Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

General Motors süstib 3 miljardit dollarit Hiina autotööstusesse

Annika Matson 08. juuni 2004, 00:00

GM teatas plaanist investeerida Hiinasse 3 miljardit dollarit, et enam kui kahekordistada seal autode tootmist kolme aasta jooksul, kirjutas eilne Financial Times. Seni on GM Hiinasse investeerinud juba 1,6 miljardit dollarit. Sel aastal plaanib GM toota Hiinas 530 000 autot, 2007. aastal peaks maht olema 1,3 miljonit autot. Samuti kavatseb GM Hiinas juurutada 20 uut mudelit, edasi arendada Shanghai tehast, mis töötab juba kolme vahetusega, ehitada uus mootoritehas ning uuendada laborite tehnoloogiat.

?GM on enam kui kindel, et Hiina kasvaval turul on pikaajaline perspektiiv,? ütles GMi Hiina piirkonna juht Phil Murtaugh. Eelmisel aastal kasvas GMi kasum Hiinas enam kui kolm korda, 437 miljoni dollarini (5,55 mld kr).

GM, Ford Motor, Volkswagen ja Toyota on viimase kaheksa kuu jooksul teatanud kokku plaanidest investeerida Hiinasse enam kui 10 miljardit dollarit. Autotootjad on hoogustunud tänu Hiina valitsuse otsusele, mis keelab laenu andmise heakskiiduta projektidele ja julgustab suuremaid autotootjaid laienema ühisfirmade loomise kaudu. Hiina valitsuse otsuse kohaselt võivad välismaalased omandada ühisettevõttest mõne Hiina firmaga 50%. GMi ekspansioon Hiinasse on õnnestunud tänu heale koostööle Hiina suurima autotootjaga Shanghai Automotive Industry Corp, millel on ühisettevõte ka Volkswageniga.

Hiina valitsus on eesmärgiks võtnud alandada majanduskasvu sel aastal 7 protsendini eelmise aasta 9,1 protsendilt. ?See aga ei pidurda nõudlust autode järele,? ütles Massachusettsis asuva nõustamisfirma Global Insight analüütik Ashvin Chotai. Tema sõnul on Hiinas jätkuvalt suured kasvuvõimalused võrreldes teiste regiooni riikidega. Vaatamata sellele, et Hiina pangad on vähendanud laenu andmist autoostjatele 75 protsendi võrra möödunud kuudel.

Chotai ennustab, et 2004. aastaks on Hiinas 1000 elaniku kohta 51 autot. Hetkel on vastav näitaja Hiinas 16, USAs 700, Jaapanis 598 ja Tais 91.

?Hetkel kõige kiiremini kasvav autoturg Hiina on määrav GMi globaalsele edule,? ütles Murtaugh. GM kavatseb Murtaughi sõnul Hiinas tootma hakata nii keskklassi kui ka luksuslikke sportmudeleid, et rinda pista Saksa ja Jaapani tootjatega. Kontsernil on kavas esimesena Hiinasse viia Cadillaci mudel CRX ja selle sedaanvariant CTS, nimetatud autosid hakatakse esialgu müüma 11 Hiina linnas. Samuti on kavas Hiinasse viia tulevikus sportauto Cadillac XLR tootmine.

GMi pühendumine Hiina turule näitab, et Hiinast on saanud suur lahinguväli rahvusvahelistele autotootjatele. Hiinas on autode müük kasvanud alates 2002. aastast fenomenaalselt. 2002. aastal suurenes autode müük Hiinas 60% ja 2003. aastal 80%, jõudes 2,1 miljoni autoni. Eelmise aasta aprilliga võrreldes on autode tootmine kasvanud 45%.

Mais kasv aeglustus, langedes 15?20% eelmise aastaga võrreldes, sest Hiina valitsus asus laenamist piirama.

Hiinast on saanud GMi jaoks sel aastal suuruselt teine turg USA järel, võttes koha ära Saksamaa käest. Samuti on Hiina kasvatanud kompanii kasumit autode müügist pärast viimast pooltteist aastat.

GMi eeskujul kavandab samasuguseid plaane ka Saksa Volkswagen, kes tahab oma mahud Hiinas kolme aasta jooksul samuti kahekordistada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:31
Otsi:

Ava täpsem otsing