Kuldar Leis tuleb sügisest turule uue kodumaise brändiga

Inno Tähismaa 20. mai 2004, 13:24

Öseli juhina Linnuse kalja ja Aura mahlad edukalt turule toonud Kuldar Leis tuleb sügisest uue kodumaise brändiga.

Tegemist on uue tehasega Põlvas, mida veab Leisile ja tema kahele äripartnerile kuuluv AS Nordic Foods. Tehas hakkab tootma valmistoite, salateid, suppe ja praade.

Järgneb intervjuu Kuldar Leisiga.

<b>Mida kujutab endast rajatav konservitehas?</b>
Tegemist on valmistoidutehasega. Levinum pakend on lihtsalt klaaspurk. Lisaks uued suunad pakendamises. Näiteks plastikpakend nagu TallEggi tooted.

<b>Need on siis küpsetuskotid?</b>
Jah. Erinevus on ainult selles, et TallEggi kana on vaja küpsetada, meie omad on valmis minuti-kahega.
Oleme turgu uurinud. Pereema ei viitsi enam köögis askeldada. Euroopas on sellisele tootele turg olemas.

<b>Nii et kavatsete müüa Euroopasse?</b>
Toodang läheb esimesel aastal ainult Eesti turule.

<b>Tegemist on uue brändiga?</b>
Jah.

<b>Kas selle nimi on juba olemas?</b>
Ei ole. Valime parasjagu välja agentuuri, kellega koos seda tegema hakata.
Meeskond on olemas. Katre Kõvask ja Silver Kaur, tuumik on sama, mis Öselis.

<b>Olete edukalt toonud turule kalja- ja mahlabrändi, mis on edu saladus?</b>
Esiteks proovisime tabada, mis võiks peale minna, millised on tõusvad trendid. Kiikasime Euroopa poole, lisaks eestlase kiiks. Aural on kvaliteet hea.
Kui on uus bränd, siis esimestel kuudel on raske öelda, kas võetakse omaks. ?Meil õnnestus kohalikule tarbijale hinge pugeda. Mahlade puhul olid konkurendid lõunamaise taustaga. Mahlajoogid olid samuti trendi tabamine, need olid Eestis puudu.
Mis aga Eestis läks hästi, ei läinud Lätis ja Leedus. Loodame, et A. Le Coqil on seal suuremad võimalused.

<b>Lätis on ehk tugevad margid ees, Gutta?</b>
Jah, ja Cido. Aga mahlajooke Lätis pole.

<b>Kui lai on uue tehase sortiment?</b>
Esimesed kolm kuud on 30 nimetust. Küsimus pole esialgu turuosa võitmises, vaid harjumuse tekitamises. Jaeketid on hästi oma valmistoidulettidega startinud, aga neil toodetel on lühike säilivus.

<b>Kuidas Te säilivust pikendate, säilitusainetega?</b>
Ei. Säilivust on võimalik vastavate tehnoloogiatega pikendada. Näiteks värske porgandimahl säilib paar päeva, tööstuslikult toodetuna ühe aasta, seejuures ilma säilitusaineteta.

<b>Ja tehase maksumus on 30 miljonit?</b>
30 miljoni sisse mahuvad seadmed ja turundus. Ehitame ümber olemasoleva laohoone.

<b>Kui palju kavatsete laenu võtta?</b>
Laenu võtame, selle suurust pole täpselt kalkuleerinud. Laenuintressid on head. Praeguses seisuga paneme kolmandiku ise, kaks kolmandikku võtame laenu.

<b>Millal algab tootmine?</b>
Oktoobris. See on kiire, aga oleme tempoga harjunud. Meil on olnud kõik protsessid kiiremad, see tõi ka Öselis edu. Ehitus algab kuu aja pärast.

<b>Miks just Põlva?</b>
Olen ise Põlva mees. Mu seisukoht on, et kõik ei pea Tallinna minema. Mulle tuli peale Öselit Tallinnast pakkumisi, aga ma ei näinud motivatsiooni. Põhiturg on Tallinn, sealsed kaubandusketid. Põhitarbija on esialgu Tallinnas.

<b>Ketid nagu Säästumarket?</b>
Pigem kõrgema hinnatasemega ketid.

<b>Miks?</b>
Arvame, et esimene tarbija on sellised pered, kes käivad teistes suurtes kettides. Enamus tarbijaid on mujalt kettidest.

<b>Millal projekt alguse sai?</b>
Mõtetes alates veebruarist. Analüüsisime, mida võiks teha. Leppisime Öselist lahkudes kokku, et kui leiame huvitava sektori, tahaks sinna siseneda. Kolm aastat tagasi oli selleks joogisektor. Toidutööstuse õnn on see, et eestlane jääb omamaist eelistama. Igal pool eelistatakse kohalikku toitu.

<b>Tooraine on ka kohalik?</b>
Tooraine on enamuses kohalik. Paprika tuleb muidugi mujalt. Oleme sõlminud eellepingud talumeestega. Nad on olnud tugevalt huvitatud.

<b>Mida kujutavad endast need valmistooted?</b>
Täna sööb meie pere õhtuti alati ühte ja sama sööki. Taotlus on teha portsud nii suured kui väikesed, et igaüks saaks süüa oma sööki. Rõhume eri maade köökidele nagu Itaalia ja Tai. Proovime restoranitoidud taskukohasemaks teha.

<b>Selleks peavad olema head kokad.</b>
Võtame konsultantideks paremaid kokkasid, et saada ideid, mida teha.

<b>Nii et oktoobrist saab tooteid maitsta?</b>
Jah. Plaan on ambitsioonikas, pühendume sellele.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing