab sisse kolida jõulude asemel alles veebruaris. Võib-olla on põhjus remondimeeste saamatuses või ei suudeta vajalikke varuosi kiiresti kätte saada, aga see ei ole tarbija asi.

Eestis esindust omavatel kaubamärkidel on reeglina olemas ka kohapealne asjatundlik teenindus ja kindlasti kulub aega vähem. Arvutite hooldusega tegelev IBMi Eesti esindus on näiteks võtnud eesmärgiks teha garantiiremont ära kolme päevaga ja enamasti peetakse sellest tähtajast ka kinni.

Garantii maksab. Tema hind sisaldub toote hinnas. Kallimatel kaubamärkidel on garantiiasjad paremini paigas, kui odavatel ja tundmatutel. Garantiiaega saab olemasolevale ka juurde osta ehk võib öelda, et ostja saab seda, mille eest ta maksab. See sarnaneb mõnes mõttes kindlustusega ning tootjad püüavad, et ostjal remonti vähem asja oleks. Muidu kahaneb ostja lugupidamine tootja vastu.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing