Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasu ja meelelahutus on turunduses tõusvad trendid

    TNS Emori poolt detsembris 500 tippreklaamija seas läbi viidud uuringus ?Turundusplaan 2004? kinnitas 39% vastanutest, et neil on kavas suurendada müügiedenduse kasutust. Ostukohareklaami kasutust suurendab 25% ja üritusturunduse kasutust 24% vastanutest.
    Kui üritusturundust ja müügiedendust kasutavad keskmisest enam äriklientidele suunatud ettevõtted, siis ostukohareklaami kasutavad keskmisest enam eraklientidele suunatud ettevõtted.
    Elion Ettevõtted ASi kommunikatsioonidirektor Sigrid Karu tunnistas, et Elioni üritusturunduse ja üritustel loovate lahenduste osakaal on iga aastaga kasvanud. ?Kasutame üritusturundust enam, kuna see võimaldab sihtrühmale personaalsema sõnumi edastamist ja kahepoolset suhtlust,? ütles Karu.
    Ka ASi Kalev turundusjuhi Alar Pingi sõnul on Kalev järjest rohkem arendanud otsekontaktide loomist üritusturunduse kaudu. Kõnekas fakt on see, et Kalevi üritusturunduse osakonnas töötab igapäevaselt neli inimest. Nende ülesandeks on kaubamärgile lisaväärtuse loomine erinevate sotsiaalsete tegevuste ehk ürituste ja sponsorluse kaudu.
    ?Inimeste huvi meelelahutuse vastu kasvab järjest ? seega ka võimalused otseturundusega positiivse emotsiooni loomiseks,? ütles Pink.
    A. Le Coqi marketingijuhi Katrin Verniku sõnul kulutatakse üritusturundusele üsnagi märkimisväärne summa, ligi 5% ettevõtte kogueelarvest. ?Üritused on meie jaoks väga oluline turunduskanal. Kuna joogitööstuse missioon on hea tunde loomine, on üritused just need kohad, kus inimesed käivad üheskoos positiivseid emotsioone kogemas. Üritustel puutuvad tarbijad vahetult kokku tootega ja on emotsionaalselt hästi vastuvõtlikud igasugustele meelelahutuslikele atraktsioonidele,? ütles Vernik.
    Valga Lihatööstuse juhatuse esimees Elmut Paaveli sõnul on lihatööstuse loobunud välireklaamist, kuna see on kallis ja ebaefektiivne. Selle asemel panustame üritusturundusse. Igal aastal teeb lihatööstus kaks stiilipeo vormis kliendipäeva oma olulisematele koostööpartneritele.
    Tarmo Kase, Eesti Pagari müügidirektor:
    Eesti Pagar on tõhustanud müügikohareklaami ? ostnud juurde riiuleid, korve ja jaganud infomaterjale.
    Kuna tarbija valib toote ikkagi poes emotsiooni ajel, mitte näiteks bussijaamas nähtud leivareklaami tõttu, on Eesti Pagar loobunud välireklaamidest.
    Välireklaam on suhteliselt kallis kanal, et osta sinna reklaami niisama, igaks juhuks. Eesti Pagar peab oluliseks reklaami täpsemalt suunata ja teha seda seal, kus sünnivad reaalsed ostuotsused.
    Kõige enam paneb Eesti Pagar aga rõhku materjalidele müügikohtades, kauplustes. Näiteks teeb Eesti Pagar endale Tallinnast väljaspool kaupuste ees või vaateakendel reklaami (see on ka ainuke välireklaami sugemetega reklaam, mida Eesti Pagar kasutab).
    Eesti Pagar on uuendanud degusteerimislaudu ja degusteerijate riietust, nii et see rohkem silma paistaks ja soojema ja kodusemana mõjuks. Väga aktiivselt kasutab Eesti Pagar kauplustekettide reklaamikanaleid, põhiliselt kliendilehti ja otsepostitusi, kus on sees sooduspakkumistega. Lisaks oma reklaamvoldikud kauplustes.
    Täpseid summasid aasta reklaamimahtude kohta ei tahaks välja öelda, küll aga võime öelda Õnne sarja toodete reklaamile panustatud summa ? üks miljon krooni. Selle sees oli ka Eesti Pagari kui uue katusbrändi väljatöötamine, sealhulgas telereklaam ning tootepakendite uuendamine, Õnne toodete kampaania: tarbijamäng, trükireklaam ajakirjades, poematerjalid. 2003. ja 2004. aasta reklaamimahte võrreldes on proportsioon selline, et summad on 2004. aastal 2,5 korda suuremad kui olid 2003. aastal. Telele läheb ca kaks korda rohkem kui trükireklaamile.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Spotify prognoosib suuremaid marginaale ja plaanib tõsta hindu
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.