Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meedia õhutatud hinnapaanika

    Meeleolud ajakirjanduses ja ühiskonnas on viimastel kuudel olnud kuumad. Hinnatõus on sõna, mida ilmselt on kasutatud hüsteerilisemalt ja sagedamini kui iial varem.
    Viimastel nädalatel nn hinnatõusulugudega tegeledes on paljud allikad tõdenud, et tõesti ? ettevõtjad andsid meediale tõuke pasundada hinnatõusust ja tekitada nõnda ostu-hullust. Mida aga koos Euroopa Liiduga ei tulnud, oli ennustatud dramaatiline hinnatõus. Minu arvates võib siin rääkida ettevõtjate suurejoonelisest ja varjatud PR-kampaaniast.
    Suhkur on üks väheseid tooteid, mille hind on tõesti drastiliselt tõusnud ? paari kuuga 130%, makstes täna mõnes meie poes rohkem kui Soomes. Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing on öelnud, et siinsed suhkrumüüjad üritavad luua veidrat maailmarekordit ning tänu ajakirjanduse hinnatõusukampaaniale see neil ka õnnestub.
    30. aprillil poodides ringi kõndides jäid silma inimesed, kes kilode kaupa suhkrut krabasid, tunnistades samas, et ega neil tegelikult seda suhkrut väga vaja ole. Aga kõik teised ostsid, siis tuli ikka endale ka kott nurka seisma viia. Miks kõik teised ostsid? Sest ajalehed pasundasid, kuidas suhkur läheb kallimaks, andes nõnda ka kaupmehele põhjuse suhkru hinna tänasele maailmarekorditasemele ajamiseks.
    Muidugi ei paista lubatud suur hinnatõus praegu supermarketis ringi kõndides välja. Kuu jooksul on toiduainetest kallinenud suhkur, banaanid ja apelsinimahl, muu on enamvähem sama. Aga hetkel polegi küsimus minu jaoks niivõrd selles, et hinnatõus jäi olemata. Küsimus on selles, et ebakindlus on tarbijatel sellest hoolimata ja ettevõtjad on tunnistanud, et hinnatõus tuleb. Kui mitte täna, siis paari kuu pärast ikka. Ettevõtja tahab ju kasumit teenida. Hindu on kergem tõsta, kui tarbijal on tugev hinnatõusuootus ja -hirm.
    Ettevõtjad peaksid meediat tänama tarbijate psühholoogilise ettevalmistamise eest, mis aitab neil kergemini hindu lakke ajada ja nõnda oma kasuminumbrit suurendada. Loomulikult ei saa alahinnata ka ajakirjanike endi soovi hinnatõusumüüti luua. Veri, pisarad ja draama on ikka paremini müünud kui lilled ja liblikad.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Microsofti kasum ületas prognoose
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.