Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaksiktorni rajamist juhib Lemminkäinen

    Tegemist on sellesama salapärase suure tellimusega, millele Lemminkäinen on varem korduvalt vihjanud. Ehitise üldpind on ligi 50 000 ruutmeetrit. ?Praegu juhime terviku projekteerimist,? ütles Lemminkäinen Eesti juht Avo Lillemäe eile. Tema sõnul on sõlmitud projekti tellija, ASiga EKE Invest projektijuhtimise leping. Maja kerkib Tallinna südalinna Tornimäe tänavale Stockmanni kaubamaja ja Ühispanga peahoone vahelisele alale.
    Lillemäe sõnul on projekt suur, ehituse maksumusega 500 miljonit krooni. Lemminkäinen tegeleb sellega juba möödunud aasta algusest. Koos Nord Projektiga esitati tellijale eskiis. Eestis on see Viru keskuse kõrval ühe suuremaid kommertsprojekte.
    Lillemäe ei öelnud, kui palju Lemminkäinen projekti juhtimise eest teenib. Olenevalt riskidest on võimalik teenida projektijuhina 1,5?4% ehituse maksumusest. Kõnealuse projekti puhul siis 7,5?20 miljonit krooni.
    Kaksiktorni krundil asuva hoone lammutamine algab Lillemäe sõnul järgmisel nädalal, ehitusloa peaks kätte saama enne jaanipäeva, siis on võimalik hakata ehitama. Ehituse aeg on 26 kuud.
    Kaksiktorni elamu-osa ehituse peatöövõtja on AS Merko Ehitus. Merko omandas aprilli lõpus EKE Investilt poole kortertorni omanikfirma OÜ Tornimäe Apartments osalusest.
    Kaksiktorni hotelliosa ehituse peatöövõtja leidmiseks on konkurss korraldamisel. Kahe torni vahele jääva kaubanduskeskuse ehitust juhib Lemminkäinen ise.
    ?Oleme tellija käepikendus,? iseloomustas Lillemäe Lemminkäineni rolli selles projektis, ?EKE Invest vajab professionaalset projektijuhti.? Praegu peab EKE Invest läbirääkimisi hotelli operaatori leidmiseks. Lemminkäinen aitab hotelli sisustamiseks hanke korraldada.
    SRV Kinnisvara ASi juht Alvar Ild ütles kaksiktorni projekti kommenteerides, et tegemist on ühe sammuga kesklinna täisehitamise suunas. ?Lemminkäinen on Soomes arvestatav tegija, esimese kolme hulgas,? märkis Ild. Tema sõnul peaks firma projektiga hakkama saama küll.
    Eile avaldas tänavuse aasta esimese kvartali tulemused Lemminkäinen Eesti emafirma Lemminkäinen Oyj. Ettevõtte kolme kuu käive kasvas võrreldes möödunud aastaga 9%, 242 miljoni euroni (3,7 mld kr). Puhaskahjum vähenes aastaga ligi kaks korda, 11 miljoni euroni (172 mln kr). Lemminkäinen Eesti oma tulemusi eraldi välja ei too. ?Oli väike käive ja väike kasum,? kommenteeris Avo Lillemäe.
    Möödunud aastal sai Lemminkäinen Eesti 10,6 mln kroonise käibe juures 11,6 mln krooni kahjumit. Kahjum tuli Saku Suurhalli aktsiate müügist.
    Soome päritolu Lemminkäineni gruppi kuuluvad Eestis ka teedeehitusfirma AS Talter, teekatte märgistusega tegelev AS Rajar TL ja montaa?ifirma Tekmann Eesti OÜ. Talteris saavutas Lemminkäinen 99,4% osaluse tänavu jaanuaris.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.