Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reola Gaasi kütus bensiinist poole odavam
"Pärnu on meie jaoks inkubatsioonikeskuseks ja testturuks, et näha, kuidas autogaasi äri läheb," põhjendas Reola Gaasi mahuti- ja autogaasi müügijuht Rainer Puusepp ettevõtte juhtkonna otsust langetada autogaasi hind Pärnus 6.30-lt 5.95-le. "Just praegu, bensiinihindade tõusu ajal, on kõige õigem aeg rõhutada, et gaas on poole odavam kütuseliik."
Reola Gaas toodab propaanist ja butaanist ECOM 102 marki autogaasi, mida müüb Eestis kolmes tanklas. "Kui gaasiäri Pärnus hästi käima läheb, kaalume autogaasi hinna alandamist ka teistes tanklates," lisas Puusepp.
Et suurendada keskkonnasõbraliku autogaasi kasutamist, teeb Reola Gaas tihedat koostööd mai algul Pärnus autodele gaasiseadmeid paigaldama hakanud OÜga Ecotrans. Seni tegeles autode gaasiküttele ümberehitamisega Eestis üksnes Tallinna vedelgaasifirma ASi Propaan tütarfirma AS Gamos.
Eestis on gaasiseadmed umbes poolel tuhandel autol. Üheks põhjuseks, miks pole autogaas seni eriti populaarne olnud, on tanklate vähesus - autogaasi saab tankida praegu üle Eesti 16 tanklas.
Puusepp prognoosib lähiaastatel autogaasi klientide arvu mitmekordistumist. "Näeme seda oma õdefirma, Lätis asuva SN Gaze tegevuse pealt," lausus Puusepp. Tema andmeil on Lätis nelja aastaga kasvanud autogaasi tarbivate sõidukite arv 6000-lt 17 000-le. Riias on 40 autogaasi tanklat.
Reola Gaasi põhiomanikule, Fortumi gruppi kuuluvale Soome gaasifirmale Tehnokaasu kuulub 96 protsenti firmast. Ülejäänud aktsiate omanik on Reola Gaasi nõukogu esimees Aare Roosaar.
Ecotrans paigaldab autodele gaasikütte süsteeme, mille hind on olenevalt komplekssusest 8000-21 000 krooni. Ecotransi asutaja, kaubandusfirma OÜ Optitrans omanik Ove Pärtelson tunnistas, et seadmete hind paneb kliendid esialgu kukalt kratsima. "Mida rohkem raha välja käia, seda muretum on aga pärast sõita," rääkis Pärtelson. "Odavamad seadmed on kapriissemad."
Pärtelsoni arvutuste kohaselt tasub autojuhile, kes kasutab bensiini asemel gaasi ning sõidab aastas 20 000 kilomeetrit, odavam gaasiseade end ära ühe aastaga. "Gaasiga sõites hoiavad minu firma viis kaubikut võrreldes bensiiniga iga kuu kokku 10 000 krooni," täpsustas Pärtelson.
Aastaid autodele gaasiseadmeid paigaldanud Gamose juhataja Vassili Rezun ütles, et kui varem seadistasid nad ehk paar-kolm autot kuus, siis pärast bensiini hinna hüppelist tõusu mais on tunduvalt enam hakatud gaasiseadmete vastu huvi tundma.
Rezuni hinnangul on uute konkurentide hinnatase liiga kõrge. "Tahavad ratsa rikkaks saada," kommenteeris Rezun ja lisas, et Gamos paigaldab Itaalia päritolu seadmeid, mille baashind algab 6400 kroonist.
"Ega me eriti midagi seadmete pealt ei teeni," seletas Rezun. "Eesmärk on hoopis see, et järjest enam autosid kasutaksid gaasi ning käiksid meie tanklates tankimas." Rezun lisas, et nad ei ole veel otsustanud, kas lähevad Reola Gaasi algatatud hinnasõjaga kaasa.