Suured leivatootjad hõivavad väiksemate käest turuosa

Anne Oja 19. mai 2004, 00:00

Hinnanguliselt miljardi krooni suuruselt pagaritoodete turult võtab lõviosa Leibur, kes põhjendas mullust 248 miljoni kroonise käibe juures teenitud rohkem kui 43 miljoni kroonist puhaskasumit tootmise efektiivsusega. Eelmise aasta jooksul investeeris ettevõte 34 miljonit krooni.

Aasta varem teenis Leibur 254 miljoni krooni juures 39 miljonit krooni kasumit ja investeeris 16,5 miljonit krooni.

Kõigi kaubanduskettide kaudu toodangut turustav Leibur valmistab 90 nimetuse ringis leiva- ja saiatooteid, millest tuntumad on Tallinna peenleib, Kirde sai ja Toolse leib.

Fazer Eesti ASi juht Lauri Liipa tunnistas: ?Kulude teema on kõigil leivatööstustel ikka suhteliselt pidev, mitte ühekordne programm.? Liipa sõnul töötavad küpsetusahjud osalise koormusega, kuna leiba-saia lattu toota pole mõeldav. ?Kuna kogu turg ei kasva, siis tuleb kasv ikka kellegi teise või halli turu arvelt,? lisas ta.

Möödunud aastal kasvatas Fazer pakendatud leibade-saiade turuosa 7?8 protsendilt 11?12 protsendini. Fazer investeeris mullu 20 miljonit krooni.

Alates aprillist Eesti Pagari kaubamärgi all tegutsev AS ETK Leib kaasajastab tootmist tänavu 15 miljoni krooniga ja vähendab samas tootmiskulusid, kolides Valga pagaritsehhi Võru ja Paide tehastesse.

ETK Leiva tegevjuht Veikko Vaarja põhjendas, et Paides ja Võrus oli tootmisressurssi üle. Ta ütles, et ETK Leib loodab selle aasta lõpuks suurendada oma turuosa praeguselt 13,4 protsendilt 15 protsendini. Selleks kavatseb ettevõte tänavuse käibe kasvatada 163 miljoni kroonini.

Vaarja näeb potentsiaali Tallinnas ja tervisetoodete müügis. ?Koorikleivad, tooteperekonnad, pakendatud, viilutatud ja väikesed tooted,? iseloomustas Vaarja leivaturu suundumusi.

Sarnaselt teiste suuremate leivatootjatega suurendab tootmismahtu ja turuosa AS Pere Leib, kes ühendab endaga Pärnus paikneva tütarettevõtte Cibuse. Pärnusse jäävat tootmist hakkab Pere Leib juhtima Tartust.

Väiketootjast Haapsalu Leivatehase müügijuht Ari Heimo ütles, et suurte kõrval aitab neid ellu jääda paindlikkus ja lähedus kohalikule elanikkonnale. ?Konkureerime sooja saia ja sooja leivaga,? rääkis Heimo. ?Mõnes tootegrupis oleme Leiburile ja Fazerile kindlasti ka turgu kaotanud.? Mullu jäi 9,4 miljoni kroonise käibega Haapsalu Leivatehas poole miljoni krooniga kahjumisse. Tänavu loodab ettevõte kasumit teenida.

Leivaliidu tegevjuht Urmas Nurk märkis leivatootjate kordades erineva kasumi kohta: ?Pole saladus, et väiketootjad toodavad alakoormusega ning et ühed müügihinnad on regionaalsed hinnad ning teised pealinna hinnad.?

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:28
Otsi:

Ava täpsem otsing