Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Konverentsilt: vene ettevõtja mentaliteet erineb eesti omast märgatavalt
Sampo Panga privaatpanganduse vanemhaldur Dmitri Proskurin ütles, et on üllatuslik, kuidas vene ettevõtjad käituvad rahaga. Proskurin märkis, et vene ettevõtjad on rohkem suletud, usaldavad vähem riigiasutusi ja ajakirjandust.
Vene ettevõtjate dokumendivahetus käib Proskurini sõnul enamasti paberil, e-posti kasutatakse vähe: ?Paber peab olema reaalne, pitsatiga.?
Samas märkis Proskurin, et vene ettevõtjad investeerivad oma lastesse rohkem, paljud saadetakse välismaale õppima. Paljude Eesti ettevõtete juhtide jaoks lõpeb turg Eestiga, vene ettevõtjate jaoks on turg aga Vladivostokist Washingtonini, kust võib leida eest vanu koolivendi.
Proskurini sõnul on vene ettevõtjate peamised tegevusvaldkonnad tööstus, transiit, kaubandus. Reeglina on vene ettevõtjatel kogu teenitud raha investeeritud oma ettevõttesse. ?Raha ei viida Eesti pankadesse isegi siis, kui see on suurim Eesti pank,? tõdes ta, viidates muu hulgas ka sellele, et 1997. aasta kriis hirmutas paljusid.
Proskurini sõnul on vene ettevõtjate aruandlus võrreldes eestlastega vähem läbipaistev. Sel juhul saab pangast konservatiivse hinnangu ja madalama krediidireitingu. ?Nad ei oska bilanssi läbipaistvamaks teha, et pangal ei tekiks lisaküsimusi.?
Tallinna Mäned?eride kooli direktori Vladimir Tarassov rääkis konverentsil, et vene ärimehed on head taktikud, kuid mitte strateegid.
Tarassov ütles oma tähelepanekutele põhinedes, et venelased ei oska eristada erinevalt oma lääne läbirääkimispartneritest kõne- ja kirjakeele nüansse: ?Keelelised ebatäpsused ? see on vene inimese haigus.?
Koolitaja hinnangul pole venelastel harjumust millekski valmistuda, küll on kogemus öelda ?alati valmis?. ?Lääne partner teab, millise sammu ta teeb pärast seitsmendat sammu. Samas vene inimene eriti ei tea, mida ta tahab saavutada,? tõdes Tarassov. ?Meie ettevõtja valmistub halvemini ette, kogub vähem infot.?
Tarassovi sõnul on vene ettevõtja orienteeritud teenimisele, mitte ärile. ?Väga suurt tähelepanu omistatakse hinnale, vähem nüanssidele. Aga hind pole kõige olulisem,? ütles ta.