Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EL kui ajalooliselt edukas turunduskampaania

    Äripäev leiab, et meie ettevõtjad püüdsid ära kasutada Euroopa Liiduga ühinemisel tekkinud hinnapoliitilist segadust. Ettevõtjad on saanud kaks etapivõitu.
    Esimesel etapil, enne 1. maid käis aktiivne müügikampaania, mille argumendid olid peamiselt hoiatamine eelseisva hinnatõusu eest: ostke enne 1. maid ära, siis olete võidumehed. Iseloomulik näide oli väljaspool ELi toodetud uued sõiduautod, millele hakkas kehtima kümneprotsendiline aktsiisimaks. Ostjate kaasatulek müügikampaaniaga tegi aprillist automüüjatele ülieduka kuu. Tõenäoliselt võitis ka auto ostja, kui tal uut autot tõepoolest lähiajal vaja oli.
    Kuna aktsiis kehtib auto tehase-, mitte jaehinnale, siis on põhjendatud hinnatõus kuus-seitse protsenti, mida kinnitavad ka automüüjate hinnaprognoosid. Rohkem kui EL sätestab autohinnad konkurents.
    Ka jalgrataste müügikampaania käis samamoodi ehk 1. mai ees hirmutamisega, ehkki jalgrataste hinnatõusu ei järgnenud: laod olevat jalgrattaid täis ostetud, seega ei saa ega pole mõtet hinda tõsta. Samal ajal mässiti tarbija osavalt oma müügivõrku ? ise olid rumal, kui ostsid.
    Nüüd, teisel etapil jätkub ettevõtjate lobitöö uute hinnatõusude õigustamiseks. Jätkates automüüjate näitega, püütakse ostjaid veenda, et ka ELis toodetud uued autod olevat Eestis liiga odavad, mistõttu nende hind mõned protsendid tõuseb. EL soovib regioonierinevusi, s.o hinnakääre liidu riikide vahel, vähendada. Ent regioonierinevuste kaotamine algab alles 2006, seega oleks tegu põhjendamatult ennetava hinnatõusuga.
    Iseseisev teema on kütuse jaehinna tõusust tekkiv ahelreaktsioon. Näiteks on prügikäitleja Cleanaway oma klientidele laiali saatnud kirjad, milles viitab Eesti astumisele ELi ja ?loodab klientide mõistvale suhtumisele?, millega ühtlasi kehtestab keskeltläbi 20protsendilise prügiveotariifide tõusu. Tariifide tõus ületab oluliselt kütuseaktsiisi tõusu, kuid piirkonna sisuliselt monopoolse prügikäitleja teenusele pole alternatiivi.
    Niisugused administratiivselt kehtestatavad hinnad on suurimad inflatsiooni mootorid. EL hinnatõusude põhjendusena on ettevõtjale mugav ettekääne, millega annab oma tulubaasi suurendada rohkem, kui maksude tõus eeldaks.
    Või ajakirjandus: tellimishind tõusis viieprotsendilise käibemaksu tõttu, ent üksikmüügi hinda väljaanded ei langetanud, mis sest, et üksikmüügi käibemaks alanes 18 protsendilt viiele.
    Kuna paljude esmatähtsate kaupade ja teenuste hind tõuseb, aga nende tarbimisest pole võimalik loobuda, siis peab toimuma turgude ümberjagunemine ülejäänud kaupade ja teenuste kahjuks.
    Teisest küljest näitas esimese kvartali keskmise palga kasv, 6,5% aasta varasema ajaga, tugevat aeglustumist. Olime harjunud keskmise palga umbes küm-neprotendise tõusuga. Kui sama tendents järgmistes kvartalites jätkub, läheb inflatsioon sissetulekute kasvust ette, mis seab tarbimise kasvule omad piirid. Kaupmeeste käibe suurenemist takistavad ka tagavarad ja ette ostetud kestvuskaubad.
    EL toob lõpuks aastaid kestnud tarbimispeo finaali, kuna nii head kaubanduskevadet vaevalt enam tuleb. Igal juhul mitte enne euro kasutuselevõttu.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.