Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekspress Grupp sammus kasumiga Eesti Meediast mööda
Eesti Meedia esimese kvartali kasum vähenes ligi kaks korda võrreldes möödunud aastaga ja oli 6,8 miljonit krooni. Ekspress Grupi kasum kasvas rohkem kui 2 miljoni krooni võrra ja oli 7,4 miljonit krooni.
Eesti Meedia põhjendas eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes oluliselt kehvemaid tulemusi trükikojas Kroonpress uute masinate käivitamisraskustega kaasnenud trahvidega, valimisreklaami puudumisega Postimehes ja Ajakirjade Kirjastuse kaks korda kehvemate majandustulemustega.
Samas möönis Eesti Meedia finantsdirektor Meelis Luht, et Kroonpressi hinnanguliselt miljoni kroonine trahvimiinus kasuminumbrit möödunud aastaga võrdlemisel ei mõjuta. Teised Eesti Meediale oodatust nigelama kasuminumbri toonud asjaolud oleksid pidanud mõjutama ka Ekspress Gruppi.
Et Ajakirjade Kirjastuses on mõlemal kontsernil võrdne osalus, siis kajastub ettevõtte kasumi vähenemine ka Ekspress Grupi majandustulemustes. Valimisreklaami puudumine mõjutas nii Postimeest kui ka Eesti Päevalehte, mis kuulub osaliselt Ekspress Grupile. ?Kahtlemata valimisreklaami puudumine mõjutas meid, kuid samas saame rääkida hoopis reklaami kasvust Eesti Päevalehes,? ütles Viktor Mahhov, Ekspress Grupi juhatuse esimees.
Ekspress Grupi headest majandustulemustest olulise osa andis Mahhovi sõnul trükikoda Printall. ?Hea müügitöö,? tõdes Mahhov rohkemaid põhjusi välja toomata. ?Venemaa osakaal tellimustes pole suurenenud, kuigi tõsi ta on, et Venemaa moodustab Printalli ekspordist peamise osa,? ütles Mahhov. Printall ekspordib kolmandiku toodangust.
Eesti Meedia majandustulemustes ei kajastu Kanal 2 6 miljoni kroonine esimese kvartali kahjum, sest Kanal 2 on iseseisev ettevõte, kuigi Norra börsile raporteerib mõlema omanikfirma Schibsted kahe firma majandustulemusi koos. Ka Kanal 2 kahjumi suurenemist kahelt miljonilt kuuele mõjutas Meelis Luhti sõnul valimisreklaami puudumine.
Eesti Meedia loodab esimese kvartali negatiivse trendi möödumist. ?Arvan, et aasta alguse suurem pauk on möödas ja juba on reklaamikliendid suurendanud tellimusi,? ütles Luht.
Ekspress Grupp oletab, et aasta jätkub esimese kvartaliga samas tempos, lisaks pühendatakse tähelepanu Leedu tütarettevõttele. Selle aasta märtsis lasi Ekspress Grupp välja võlakirju, et omandada 97protsendiline osalus Leedus ajakirjade kirjastuses UAB Moteris. ?Lätis-Leedus meil rohkem osalusi pole ja tulevikus keskendume pigem Leedu ajakirjade kirjastuse arendamisele kui uute osaluste omandamisele,? ütles Mahhov.