Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Strateegia loob konkurentsis stabiilse edu
Kirjapandud strateegia on juhiseks, mida tuleb jälgida pikaajalise edu saavutamiseks ning organisatsiooni tegevusprioriteetides maksimaalse tulemuse saavutamiseks.
1. Valige välja oma organisatsiooni jaoks parim juhtimismetoodika.
Tutvuge erinevate maailmas kasutatavate metoodikatega. Uurige, mis juhtimissüsteeme rakendavad sarnase tegevusvaldkonnaga ettevõtted. Erinevad variandid on Tasakaalus Tulemuskaart, Täielik Kvaliteedijuhtimine, Six Sigma, Benchmarking.
2. Valige välja oma organisatsiooni jaoks parim juhtimissüsteemi tehniline lahendus.
Tehke selgeks, mille jaoks juhtimislahendust kasutama hakatakse. Juhtimislahendus juba oma nime poolest on pikaajaline ning strateegilisi muutusi kajastav protsess. Samas on võimalik juhtimismetoodikat kasutada nn ühekordse projektina strateegia sisu ja põhjuse-tagajärje seoste teavitamiseks töötajatele. Klassikalisel juhul siiski käivitatakse juhtimislahendus tulemuste hindamiseks ja otsuste langetamiseks, mispuhul tehnilise lahenduse valik tuleks teha pikast perspektiivist lähtudes.
3. Pange kokku meeskond süsteemi juurutamise projekti läbiviimiseks.
Võimekast projektijuhist ja pädevast meeskonnast sõltub suurel määral juhtimissüsteemi edukas töölerakendamine. Kui süsteemi esituse tehniline valik on tarkvaralahendus, mis tellitakse väljastpoolt, siis määratakse tavaliselt kaks projektijuhti ? üks organisatsiooni seest ning teine tehnilise lahenduse pakkuja poolt. Meeskonna soovitav suurus kokku on neli kuni kuus inimest.
4. Korraldage strateegiapäev juhtkonnale lahenduse tutvustamiseks ja strateegiale komponentide kaupa heakskiidu saamiseks.
Strateegiapäev on võimalus teavitada kõiki juhte eelseisvatest muudatustest, nii et igaüks saab aega uute põhimõtetega tutvumiseks. Samas vaadatakse üle ja kinnitatakse strateegilised eesmärgid ja kriitilised edutegurid ehk alameesmärgid ning leitakse põhjuse-tagajärje seosed kriitiliste edutegurite vahel. Juhtimissüsteemi eduka rakenduse eeldus on täielik tugi valitud metoodikale juhtkonna poolt. Ilma toeta tuleks tagasi pöörduda esimesse etappi.
5. Planeerige lahenduse hindamiseks testperiood.
Määrake tulemuste hindamise sagedus ning sellest lähtuvalt ajaperiood, mille jooksul testitakse esmase juhtimislahenduse sobivust ja atraktiivsust.
6. Siduge juhtimislahendus motivatsioonisüsteemi ja eelarvestamisega.
Juba testperioodi jooksul on soovitav alustada katseliselt metoodika põhimõtete rakendamisega töötajate tulemuste hindamisel ja võimaluse korral ka eelarve koostamisel.
7. Laiendage juhtimislahendus organisatsiooni alumistele tasanditele.
Juurutamisprotsess koosneb tavaliselt mitmest etapist, kusjuures igas etapis kaasatakse mõõtmisesse üks kuni kolm organisatsiooni taset, kuni kogu organisatsioon on kaetud.
Autor: Ivika Allekand