Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Võimalus säästa kolm miljardit krooni aastas

    Et raha ei ole, öeldakse kõigi eelarvearutelude puhul. Kuid pea alati võib raha mõttetute kulutuste arvel leida. Küsimus on ainult selles, kas on piisavalt tahet. Euroopa Liidus on suurim kuluartikkel põllumajandus, millele eraldatakse aastas ligi 50 miljardit eurot. Siit saaks kindlasti suurimat kokkuhoidu, kuigi õigete säästukohtade valik nõuaks põhjalikku majanduslikku analüüsi.
    Samas on igale Euroopa Parlamendi mõtlevale liikmele ka ilma majandusuuringuteta teada, kust saaks kokku hoida enam kui 3 miljardi krooni maksumaksja raha ? nimelt võiks selle raha ära võtta parlamendi enda eelarvest.
    Euroopa Parlamendi maine ei ole just kiita. Mida arvata olukorrast, kus valitud kogu traavib regulaarselt täies koosseisus Brüsseli, Strasbourg?i ja Luxembourg?i vahet? Teekond Brüsselist Strasbourg?i on umbes 450 kilomeetrit. Märksa raskem on tulla kaugemalt ja mööda õhuteid. Strasbourg võtab küll vastu lennukeid, kuid hirmkalli hinna eest. Pendeldamise kulud ulatuvad laienemisjärgselt 200 miljoni euro ehk enam kui 3 miljardi kroonini aastas. Lisaks kuludele on selline reisimine aeganõudev, et mitte öelda raiskamine.
    Piinlikul kombel peavad Prantsusmaa ja Luksemburgi valitsused oma rahvuslikuks uhkuseks Eu-roopa Parlamendi autoriteedi õõnestamist ega taha leppida, et kogu parlamentaarne töö kanduks üle Brüsselisse. Loomulikult annab see hotelliomanikele tööd ning tagab restoranide pidajad klientuuriga. Kuid veelgi olulisem on sümboolne märk sellest, et ka väike ülikoolilinn võib ennast kord nädalas ümber kehastada Euroopa sõlmpunktiks.
    500 miljonit USA dollarit (ligi 6,5 miljardit Eesti krooni) maksma läinud Strasbourg?i Euroopa Parlamendi hoone kujutab endast suurimat ehituskulutust, mis Prantsusmaal eales tehtud, ja vaid selleks, et kord kuus ühe nädala jooksul seal plenaaristungeid pidada. Muul ajal seisab pompöössus tühjana. Kurb, aga pidulik.
    Euroopa Parlamendis Brüsselis on raske liikuda. Pikad labürindina mõjuvad koridorid on täis laotud saadikute plekk-kirste, mis peaksid mahutama kõike plenaaristungiteks vajalikku. Siin paberit kokku ei hoita.
    Mida tuleks muuta? Euroopa Parlamendi saadikute ja kandideerijate seas on nn parlamendi reformigrupp, et üheskoos ja järelikult tugevamana nõuda parlamendi kohest ning terviklikku reformimist. Kuidas siis täpsemalt?
    Esiteks, Euroopa Parlament peab lõpetama kolimise kolme linna vahel ning töötama oma kõigi asutustega Brüsselis. Euroopa Parlamendi saadikutele peab jääma võimalus iga kuu regulaarselt oma valijatega kohtuda, mitte aga kulutada aega ja energiat pidevale reisimisele Brüsseli, Stras-bourg?i ja koduriigi vahel.
    Teiseks tuleks loobuda senisest süsteemist, kus saadikutele makstavad reisimis- ja esindustasud ei sõltu nende tegelikest kulutustest. Samas on senine süsteem olnud vajalik näiteks Hispaania saadikutele, kes praeguse palgakorraldusega saavad neli korda vähem raha kui näiteks itaallased.
    Euroopa Parlamendi saadikute palkade ühtlustamine võimaldaks muuta saadikute reisitasud kulupõhisteks ja üleliigsed hüvitised kaotada. Saadiku teenistus peaks tulema üksnes palgast. Euroopa on muutumas. Senine regulatsioon ja bürokraatia tuleb ELi laienemise valguses kriitiliselt läbi vaadata. Juunis valitava Euroopa Parlamendi esimene eesmärk saab olla vaid üks ? tõestada oma reformimeelsust ka siis, kui liikmesriikide kiuslikkus ei lase praegust ametnikekeskset ning kodanikele kauget Euroopat rahvale lähedamale tuua.
    Autor: Eiki Berg
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.