Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Renault toob Eesti turule ülisoodsa hinnaga Dacia sedaani

    Renault esitles üleeile uut väike-keskklassi sedaani, Dacia Loganit, mille valmimist nimetas Renault Grupi president Louis Schweitzer tõeliseks kangelasteoks. ?Teha valmis auto, mille hind on 5000 eurot ja mis vastab igas mõttes tänapäeva nõuetele, see on kangelastegu,? lausus Scweitzer, kelle sõnul oli Renault eesmärk algusest peale just 5000 eurone (78 000 kr) hinnapiir.
    Tõsi, see piiron üsnagi suhteline, sest sellist hinda saavad nautida üksnes rumeenlased, sest just Rumeenias asuvas Dacia tehases hakatakse sel sügisel uut Loganit tootma. Ülejäänud turgudel tuleb arvestada juba transpordi, tollimaksude jms. Liiati ei kuulu Rumeenia ELi, mis tähendab, et Baltimaadesse ja teistesse liikmesriikidesse tuues lisandub 10protsendine tollimaks. See tähendab, et ka kõige optimistlikum alghind võib Dacial Eestisse jõudes jääda üle 6000 euro, ehk mõni tuhat allapoole 100 000 krooni piiri.
    Renault?sid Eestisse importiva Renault Polska Baltimaade müügidirektor Jacek Banaszek tunnistas, et ei oska hetkel Logani hinna kohta midagi öelda, kuid pidas üsna tõenäoliseks, et baashind jääb 100 000 krooni piirist allapoole.
    Igatahes saab olema tõsise konkurendiga Korea autodele ning miks mitte ka Ladale, mis hetkel on ainus alla 100 000 piiri jääv sellise klassi auto. Ehkki esimesed proovisõiduautod valmivad Dacial alles septembriks ning ükski autoajakirjanik ei ole temaga veel meetritki sõitnud, pole vähimatki alust arvata, et ta jääks sõiduomadustelt alla näiteks Renault Thaliale või Cliole. Talle paigaldatavad 1,4- ja 1,6-liitrised bensiinimootorid on end Clio ja Meganei?i kapoti all igati õigustanud, auto ise on ehitatud Renault-Nissani ühisplatvormile, millel baseerub Nissan Micra, äsja Madridis esitletud mini-mahtuniversaal Modus ning millele hakatakse tegema ka pooleteist aasta pärast müügile jõudvat uut Cliot. Vedrustus ja sillad on samad, mis Modusel jne. Daciast ei ole seal mitte vähimatki alles. Lisaks on Logan ruumikas. Suuremat kasvu mees tunneb end täiesti lahedalt nii rooli taga kui tagaistmel ja auto ehitamisel on arvestatud sellega, et tagaistmele mahuksid kõrvuti ära kolm täiskasvanut. Turvalisuse osas kinnitas Louis Scweitzer, et nad ei ürita temaga saavutada suisa EuroNCAPi viite tärni, kuid ta vastab täielikult Euroopa keskmistele nõuetele.
    Tõsi on ka see, et 5000 eurone hind sisaldab minimaalset, mida üks auto sisaldama peab. Kogu sisemus on kõvast plastmassist, aknaid tuleb kruttida vändaga, peeglid lükata paika näpuga, on vaid juhi turvapadi, puudub raadiovalmidus jne. Tagasihoidlike vajadustega ostja jaoks on selle raha eest aga autot piisavalt, peaölegi jääb Dacia odavaks ka korralikus varustuses. Louis Scweitzeri sõnul on rikkalikuima varustusega auto baashinnaks arvestatud Rumeenias 8000 eurot, ehk 125 000 krooni.
    Loganit hakatakse lisaks Rumeeniale tootma ka Moskvas - endises AZLK Moskvitsi tehases - Kolumbias, Marokos jm. Venemaal ja veel mõnes riigis hakkab Logan kandma Renault logo, Eestis ja mujal Kesk- ja Ida-Euroopas Dacia oma.
    Eestis jõuab sedaankerega Logan esialgsete plaanide kohaselt müügile tuleva aasta aprillis, 2006. aastal valmib samast autost ka viieukseline luukpära, veel aasta hiljem aga seitsmekohaline mahtuniversaal.
    Jacek Banaszek, Renault Polska Baltimaade müügidirektor:
    Minu jaoks on Dacia Baltimaade turule toomine väga huvitav ja suur väljakutse, sest peame alustama täielikult nullist peale. Samas on seda siinsetel turgudel ehk veidi lihtsam teha, sest siin puudub Dacial igasugune imago: teda lihtsal ei teata. Ja kui nüüd tulla turule igati korraliku tootega, mille hinna ja kvaliteedi suhe on parim, ei näe ma põhjust, miks Baltimaade turg ei peaks teda vastu võtma. Märksa raskem on neis riikides, kus on kunagi müüdud sotsialismiaegse Dacia toodangut, mis oli oma kvaliteedilt pehmelt öeldes äärmiselt tagasihoidlik ning kus seetõttu on Dacial ka mitte just kõige parem imago. Mis sest, et Dacia Loganil ja näiteks praegugi veel tootmises oleval dacia Solenzal ei ole tegelikkuses enam mitte midagi ühist.
    Oleme tootjaga saavutanud kokkuleppe, et me ei hakka kohe ehitama eraldi Dacia esindusi, vaid me võime neid esialgu hakata müüma samas salongis Renault?dega. Loomulikult, kui müük hakkab minema hästi ja olukord seda nõuab, tuleb hakata mõtlema ka eraldi esinduse ja firmateeninduse peale.
    Louis Schweitzer, Renault Grupi president:
    Võtsime eesmärgiks toota auto, mis maksaks 5000 eurot, millega saaksid inimesed, kes sõidavad aastas keskmiselt 20 000 kilomeetrit, pidada teda muretult vähemalt 5-6 aastat ja selles osas ei teinud me mingeid järeleandmisi.
    Vastates küsimusele, kuidas see kõik on võimalik, võin tuua mõningad näiteid: armatuurlaud, mis reeglina on kokku pandud erinevatest osadest, tuleb odavam teha ühes tükis; võimalikult palju detaile pärinevad juba olemasolevatelt Renault mudelitelt; autot hakatakse tootma riikides, kus on odav tööjõud, kuid mis ei tähenda, et nad oleksid ebakompetentsed: oleme kulutanud näiteks Rumeenia tööliste väljaõppele miljon tundi, tehase sisseseade viinud samale tasemele mistahes Prantsusmaa tehasega jne, jne.
    Kõik see kokku nõudis meie inseneridelt väga suurt pühendumist ja eneseületamist, kuid see oli väljakutse ka neile. Usun, et meie insener-tehnilist baasi arvestades ei ole peale Renault rohkem selliseid autotootjaid, kes suudaksid valmis teha sama odava, kuid sama kvaliteetse auto.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Spotify prognoosib suuremaid marginaale ja plaanib tõsta hindu
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.