Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saksamaale autot ostma minna suhteliselt mõttetu ettevõtmine

    Võrreldes pruugitud autode hindasid Saksamaal ja Eestis, on erinevus suhteliselt väike. Eriti on Saksamaal hinnas Jaapani autod. Näiteks 1980ndate lõpu Toyota Corolla eest küsitakse isegi 2000 eurot ehk üle 30 000 krooni, kui meil on tegemist, et 20 000 krooniga samaväärsest autost lahti saada.
    Hinnad kõiguvad odavamate autode puhul seinast seina ja esmapilgul võib leida tõesti üsna soodsaid pakkumisi. Näiteks võib saada igati kobeda 1995. aasta Toyota Carina E kätte 2200 euro ehk 35 000 krooni eest, meil küsitakse korraliku Carina eest jätkuvalt 50 000?70 000 krooni. Samas peab arvestama sõidukuluga, mis minimaalselt võib jääda 7500 krooni kanti, koos ööbimisega tuleb arvestada siiski kuni 10 000 krooniga. Seega tuleks Carina hind sealt ostes ca 45 000 krooni, sama hinnaga on pakkumisi ka Eestis. Vahe seisneb vaid läbisõidus ja auto korrasolekus.
    Sestap on mõttekam otsida Saksamaalt kohalikku autotoodangut, millel on rohkem pakkumisi ja suurem võimalus leida sobilik eksemplar. Kuid ega siingi erinevused kuigi suured ole. Kui võtta aluseks 50 000 krooni ja vaadata, mis auto saab Saksamaalt selle raha eest ja millise Eestist, siis tõtt öelda vahet ei ole. Ehk vaid selles, et Saksamaalt võib leida paar aastat uuema isendi.
    Täpselt sama seis on ka 150 000 krooni maksva autoga. Saksamaal 9500 euro eest müüdav 2001. aasta VW Golf IV maksab sama palju ka meil. Vaid läbisõit on suurem.
    Pruugitud autode müügiga tuntud E-Autoline kaubamärki rentiva OÜ Autolink omanik Peeter Toomsoo tunnistab, et nende marginaal on kahanenud 4?5 protsendi peale ja sedagi üksnes tänu sellele, et nad ostavad korraga mitu autot ja saavad seetõttu soodsama hinna. Omal käel autot ostma minnes võib tõepoolest näkata, aga reeglina ei tule erilist võitu.
    Nii mõnigi omal ajal üksikute autode Saksamaalt vedamisega raha teeninud ärimees on tunnistanud, et Saksamaal tegutseb palju vahendajaid, kes soodsate müügikuulutuste peale autosid kokku ostavad ja need hiljem suurematele turgudele müüki viivad.
    Seega on võimalus võõrana turule minnes leida sealt ülisoodsaid pakkumisi sisuliselt olematu, kokkuostjad panevad sellistele autodele juba varem käpa peale.
    Peeter Toomsoo, OÜ Autolink omanik:
    Ma ei saa väita, et üksikisikul ei tasu Saksamaale autot ostma minna. Küll aga eeldab sealt toomine asjatundlikkust. Ka seal võib sattuda selliste autode otsa, mis ei ole üldse need, mida kuulutatakse. Näiteks võib 2000. aasta väljalaskega auto osutuda hoopis 1999. aasta autoks, lihtsalt keremudel on 2000. aastast. Või on ta üle värvitud. Seega tasub enne reisile minekut kindlasti asjatundjatega nõu pidada.
    Aga selge on see, et suurt võitu sealt enam ei tule. Kui paar aastat tagasi oli sõltuvalt aastaarvust ja mudelist hindade erinevus 2000?3000 eurot ehk siis kuni 45 000 krooni, siis paari viimase aastaga on hinnad üsna ühesugusteks muutunud. Seda tõsiasja on asunud kasutama soomlased, kellel ei ole enam mõtet Saksamaale sõita. Massilist ostmist seni siiski pole olnud, oleme müünud vaid mõned autod. Nende autoeelistused on pisut erinevad. Meie toome peamiselt Saksamaa liisingfirmade BMWsid, Audisid jms, nemad soovivad aga osta näiteks universaalkerega Volvot.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
USA aktsiaindeksid jätkasid tippudest allalaskumist
USA peamised aktsiaindeksid kaotasid esmaspäeval eelmise nädala tipptasemetega võrreldes märkimisväärselt väärtust.
USA peamised aktsiaindeksid kaotasid esmaspäeval eelmise nädala tipptasemetega võrreldes märkimisväärselt väärtust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht „Kuumal toolil“: kes loodavad kiiret taastumist, peavad pettuma
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Leedust paistab Eesti laenuvõtjale rõõmusõnum
Euroopa Keskpank võib tänavu langetada intressimäärasid rohkem kui kolm korda, kirjutab Reuters.
Euroopa Keskpank võib tänavu langetada intressimäärasid rohkem kui kolm korda, kirjutab Reuters.
Isamaa saadab abilinnapeaks vastuolulise eksministri
Tallinna uues võimuliidus saab erakond Isamaa kaks abilinnapea kohta. Ühe neist täidab endine minister.
Tallinna uues võimuliidus saab erakond Isamaa kaks abilinnapea kohta. Ühe neist täidab endine minister.