Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tippametnikud kulutavad kütusele taksojuhtidega sarnase summa

    On tavaline, et ministeeriumite kantslerite, asekantslerite ja nõunike igakuine kütuselimiit küünib 3000?4000 kroonini kuus. Selle raha eest saab osta viis-kuus paagitäit bensiini ja läbida keskmiselt ökonoomse autoga (8 liitrit kütust 100 km kohta) üle 2000 kilomeetri.
    Võrdluseks, keskmine Tallinna taksojuht ostab kuus kütust ca 5000 krooni eest.
    Saku Õlletehase teatel sõidavad nende müügimehed päevas ca 180 kilomeetrilt, mis teeb kuu kütusekuluks umbes 3000 krooni.
    Kommivabriku Kalev müügiesindajatel, kes samuti peavad palju sõitma, on kuulimiit 1500 krooni.
    Soliidsed 3000 krooni kanti küündivad kululimiidid on näiteks keskkonnaministeeriumi asekantsleritel ning nõunikel.
    Keskkonnaministeeriumi looduskaitse ja metsanduse asekantsler Olav Etverk ütleb, et sõidab aastas läbi ca 50 000 kilomeetrit ning ostab pea iga kuu ühe paagitäie kütust oma raha eest juurde, sest 3000-kroonisest kütuse kuulimiidist kipub puudu jääma.
    ?Mul on vähemalt üks Tartu ots nädalas, lisaks muud kohad, kus on tööülesannete tõttu vaja käia,? rääkis Etverk. ?Alles eile (kolmapäeval ? toim.) käisin reisil Tartu-Järvselja-Räpina-Tartu-Tallinn. Istmemaitse on ikka vahel õhtuti täitsa suus.?
    Põllumajanduse registrite ja informatsiooni ameti (PRIA) peadirektori ja tema asetäitjate kuu kütuselimiidid on 3500 ja 3000 krooni.
    Küllalt suure limiidi põhjuseks on PRIA pressinõuniku sõnul asjaolu, et amet asub Tartus ning Tallinnas käiakse sageli lähetustel.
    PRIA piirkondlikud inspektorid, kelle tööülesandeks on põllumeeste juures kohapealsete kontrollide läbiviimine, peavad suvel hakkama saama 2000kroonise kütuselimiidiga ning talvel, kui kontrollimist on vähem, on ka kütuselimiit väiksem.
    Kui enamikul riigiasutustel on kütuselimiidid kehtestatud kroonides, siis veterinaar- ja toiduametil on kütuselimiit liitrites: peadirektorile ja tema asetäitjatele 300 liitrit kuus, nõunikele ja osakonnajuhtidele 250 liitrit kuus, büroojuhatajatele 230 ja peaspetsialistidele-peainspektoritele 200 liitrit kuus.
    ?Ega iga kuu seda kütust ära ei kulugi, kuid vahel tuleb ka puudu,? ütles veterinaar- ja toiduameti peadirektori asetäitja Raimond Strastin.
    ?Kululimiidid on paika pandud sõltuvalt autode kütusekulust ning vajadusest, kui palju kellelgi on vaja ringi sõita.?
    Strastin tunnistab, et pärast 1. maid on sõitmist jäänud vähemaks, kuid siiski umbes korra nädalas tuleb sõita Tallinnast välja.
    ?Tihti tuleb käia ameti maakondlikes keskustes, seevastu inspektorid ja spetsialistid käivad otseselt mööda ettevõtteid.?
    Oktoobrist kuni maikuuni on veterinaar- ja toiduametis kütuselimiidid 10 protsenti suuremad ning autot tohib pesta asutuse kulul kaks korda kuus.
    Kõige rohkem võib kõrgematest ministeeriumiametnikest kütust osta keskkonnaministeeriumi kantsler Sulev Vare. Vare ametiauto BMW 523 I igakuine limiit kütuse, autohoolduse ja tarvikute ostmiseks on 7400 krooni.
    Vare sõnas, et tema limiit on nii suur, kuna ta elab väljaspool Tallinna ning vastava määrusega on sellistel puhkudel nähtud ette suurem kululimiit. Vare elab küll Haapsalus, kuid iga päev sealt Tallinna tööle käia oleks tema sõnul üle inimvõimete piiri. ?Haapsalus käin ma vast paar korda kuus, kuid ega see perest lahus elamine ikka kerge ei ole,? ütles ta. ?Tööalaselt on mul palju sõitmist, aastane läbisõit tuleb ca 45 000 kilomeetrit.?
    Kululimiidist Vare sõnul aga täiesti jätkub, kuigi auto on vana (1999. aastast), suure läbisõiduga (250 000 kilomeetrit) ning remondile läheb seetõttu küllaltki palju raha.
    Keskkonnaministeeriumi vastandiks on põllumajandusministeerium, kus nii kantsler, asekantslerid kui ka nõunikud sõidavad oma autodega ning neile hüvitatakse 1000 krooni kuus. Selline kord seati sisse tänavu eesmärgiga hoida kokku kulusid.
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Leedu suurettevõtted odavnesid suure käibega
Suurima käibega olid teisipäeval Leedu ettevõtted, nimelt Ignitis grupė aktsiatega kaubeldi Balti turgudel enim, 345 188 euro eest ning aktsia odavnes seejuures -0,55%.
Suurima käibega olid teisipäeval Leedu ettevõtted, nimelt Ignitis grupė aktsiatega kaubeldi Balti turgudel enim, 345 188 euro eest ning aktsia odavnes seejuures -0,55%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Eesti kaotas elektriühenduse Soomega
Esmaspäeval katkes elektriühendus Eesti ja Soome vahelises kaablis Estlink 1.
Esmaspäeval katkes elektriühendus Eesti ja Soome vahelises kaablis Estlink 1.