Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubakeskuse edu sõltub parkimisest
Keskne asukoht seab omad piirid, kuid teisalt ei konkureeri kesklinna kaubanduskeskused otseselt mitte äärelinna kaubanduskeskustega, vaid pigem traditsiooniliste kaubandustänavatega. Kaubanduskeskuste omanike seas domineerivad tänaseni arendajad, kuid ilmselt on see pilt kahe-kolme aasta jooksul tundmatuseni muutunud. Iga üksik kauplus eraldi võetuna on kaubanduskeskuse klient. Kaubanduskeskus peab arvestama, et kaupmehel on ka alternatiive, kus oma poodi pidada.
Kiire kasvu periood ei ole tegelikult veel tekitanud tõsist konkurentsi erinevate kaubanduskeskuste vahel, kuid konkurentsi teravnemine on lähiaja küsimus. Kui panna kõrvuti näiteks Sikupilli ja Ülemiste, Mustamäe Keskus ja Magistral, siis on siin juba asukoha tõttu põhjust ägedaks rebimiseks.
Konkurentsi aluseks ei ole mitte ainult head kaubamärgid vaid tervik, sest lõpptarbija seisukohast vaadatuna võivad oluliseks osutuda näiteks nii tasuta teenused (laste mängunurk) kui ka erinevate sama kaubagrupiga tegelevate kaupluste hulk.
Jätkuvalt on vähe levinud rendi sidumine kaupluse käibega.
Allikas: Kinnisvaraekspert