Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti ?ürii taandas end Balti brändi konkursist, nimetades konkurssi ebaobjektiivseks
Eesti ?ürii hinnangul jäi konkursist osavõtt äärmiselt kesiseks. Kokku kandideeris kolme parima Balti brändi auhinnale kolme riigi peale 12 kaubamärki. See on Eesti ?ürii hinnangul Baltimaade turgu arvestades ilmselgelt olematu kandidaatide hulk mis tahes turundusauhinna väljaandmiseks.
Samuti olid hindamiseks esitatud materjalid nii mahult kui ka tasemelt väga ebaühtlased, mis viitab konkursi vähesele ettevalmistamisele ning ilmsele ajapuudusele, ütles konkursi Eesti ?ürii liige Rein Ida.
Konkursi korraldajad soovivad välja anda kokku neli auhinda: Balti aasta bränd ja parim rahvuslik bränd Eestis, Lätis ja Leedus. Lisaks pidi algselt toimuma konkurss eraldi kategooriates riikide kaupa, kuid vaid kahes kategoorias oli üle kolme võistleja, mitmes kategoorias polnud ühtegi kandidaati või oli vaid üks.
?Kui Eesti ?ürii juhtis sellele korraldajate tähelepanu, siis teatati, et kohalik konkurss jäetakse ära, mis näitab, et korraldajad üritavad äpardunud konkurssi läbi viia ükskõik mis tingimustel,? nentis Iida.
Kui konkursile esitatud materjalid Eestisse jõudsid, selgus ?ürii üllatuseks, et Baltimaade brändi auhinna kandidaatide seas olid ka kaubamärgid, mida Eestis ei turustata või mida vähemalt keegi ?ürii liikmetest polnud kohanud kõigil kolmel Balti turul.
Parim kriteeriumidele vastav Baltimaade parima brändi nominent on Eesti ?ürii arvates Hansapank ning sellest teavitati ka konkursi korraldajaid.
Kui Eesti ?ürii tegi eelmisel nädalal oma seisukoha teatavaks konkursi korraldajatele, pakuti välja, et nn rahvaküsitlusel selguva Eesti parima brändi võiks siiski välja kuulutada. Kuna aga Eesti parima brändi valimiseks väljapakutud rahvaküsitluse kriteeriume ei ole Eesti ?üriile tutvustatud, siis ei saa küsitluse tulemusi usaldada, nentis Iida.
Kuna Eesti ?ürii peab konkurssi ebaobjektiivseks, siis ei soovi ?ürii liikmed, et nende nimesid Baltimaade brändi konkursiga seostakse.
Eesti ?üriisse kuulusid Rein Iida, Marek Eikner, Janek Mäggi, Aive Levandi, Olav Osolin, Ivo Rull, Ulli Sats, Hanno Kindel, Hando Sinisalu.
Konkursi Annual Award Baltic Brand 2004 korraldajad on Läti Ärikool, Läti Tööandjate Assotsiatsioon, Läti Kaubandus- ja Tööstuskoda, Eesti ja Leedu Ettevõtjate ja Tööandjate Föderatsioon.
Auhinnad antakse üle Balti majandusfoorumil.
Autor: ÄP