Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Üritusturundusfirmad varjavad kogemusi ja uudiseid

Indrek Kald 18. mai 2004, 00:00

Samuti on mõnel veebilehel probleemiks sellel navigeerimine ? puudub kas tagasi-nupp või ei toeta kujundus ja lehel liikumine kodulehe struktuuri. Üritusturundusfirmade kodulehtede aadressid on firmanime järgi enamasti kergelt tuletatavad, kuid otsingumootoreis enda esiletoomisega võiks veel tööd teha. ITee ?ürii hindas kuue üritusturundusfirma kodulehti.

  • ITee hindab igakuiselt ühe valdkonna tippfirmade kodulehti. Seekord valisime edukaimad üritusturundusfirmad 19. mail Äripäevas ilmuvast turunduse TOPist. Hindamises osalesid ÄP veebitoimetaja Pirjo Vanem, ÄP tehnoloogiarubriigi toimetaja Kaido Einama ja Elioni interneti teenistuse juhataja Maiko Kalvet. Kümne palli skaalal hinnati veebi sisu, vormi ja kättesaadavust. Hinne üks on nende kodulehtede seas väga halb ja hinne kümme väga hea tulemus. Hinnetest võeti keskmine.

Kaido Einama: Avalehe kujundus näeb üsna koolipoisilik välja: karvane liikuv logo, mis kehva kvaliteediga kordub ka teistel lehtedel. Graafika on üldse läbivalt nõrk koht: meeskonna lehel on nimede ees arusaamatud kribalad, samuti on väikesed pildid tohutu suureks jäetud. Isegi kiire ADSLiga laeb leheküljetäis eelvaateid üsna kaua.

Maiko Kalvet: Piisav ülevaade firma ja teenuste kohta ja eriti põhjalik tehtud tööde kohta. Äratab usaldusväärsust. Natuke on ka fotosid üritustest, aga pigem kaootiliselt. Kodulehe pealingid jäävad veidi segaseks, kuid üldiselt lähtutakse pakutavatest teenustest.

Pirjo Vanem: Tekst on halvasti liigendatud, ei kutsu lugema ja kohati lausa segab (nt loetelud). Kontaktinfo pole püsivalt välja toodud. Puudub tellimuse esitamise vorm. Tehtud tööde loetelu ei kanna endas sisulist infot. Struktuur on küll lihtne, kuid navigeerimine ja kujundus ei toeta seda. Tekstidel puudub stiil, seega brauser näitab kohati loetamatuid lehekülgi. Otsingust leiab selle firma küsimust täpsustades.

Einama: Veebist otsides selgub, et sama nimega on ka üks Soome firma. Nii NETIs kui ka Google?is on ProMaMa esimeste seas. Ka kodulehe aadressi tuletamine on lihtne. Firma kohta saab esilehelt klikkides hea taustainfo, kuid esilehele tagasi ma ei saanud: logo võiks olla klikitav ja viia pealehele.

Kalvet: Info firma kohta on põhjalik. Hea on tegijate tutvustus. On olemas üldine teenuste ja klientide ülevaade. Puudu aga on näited (kirjeldused ja fotod) tehtud töödest ? seega ei saa nende kogemust hinnata.

Vanem: Tekst on hästi liigendatud ja fokuseeritud, kuid sisu on võrdlemisi napp ja lakooniline. Ei suudeta piisavalt eristuda. Kontaktinfo ja teenusepäring on atraktiivselt ja püsivalt välja toodud. Veebi ülesehitus on lihtne ning struktuur lihtsalt järgitav. Sama käib kujunduselementide kohta, mis toetavad teksti. Hea navigeeritavuse tõttu sisukaarti vaja pole, kuid selle väljatoomine on alati hea idee. URL on kohe äraarvatav ja otsingust leitav.

Einama: NETI otsingumootoris oli kõik enam-vähem tipp-topp: NETIs on see veebikeskkond esimene ja Google?is esikümnes. Teemamärksõnaga ma aga neid ei leidnudki. Ja domeeni ise tuletades ei satu kah kohe esimese hooga kodulehele (proovides näiteks aadressi www.balticeventservice.ee vms). Olulisim osa reklaami- ja üritusturunduse veebis on kindlasti portfolio ehk nimekiri sellest, mida firma on varem teinud. Kummaline on see, et uudistel puudub kuupäev.

Kalvet: Positiivne on osa toimunud ürituste põhjalik kirjeldamine (koos fotodega). Tekstid on ülevaate saamiseks piisavad. Samuti on olemas ülevaade firmast ja tegijatest.

Vanem: Siin on õnnestunud ühendada konkreetsus ja emotsioonid. Tekstid teostatud ürituste kohta on hästi fokuseeritud ja ladusalt kirjutatud. Rõhutatakse ürituse eesmärke ja konkreetseid saavutusi, välditakse harjumuspärast ilukõnelisust. Kontaktinfo on püsivalt leitav. Sisuosa väärtust kahandavad uudised, mis on sisuliselt portfolio dubleerimine, neis puudub uudislik vorm. Leht on äärmiselt lihtsalt ja loogiliselt üles ehitatud, elevust toovad ühtne stiil ja head illustratsioonid. Lehel navigeerimine on hea, kordagi ei teki äraeksimise tunnet. Vajaliku info saab mugavalt välja printida. Hea, et URL töötab nii ee- kui com-lõpulisena. Otsingust tuleb Baltic Event Service välja väga halvasti, küll on nende link www-värgis.

Einama: Sisu poolest on lehekülg üsna põhjalik. Kujundus tagasihoidlik ja napp, kuigi miskipärast lehekülg laadis alla kaua. Tehtud tööd ja pakkumised on konkreetselt välja toodud koos näidetega.

Kalvet: Kodulehte pole ammu uuendatud. Muidu on see sisukas, firma kohta on kõik andmed olemas, sh ka näitlejad ja näited tehtud üritustest (kuigi seda pole ammu uuendatud). Erinevate ürituste kohta on sisukaid kirjeldusi ja neid lugedes saab ka ise korraldamiseks mõtteid. Küll võiks veebis olla fotosid. Lehe struktuur on hea, lähtub sihtgruppide vajadustest ja on loogiliselt liigendatud. Navigeerimine on loogiline ja harjumuspärane ? alati on ka näha, kus alamlehel olete.

Vanem: Tekst ei ole läbivalt ühes stiilis, toodete tutvustused on laialivalguvad. Miinuseid lisavad kirjavead. Majandustulemused on aastate tagant, ka uudised on 2003. aastast. Pakutavate ürituste ülevaated on konkreetsed ja inforikkad. Struktuur on arusaadav ja navigeerimist on üritatud lihtsustada ? ülaservas on lehel liikumise rada ja allservas tagasi-nupp, kuid millegipärast ei järgita sama põhimõtet püsivalt läbi kogu lehe. Osa linke ei toimi. Lehekülg töötab täies mahus vaid Internet Exploreri brauserit kasutades. URL on äraarvatav, kuid otsingust raskesti leitav, vaid www-värgis on nad olemas.

Einama: Flash?i (brauserist sõltumatu animatsioonitehnika) nõudev koduleht on hästi kujundatud, kuigi mõni aeg tagasi võinuks veel nuriseda HTMLis kodulehe versiooni puudumise pärast. Praegu ilmselt flash-leht enamikule vaatajatele probleeme arvutis ei tekita, esiküljel on ka link vastava lisandi laadimiseks, kui arvuti ei taha flash-veebilehti näidata. Natuke segadust tekitab ekraanile tekstide manamine: tuleb hoolega vaadata, millest hiirega üle sõidad, selline loogika nõuab harjumist. Aga kujundatud on hästi.

Kalvet: Firmast ja tegijatest on ajalugu olemas, aga jääb kesiseks. Royal Service?il on liiga modernne koduleht. Ülevaade tegevusvaldkondadest esitatakse pealiskaudselt ja infot on üldiselt liiga vähe. Tehtud töödest antakse väike valik. Navigatsioon ja kasutamine on ebamugav ? hiirega liikuda ei tohi, kuna siis kaob kohe see info ära, mida lugesite. On tehtud moodne ja popp lahendus, aga seda kasutusmugavuse arvelt.

Vanem: Ehe näide sellest, kuidas efektsusele on sisu ja vorm ohvriks toodud. Lehekülg kasutab flash?i ja taustamuusikat, mida on võimalik vaid osaliselt välja keerata. Kui firmat tutvustav alajaotus on hästi liigendatud, informatiivne ja mugav kasutada, siis teenuseid tutvustav osa on pea olematu infoga, taustade tõttu raskesti loetav ning navigeerimine on tehtud lausa häirivaks (juhuslik hiireliigutus muudab teksti, mida parajasti loed). Tellimuse esitamine ja portfolio lehekülg avanevad eraldi aknas, mis ei järgi põhilehe stiili. URL on äraarvatav ja nimeotsing hea, kuid temaatilise otsinguga on probleeme.

Einama: NETIs temaatilise otsinguga on see keskkond esimeste seas, samuti on lihtne kodulehte leida nime järgi aadressi tuletades. Google annab märksõnaotsingus firma kodulehe lausa esimesena. Uudisteosa on lehel nõrk, neid polegi ? vähemalt selle sõna klassikalises mõttes. Samuti puuduvad kuupäevad, mis lubaksid hinnata uudiste värskust. Hea sektsioon on ?elamusideid?, võimaldab teenuse tellijatel mõtted konkreetsemas suunas liikuma panna, enne kui minnakse küsima, et tehke meile midagi. Samas on portfolio nõrk, ainult nimede loetlemine ei ütle firma headuse kohta midagi.

Kalvet: Firmast veebis eriti ülevaadet ei ole. Toodud on küll klientide nimekiri, aga konkreetseid töid kirjas pole. Samas on üleval terve loetelu koos kirjelduste ja fotodega erinevatest üritustest. Otsingu olemasolu nii väikse mahuga lehe sees ei ole väga õigustatud.

Vanem: Põhiinfo on lakooniliselt olemas. Elamusideed üritavad anda lisaväärtust, kuid nende sisuline pool ei ole piisav, et konkurentidest erineda. Plussiks on see, et tekstid on lühikesed. Uudiste alajaotuses pole ühtegi uudist, seal on vaid elamusideede kordamine. Struktuurielemendid on küll lihtsad, kuid kujundus ei toeta üldist haaratavust. Leidsin väikesed navigeerimisvead ? puudub tagasi-nupp, alajaotuse tähistus kaob, kui n-ö sügavamale minna. Need teevad liikumise ka lihtsal lehel keeruliseks. Täiesti ebafunktsionaalne on piltide kasutamine ? pildile klikkides avaneb suur pilt nii, et kogu lehekülje raam kaob ning puudub ka tagasi-nupp. URL on koheselt äraarvatav, nii Google?is kui ka NETIs on see firma esimeseks tulemuseks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:41
Otsi:

Ava täpsem otsing