Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas mõõta töötaja lojaalsust?

    Samas on just töötajate lojaalsus aluseks pikaajalistele kliendisuhetele, sest sisemist usku omavate inimesteta on väga raske teisi veenda.
    Enamiku lojaalsust puudutavate küsitluste puuduseks on nende pealiskaudsus ja vastaja mõjutatus teiste hinnangust. Tihti ei vali inimene vastusevarianti, mis küll kajastab tema tegelikke vaateid, kuid on tõsiselt ebameeldiv personaliosakonnale või juhtkonnale.
    Väliselt tundub töötaja äärmiselt lojaalne, kuid mingil hetkel ta lihtsalt lahkub, jättes endast maha suure hunniku erinevad teste, mis iseloomustavad teda kui firma ühtse pere kõige õnnelikumat liiget.
    Sestap ongi paljud testid, mis annavad etteaimatavaid tulemusi, võrdlemisi mõttetud, kuna tegelikkuses inimene ei mõtle sügavuti vastuste sisule ning soovib lihtsalt jääda poliitiliselt korrektseks.
    Lojaalsuse mõõtmiseks on palju võimalusi, allpool on ära toodud mõned võrdlemisi lihtsad meetodid.
    Esiteks on oluline selgitada välja kaastöötajate suhtumine konkreetse persooni lojaalsust puudutavates küsimustes. Üheks võimaluseks on formuleerida lojaalsuse kriteeriumid ja paluda inimesel paigutada kaastöötajad (sealhulgas ka ennast) edetabelisse, mille tipus on kõige lojaalsemad.
    Antud testi andmed on üheks näitajaks, mis ei ole absoluutsed, kuid aitavad selgitada firmasiseseid hoiakuid ning muljet, mida konkreetne persoon on teistele jätnud.
    Tehes testid anonüümselt, laekub sageli veelgi adekvaatsemaid arvamusi ja tulevad välja seisukohad, mida personaliküsimustega tegeledes praktiliselt kunagi ei kuule.
    Järgmisena tuleb töötaja, kelle lojaalsust soovitakse mõõta, asetada oma otsese ülemuse rolli. Seda saab teha vestlusel, mille käigus küsitakse kümmet erinevat asja, mida inimene sooviks muuta seoses firma konkreetse struktuuriüksusega. Esmapilgul elementaarne küsimus annab tegelikult hea vahendi isiku lojaalsuse hindamisel. Iga vastuse puhul saab vaadelda oluliselt rohkem kui vaid vastuse sisu.
    Kõige ohtlikum on see, kui inimene ei taha midagi muuta ning peab olemasolevat olukorda väga heaks ? see peegeldab otseselt pealiskaudsust ja vähest sisulist seotust ettevõtte tegemistega.
    Inimesed, kes soovivad muuta minimaalselt, ei näita samuti üles erilist lojaalsust või plaani koos ettevõttega areneda. Vaid need, kes olukorra üle mõeldes soovitavad muuta peale korraldusliku poole ka sisulisi asju, näitavad üles pühendumist ning usku, mis on lojaalsussuhte aluseks.
    Antud küsimuste esitamisel on loomulikult oluline ka vastaja jälgimine vastuste andmise ajal. Enamikul lojaalsetest inimestest, kes tõesti soovivad ettevõtte olukorda parandada, tekib ka vastuküsimusi, mis on selgeks tunnuseks kaasamõtlemisest. Ladusad vastused ilma ühegi vastuküsimuseta on ohu märk.
    Kolmandaks iseloomustavaks kriteeriumiks on isiku suhtumine kõikvõimalikesse tööpakkumistesse teiste ettevõtete poolt. See lojaalsuse mõõtmise kriteerium võib mõningatel juhtudel tunduda liigagi räige või nihilistlik, kuid firmad, kes seda katsetanud on, ei kahetse.
    Nimelt tuleb esmalt töötajaga vesteldes küsida, kas ta on saanud tööpakkumisi teistest firmadest ning kuidas ta on nendele reageerinud. Vähe on tasemel inimesi, kes ei ole saanud konkureerivaid pakkumisi, ometi otsustab osa neist siiski seda ettevõttesiseselt varjata. Hea märk on see, kui inimene tunnistab ise piisava põhjalikkusega viimaseid pakkumisi ning räägib sellest, kuidas ning miks on ta neile ära öelnud.
    Seejärel võiks töötajat võimaliku töökoha vahetamise osas küsitleda personalivärbamise firma esindaja või inimene mõnest teisest ettevõttest (osana eelnevalt kooskõlastatud lojaalsustestist).
    Töötaja antud infot katses osalevale isikule on võimalik analüüsida, vaadeldes selle vastavust eelnenud jutuajamisele. Tõeliselt lojaalsete inimeste puhul lähevad teod jutuga kokku ning hiljem räägib inimene ka ise talle tehtud pakkumisest.
    Autor: Villu Parvet
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.