Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamkoti eest nõutakse kliendilt raha

    Suurtes ketipoodides pole kilekotile trükitud tavaline neutraalne pildike või kiri, vaid firma reklaam. Sellisel juhul oleks eetiline anda kilekott kliendile tasuta, jätaks see ju kauplusest hea mulje ning klient tuleks teinekordki rõõmsalt uut ostu sooritama, muretsemata, kas tal on kilekott kaasas või mitte.
    Täna aga küsitakse kilekoti eest 1 kuni 2 krooni. Sellest võib aru saada, kui kilekott on ilma kirjadeta või mittemidagiütleva pildikesega. Praegu aga maksab klient lisaks kilekotile ka firma reklaami sularahas kinni. Hiljem aga, võttes koti taaskasutusele, teeb poele tasuta reklaami.
    Rimi Eesti OÜ supermarketi formaadi juhi Tiit Eliase sõnul muudab kilekoti kalliks just trükk. Kui enamik kauplustest vahetab koti kujundust kaks korda aastas, siis Rimi ei ole kilekoti kujundust vahetanud. Rimi kilekotiäri mahud on tänaseni olnud veel väga väikesed ja matriitsi muutmine teeks kottide tootmise mõttetult kalliks, ütles Elias.
    Seega võiks müüa odavalt valgeid kilekotte ja kui kauplus tahab reklaami teha, võib ta kotte jagada tasuta, mitte nöörida raha kliendilt.
    Kui firma ise ei jaksa oma reklaami eest maksta või ei taha ta seda teha, siis ei peaks ta end reklaamima, sest on üsna nahaalne lasta oma reklaam kliendil kinni maksta.
    Tallinna Kaubamaja kasutab oma kilekottide trükkimisel ühevärvitrükki, mis on hinna poolest küllaltki soodus, ja nii moodustab trükk kilekoti omahinnast ca 15?20%.
    Kaubamaja tööstuskaupade osakonnad, kus kasutusel teistsugused kotid, millel kujundus paremini näha, annavad ostuga kilekoti kaasa tasuta.
    Selveri ostudirektori Iivi Saare sõnul on tööstuskaupade osakonnas kilekotid tasuta seetõttu, et seal on juurdehindlus suurem.
    Kilekotiäri on kauplustel garanteeritud reklaami- ja tuluallikas.
    Suured ketid tellivad aastas mitmeid miljoneid kilekotte, mis müüakse 1 kuni 2 krooniga. Kilekoti omahinda kauplused ei avalikusta, kuid kinnitavad, et tegu on kasumliku äriga. Riidekauplustes, kus kilekoti eest lisaraha ei küsita, on see aga pigem kulu ja kliendile lisaboonus.
    Kui riidekauplused jagavad kilekotte tasuta, siis toidukauplused, kus tehakse 6000?8000 ostu päevas, teenivad kilekottide pealt head kasumit.
    Kilekotiärist saadavat kasumit vähendavad osa toidukaupluste puhul kampaaniad, kus jagatakse kotte tasuta. Näiteks Tallinna Kaubamaja Osturalli ja Stockmanni Hullud Päevad ning Citymarketi Mammutipäevad. Tuleb aga tunnistada, et kampaania kilekotid on enamasti kehvemast ja odavamast materjalist.
    Samas aga Prismas, Rimis ja ülejäänud Kesko kauplustes on kilekott olenemata kampaaniast tasuline. Erandina saab Prismast garderoobikauba ostjad kilekoti tasuta.
    Ainult Säästumarketites saab kasutada võimalust viia ostud koju kaubakastides, mis kassa juurde ritta on laotud.
    Ka Rimi plaanib lähiajal pakkuda kliendile lisaks kilekotile ka riide-paberkotti ning transpordikasti kasutamise võimalust.
    Tasuta kilekotte on Rimi jaganud mõnel korral, kui on avanud uues piirkonnas uue kaupluse. Nende kampaaniate numbreid Rimi ei avalikusta, kuid kaubanduskett teatas, et tegu on väga väikeste mahtude ja ka kuluga.
    Rimi kaalub kilekoti pinna reklaamikanalina müüki panemist. Seoses Rimi esimese hüpermarketi avamisega Ülemistel prognoosib Rimi kilekotiäri märgatavat kasvu. Senise väikse müügimahu tõttu on kilekotil olnud ainult Rimi enda reklaam. Kui mahud kasvavad, kaalub Rimi ka selle pinna müüki reklaamikanalina, ütles Rimi Eesti OÜ turundusjuht Ruta Kallaspoolik.
    Tallinna Kaubamaja turundusjuhi Enn Pareli sõnul on Tallinna Kaubamaja kilekottidel vaid kaupluse oma reklaam ja seda reklaamipinnana välja ei müüda. ?Toidukauplustes kasutatav nn särkkott ei ole eriti hea reklaamikandja ? sangad tõmbavad koti kokku, nii et seal peal olevat pilti väga hästi näha ei ole. Seega ei ole toiduosakonna kott, mis ainsana tasuline, meie jaoks kuigi arvestatavaks reklaamikanaliks,? lisas Parel.
    Selveri ostudirektori Iivi Saare sõnul on kilekott ning sellel olev reklaam üks Selveri identiteedi kandja. Tükikulu on väike võrreldes tuluga, mida kotid kui reklaamikanalid annavad.
    Kesko Foodi haldusosakonna assistendi Regina Velbergi sõnul pole Säästumarket kunagi kaalunud kilekoti pinna müüki mõnele firmale.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.