Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automüüjad kergitavad uute sõiduautode hinda

    1. maist hakkas ka Eestis kehtima 10protsendiline maks väljaspool Euroopa Liitu toodetud autodele, mida siinsed automüüjad tõttasid varmalt ära kasutama ning hindu tõstma.
    Kuigi nimetatud maks kehtib auto esmakordsel Euroopa Liitu toomisel ning tasutakse tehasehinnalt, tõstavad mõned müüjad hinda ikkagi kuni 10 protsenti. Ses osas torkavad silma just Nissani-müüjad.
    ?Teadupärast laienes alates 1. maist Jaapanis valminud toodetele Euroopa Liidu seadusandlusest tulenev 10protsendiline aktsiis. Tõenäoliselt olen tõele päris lähedal, öeldes, et üsna sarnane on ka tarbijani jõudva hinnatõusu suurusjärk,? ütles Nissan Balti ASi turundusjuht Ringo Rahumeel.
    Möödunud nädalal kirjutas Äripäev, et kasutatud autode Euroopast toomine läheb odavamaks, kuid Eestis kasutatud autosid müüvad firmad hindu ilmselt ei langeta. Kui nüüd siia lisada uudis, et uute autode müüjad tõstavad hindu, annab see veel ühe argumendi, miks eelistada kasutatud autot uuele ning miks minna seda ise Euroopast tooma.
    Seda enam, et finantsinspektsiooni andmetel võib vabalt mõnda Euroopa liisingufirmasse sisse astuda ning finantseerimist paluda.
    Lisaks otsesele aktsiisist tingitud kallinemisele on oodata, et pikemas perspektiivis tõusevad ka Euroopa Liidus toodetud autode hinnad.
    ?Hetkeliselt võib hindade tõus autode kogumüüki vähendada, kuid usun, et lähiajal ühtlustuvad hinnad ka teiste ELi maadega, seega erinevused Euroopa ja Jaapani automarkide vahel jäävad enam-vähem samaks, nagu see oli ka enne ELiga liitumist,? ütles Subaru autosid müüva Mariine Auto müügijuht Allan Kakri.
    ?Hinnatõus ei puuduta mitte ainult väljaspool Euroopa Liitu toodetud automarke, vaid ka Euroopa Liidu toodangut,? ütles ka Kia Auto ASi müügidirektor Sven Litvinov. ?Uus seadus taunib nimelt hinnaerinevusi ELi liikmete vahel. Mõningad meil müüdavad Euroopa mudelid on näiteks Saksas müüdavatest mudelitest üle 20% odavamad.?
    ?Arvestades Eesti turu senist väga madalat ja paratamatult tõusvat keskmist hinnataset, ei mõjuta see (praegune hinnatõus ? toim.) meie hinnangul läbimüüki,? vihjas ka Japauto müügidirektor Erkki Ots peatsele üleeuroopalisele hindade ühtlustamisele.
    ?Eesti autoturul on oodata hinnatõusu teatud Euroopa autodel ja mudelitel, kus on tegemist ?hinnakoridori? ühtlustamisega Euroopa Liidus. Samuti võivad kallineda Jaapani ja Korea autod,? ütles Viking Motorsi nõukogu esimees Peter Kalli.
    Toidu- ja esmatarbekaupade hinnavõrdlus Tallinna marketites näitas, et enamiku oluliste kaubagruppide hinnad Eesti liitumisel ELiga ei tõusnud.
    Äripäev võrdles 18 toote hindasid Tallinnas Merimetsa Selveris ja Kristiine keskuse Prismas 20. aprillil ning 20. mail. Kardetud hiilivat hinnatõusu ei toimunud, tõusnud oli vaid nende kaupade hind, mille kohta oli see ammu teada. Ainsana odavnes Prismas Arieli pesupulber.
    Selveri juhataja Ain Taube sõnul massilist hinnatõusu tõepoolest ei olnud, kallimaks läksid suhkrust sõltuvad kaubad, nagu maiustused ja kondiitritooted. ?Kliendid olid valmis palju suuremaks hinnatõusuks, isegi kuni 20 protsenti,? ütles Taube. ?Aga inimeste hirm on alati suurem sellest, mis tegelikult välja tuleb.?
    ?Konkurents Tallinnas on nii tihe, et pigem on pidev surve hindade alandamisele,? kommenteeris Prismasid haldava SOKi Balti piirkonna juhataja Arttu Laine. ?Midagi dramaatilist ei juhtunud ega juhtugi.?
    Põltsamaa Felixi turundusjuhi Anti Orava sõnul on mahla hinna tõusu taga uued tollimaksud. Nimelt kaitseb EL nii Kreeka puuviljakasvatajaid, Põltsamaa Felix toob aga vajaliku kontsentraadi Brasiiliast.
    ?Pole midagi teha, parima kvaliteediga apelsinid tulevad Ameerika mandrilt,? nentis Orav, kelle sõnul peaksid kõik mahlatootjad oma hinnad lähiajal üle vaatama. ?Praegu me veel isegi ei tegele kütuse hinnale mõtlemisega,? ütles Orav.
    Liitumine ELiga tõstis aktsiiside ühtlustamise tõttu oluliselt ka kodumaise veini hinda, suhkru kallinemine sundis uue hinna määrama moosidele ja kompottidele.
    Eesti Konjunktuuriinstituudi sektori juhataja Pille Liivaaugu arvestuste kohaselt hiiliv hinnatõus saabub, kuid väga suur ei saa see olla. ?Katsetatakse, tõstetakse hindu, vaadatakse, kas konkurendid tulevad kaasa.?
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
S&P 500 ja Nasdaq jätkasid allamäge veeremist
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.