Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pudelivesi on end vajalikuks teinud
?Me võime rääkida sadadest müügil olevatest veesortidest,? ütleb ASi A. Le Coq juhatuse esimees Tarmo Noop. Näiteks Selveris on müügil üle 50 sordi pudelivee.
Sagedus, millega veetootjad tulevad välja uute ?veesortidega? on lausa hämmastav. Sel esmaspäeval teatas Coca-Cola, et toob turule sidruni-laimimaitselise B-vitamiinidega Bonaqua vee, tund hiljem saabus kiri A. Le Coqist, kes andis teada kaltsiumiga Kaalujälgijate vee turule toomisest ning kolmapäeval informeeris Saku Õlletehas õunamaitselise Vichi-vee müüki paiskamisest.
Pudelivee hind on järjest tiheneva konkurentsi tõttu mõistagi langenud. Odavaima 1,5-liitrise veepudeli saab poest kätte juba 3.90 eest, keskmine hind sama koguse vee eest on 8 krooni. Võrdluseks, veel viis aastat tagasi maksis 1,5 liitrit vett poes 12?13 krooni.
Tarmo Noobi sõnul oli veeäri veel mõned aastad tagasi imelihtne: ?Ostad miljoni krooni eest ürgvana villimisseadme ning teise miljoni eest lased puurida puurkaevu ning äri pudeliveega võibki alata.? Täna ei saavat Noobi sõnul siiski ka seda äri nii lihtsalt ajada, sest kontroll veetootjate üle on karm.
Samas on veeturg Eestis Noobi sõnul täiesti erinev sarnase toote turust mujal maailmas. ?Eestimaalased armastavad maitsestatud vett, mujal maailmas on aga sarnaste toodete turuosa veel väga väike,? räägib Noop.
Saku Õlletehase turundusdirektori Karin Sepa sõnul võib ennustada veeturu jätkuvat kasvu. ?Karastusjooke tarbivad inimesed suhteliselt vähe ja valivad pigem joomiseks maitsestatud mineraalvee,? räägib ta. ?Odavama klassi pudelivee müügi kasv tuleb aga kraanivee arvel, seda kasutatakse linnades toiduvalmistamisel kraanivee asemel.? Selle aasta plaaniks on Sakul saada kätte 14 protsenti veeturust.