Saksamaale autot ostma minna suhteliselt mõttetu ettevõtmine

Tõnu Tramm 28. mai 2004, 00:00

Võrreldes pruugitud autode hindasid Saksamaal ja Eestis, on erinevus suhteliselt väike. Eriti on Saksamaal hinnas Jaapani autod. Näiteks 1980ndate lõpu Toyota Corolla eest küsitakse isegi 2000 eurot ehk üle 30 000 krooni, kui meil on tegemist, et 20 000 krooniga samaväärsest autost lahti saada.

Hinnad kõiguvad odavamate autode puhul seinast seina ja esmapilgul võib leida tõesti üsna soodsaid pakkumisi. Näiteks võib saada igati kobeda 1995. aasta Toyota Carina E kätte 2200 euro ehk 35 000 krooni eest, meil küsitakse korraliku Carina eest jätkuvalt 50 000?70 000 krooni. Samas peab arvestama sõidukuluga, mis minimaalselt võib jääda 7500 krooni kanti, koos ööbimisega tuleb arvestada siiski kuni 10 000 krooniga. Seega tuleks Carina hind sealt ostes ca 45 000 krooni, sama hinnaga on pakkumisi ka Eestis. Vahe seisneb vaid läbisõidus ja auto korrasolekus.

Sestap on mõttekam otsida Saksamaalt kohalikku autotoodangut, millel on rohkem pakkumisi ja suurem võimalus leida sobilik eksemplar. Kuid ega siingi erinevused kuigi suured ole. Kui võtta aluseks 50 000 krooni ja vaadata, mis auto saab Saksamaalt selle raha eest ja millise Eestist, siis tõtt öelda vahet ei ole. Ehk vaid selles, et Saksamaalt võib leida paar aastat uuema isendi.

Täpselt sama seis on ka 150 000 krooni maksva autoga. Saksamaal 9500 euro eest müüdav 2001. aasta VW Golf IV maksab sama palju ka meil. Vaid läbisõit on suurem.

Pruugitud autode müügiga tuntud E-Autoline kaubamärki rentiva OÜ Autolink omanik Peeter Toomsoo tunnistab, et nende marginaal on kahanenud 4?5 protsendi peale ja sedagi üksnes tänu sellele, et nad ostavad korraga mitu autot ja saavad seetõttu soodsama hinna. Omal käel autot ostma minnes võib tõepoolest näkata, aga reeglina ei tule erilist võitu.

Nii mõnigi omal ajal üksikute autode Saksamaalt vedamisega raha teeninud ärimees on tunnistanud, et Saksamaal tegutseb palju vahendajaid, kes soodsate müügikuulutuste peale autosid kokku ostavad ja need hiljem suurematele turgudele müüki viivad.

Seega on võimalus võõrana turule minnes leida sealt ülisoodsaid pakkumisi sisuliselt olematu, kokkuostjad panevad sellistele autodele juba varem käpa peale.

  • Peeter Toomsoo, OÜ Autolink omanik:
    Ma ei saa väita, et üksikisikul ei tasu Saksamaale autot ostma minna. Küll aga eeldab sealt toomine asjatundlikkust. Ka seal võib sattuda selliste autode otsa, mis ei ole üldse need, mida kuulutatakse. Näiteks võib 2000. aasta väljalaskega auto osutuda hoopis 1999. aasta autoks, lihtsalt keremudel on 2000. aastast. Või on ta üle värvitud. Seega tasub enne reisile minekut kindlasti asjatundjatega nõu pidada.

Aga selge on see, et suurt võitu sealt enam ei tule. Kui paar aastat tagasi oli sõltuvalt aastaarvust ja mudelist hindade erinevus 2000?3000 eurot ehk siis kuni 45 000 krooni, siis paari viimase aastaga on hinnad üsna ühesugusteks muutunud. Seda tõsiasja on asunud kasutama soomlased, kellel ei ole enam mõtet Saksamaale sõita. Massilist ostmist seni siiski pole olnud, oleme müünud vaid mõned autod. Nende autoeelistused on pisut erinevad. Meie toome peamiselt Saksamaa liisingfirmade BMWsid, Audisid jms, nemad soovivad aga osta näiteks universaalkerega Volvot.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:29
Otsi:

Ava täpsem otsing