Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kütuse lisatasu kallinemine kergitas lennuveo hinda
Airproxy müügijuht Helena Roots selgitas, et näiteks lennufirmal SAS kallineb kütuse lisatasu 2,34 kroonilt ehk 0,18 USA dollarilt 3,14 krooni ehk 0,24 dollarini kilogrammi kohta. 100 kilogrammi kaaluva paki saatmisel tähendab see ca 80 kroonist hinnalisa.
Kütuse lisatasu on maks, mida võtab lennukompanni lisaks baastariifile, kuna lennukite kütuse tasu muutub sõltuvalt maailmaturu kütuse indeksist. ?Kuna need kõikumised on olulised, ei saa lennukompaniid seda riski endale võtta, vaid maandavad riski kütuse lisatasu abil,? selgitas Roots.
Kütuse lisatasu määra määrab iga lennukompanii eraldi, kasutades üldjuhul Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsiooni (IATA) koostatud metoodikat. Et lennufirmadel on arvutamise alused erinevad, erinevad Rootsi sõnul ka lisatasude määrad.
Kütuse lisatasu määr muutub, kui kütuse maailmaturu indeks muutub. Näiteks oli SASi eelmise aasta detsembris lisatasu määra kergitamisel Rootsi andmeil sõnumi klientidele, et kütuse maailmaturu indeks kerkis 169 ja 167 punktini, mis lisas kehtivale lisatasu määrale 0,05 eurosenti ehk umbes 80 senti.
Viimati kergitasid lennufirmad kütuse lisatasu määrasid eelmise aasta detsembris, mil näiteks 100kg saadetise saatmine kallines Balti Logistika andmeil ca 80 krooni võrra.´