Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SsangYong muutis Rextoni asisemaks
Mida siis SsangYong tegi? Vahetas välja esimese iluvõre, külgedelt koristas ära püstised triibud auto alaservas ja paigaldas samale plastikvööle kroomist metall-liistud ning sisuliselt ongi kõik. Aga sellest piisas, et auto väljanägemist soliidsemaks muuta.
Peamine uuendus toimus aga kapoti all. Senine ajalukku läinud 2,9-liitrine Mercedese tavalise kütusepumbaga turbodiisel on asendunud 2,7-liitrise ühissurvesissepritsega diiselmootoriga. Tõsi, tegemist ei ole päris sellesama legendaarse, üle 400 Nm pöördemomendiga mootoriga, mille võib leida näiteks E-klassi Mercedese kapoti alt. SsangYongi mootoril on pöördemoment ca 70 Nm ja võimsus 12 hj väiksem, küll aga on mootori põhibaas sama, ehk siis tegemist viiesilindrilise ridamootoriga jms. Millised erinevused täpselt neil on, sellest SsangYong kõva häälega ei räägi. Igatahes on uue jõuallika 165 hj ja 330 Nm pöördemoment täiesti piisav selleks, et Rextoni-taolist maasturit muretult edasi liigutada.
Millest aga räägitakse, on uus automaatkäigukast, mis on üks ühele DaimlerChrysleri toodang. Ehk siis viieastmeline, käsitsi lülitamisvõimalusega, miinus vasakule, pluss paremale, nagu Mercedesel ikka.
Kõik see kokku teeb aga Rextonist sedavõrd sõidetava auto, et eelmine plagiseva diiselmootori ja mitte just kõige paremini toimiva manuaalkäigukastiga isend tundub kui öö päeva kõrval. Mootor töötab vaikselt, käigud vahetuvad korrektselt ja ka roolisüsteemile pole vähimatki etteheidet. Hankooki pehmed rehvid panevad kurvis suurematel kiirustel küll kõrge ja raske auto tuntavalt õõtsuma, kuid kontrolli alt ei välju ta hetkekski. Rooli ja istme asend on igati mugav, salongis kõik nupud-kangid käepärased ja otsi palju tahad, ega eriti viriseda ei ole millegi kallal. Pagasiruum on muljetavaldavalt suur, istmeid saab kokku pakkida ja ka praktilisuse osas on auto täiesti tasemel. Kütusekulu on automaatkäigukastiga auto tehnilistes andmetes antud keskmiselt 10 l/100 km kohta ja umbes sinnakanti jääb see ka proovisõidul. Samas mahutab auto kütusepaak 80 liitrit ja maanteesõidul võib paagitäiega vabalt ka 1000 km ära katta. Ja kui siiani sai Rexton siin-seal kriitikat oma kõrge hinna tõttu ? eeskätt tänu odavamale Kia Sorentole ?, siis nüüd peaks hinna ja kvaliteedi suhe olema juba üsna paigas. Seda tõestab kas või tõsiasi, et proovisõiduauto oli juba ette ära müüdud ja järgmisi autosid pole oodata enne juuni lõppu. Neid lihtsalt ei jagu.
Uue mootoriga Rextoni hinnad algavad 377 300 kroonist, tippvarustusega versiooni eest, millel on baasvarustuses ka katuseluuk, nahkrool, püsikiiruse hoidja, stereo juhtimine roolilt jms, peab maksma juba 509 900 krooni. Kuid see on ka selle auto puhul lagi ning kui arvestada, et tegemist Mercedese jõuallikate ja transmissiooniga varustatud igati mugava maasturiga, on selline hind üsnagi õigustatud.