Eriilmelised ja silmatorkavad sõsarad

Tõnu Tramm 11. juuni 2004, 00:00

Uuenenud Mercedes Benz SLK on aga saanud inspiratsiooni superautost SLR McLaren. Samas, mootor mida hetkel talle pakutakse, on hoopis lahjem kui Crossfire?l ning ka baashind lahjema mootori ja väiksema baasvarustuse tõttu hetkel soodsam. Kuid juba augustis muutub see vahekord vastupidises suunas.

Kuid lisaks tehnilisele sugulusele ühendab neid kaht autot veel üks asi, mille pärast paljuski neid just ostetakse: suutlikkus suurepäraselt rahuldada ka kõige edevama inimese enesenäitamisvajaduse. Need autod ei jäta kedagi külmaks.

Chrysler Crossfire on kompromissitult omanäolise disainiga auto, mille kabriolettversiooni esimesd isendid peaksid Eestimaa pinnale jõudma lähinädalatel. Ehk ajastus on suurepärane, just siis, kui paljudel algaad puhkused ja ilmateda lubab lõpuks ometi suve.

Just selliste ilmadega sõitmiseks see auto mõeldud ongi. Kuigi tema emamudel Mercedes-Benz SLK hiilgas omal ajal kokkupakitava kõvakatusega, on Chrysleri loojad otsustanud minna seda teed, et autost teha kaks versiooni: tavaline kupee ja pehme katusega kabriolett. Võta sa nüüd kinni kumb on tootjale odavam, kas teha üks universaalne variant või kaks erinevat varianti. Vähemasti tundub, et kaks erinevat versiooni tuleb kokkuvõttes odavam kui paigaldada kõikidele autodele kallis kõvakatuse kokkupakendamise mehhanism.

Kuid see selleks. Nagu traditsiooniks saanud, ei soosinud ilmataat taas Crossfire Roadsteri Prantsusmaal toimunud testil ajakirjanikke, sest ilm oli seal külmem kui meil Eestis. Ega lahtise katusega pikalt sõita ei kannatanud, olgugi, et et tegemist vahemere ääres asuva Marseille?ga.

Samas oli see tõsiasi positiivne testi enda suhtes, sest nõnda olid ilmaolud üsna võrreldavd tüüpilise Eesti suveilmaga, kus päikest näpuotsaga jagatakse. Sellest tulenevalt võib nüüd julgelt öelda, et sellise autoga kannatab ka Eestis vabalt sõita. Presentkatus on igati kvaliteetne, kusagilt ei kostu tuulevihinat ega laperdamist ega muud sellist, mis teda tavalisest kupeest oluliselt eristaks. Ktus käib kokku-lahti paari liigutusega: esmalt tuleb vabastada lukusti ja seejärel bvajkutada nupopu. Katus sõidab pealt 22 sekundiga ning peidab end ise pagasiruumi nii, et ei pea autost välja tulema. Erinevalt Chrysleri teisest uuest kabrioletist, PT Cruiser Convertible?st, mille kokkupakitud katusele tuleb eraldi peale asetada must plastikkate. Teelpüsivuse ja juhitavuse osas ei erine Crossfire aga Merecedest millegi poolest. Isegi üle 240 km/h arendava auto rool on ühtviisi kindel nii 50 kui üle 200 km tunnikiiruse juures. Ainsa valikuna kapoti all asetsev 3,2-liitrine V6 bensiinimootor pakub lisaks meeldivale kiirendusele ka meeldivat ?muusikat? ja mägiteedel kihutades suudavad sellise autoga sammu pidada vaid tõelised ralliässad.

Loomulikult ei saa selline auto olla odavate killast. Kuuekäigulise manuaalkäigukastiga versiooni eest küsitakse 616 000, 5astmelise automaatkäigukastiga auto eest aga 638 000 krooni. Kuid seevastu on kõik vajalik juba hinna sees.

- mootor 3,2 V6
- võimsus 218 hj
- pöördemoment 310/3000 Nm/rpm
- käigukast 6 MT
- tippkiirus 242 km/h
- kiirendusvõime 0?100 km/h 6,5 s
- kütusekulu 100 km
linnas 15,4 l
maanteel 7,6 l
keskmine 10,4 l
- mõõdud, mm
pikkus 4058
laius 1766
kõrgus 1315
telgede vahe 2400
- tühimass 1424 kg
- pagasiruumi maht 104/190
- kütusepaagi maht 60 l
- hind alates 616 000 kr
Allikas: AS Silberauto

Uus Mercedes-Benz SLK on samuti sedasorti auto, mis sobib suurepäraselt neile, kel raha on aga mingil põhjusel ei suuda piisavalt vastassoo tähelepanu köita.

Uue SLKga seda hirmu ei teki. Proovisõidul ei kohanud ühtegi hingelist, keda see auto oleks külmaks jätnud. Ja kui esimese hooga juhtubki mõni hajameelsusest mööda vaatama, siis kui autol katus maha lasta, opn temagi tähelepanu garanteeritud. Ning kui aus olla, siis allakirjutanul sai sellest tähelepanust igatahes juba üsna pea villand. Ükskõik kuhu temaga ilmuda, leiab ikka ja jälle neid, kes soovivad autosse kasvõi korraks sisse istuda ja kasvõi paar meetrit kõrvalistmel sõita. Kõvakatuse kokkupakkimise demonstreerimise eest võiks aga suisa piletiraha kasseerida. Alguses vahva aga lõpuks hakkab tüütama. Pole ma mingi Mercedese müügimees, et kõigile seletada, mis ja kuidas. Sestap saab õige pea vastu võetud otsus pageda temaga linnast ära, et keskenduda peamisele - sõiduomadustele. Ja kus veel oleks sellise autoga parem Eesti oludes sõita, kui mitte Lahemaa rahvuspargi kurvilistel teedel.

Ja see kujuneb juba tõeliseks elamuseks. Mis sest et kapoti all on vaid 1,8-liitrine mootor, astub auto kompressori vihina saatel edasi sellise tormakusega, et märkamatult kasvab kiirus kaugelt üle lubatud piiri. Õnneks ei luba kurvilised ja kitsad teed suuri kiiruseid arendada, head teelpüsivust kurvides tõestab aga ilmekalt. Lisaks tuleb rtõüdeda, et auto ei ole vaatamata oma sportlikkusele maanteesõidul sugugi väsitavalt jäik, vaid temaga on võimalik täiesti vabalt katta pikemaid vahemaid ka Eestimaa teedel. Suuresti tänu pikenenud telgedevahele, mis eelkäijasga võrreldes on kasvanud 30 mm võrra.

Küll aga tahab harjumist SLK pikk ja madal ninaosa, seda eriti parkimisel. Autot vastu võttes kõrva taha pandud tõsiasja piinlikult järgides õnnestus siiski märkamatult parkida auto äärekivile nii lähedale, et vaid õhuvahe oli vahel. Rooli taga istudes tundus aga et ruumi on vähemasti pool meetrit. Esialgu ongi SLK saadaval vaid sellesama 1,8-liitrise kompressormootoriga, mis juba tuttav C-klassi Mercedeselt. Augustis lisandub loetellu 3,5-liitrine V6, millel võimsust 272 hj ja mille hind ulatub 690 300 kroonini. Aasta lõpuks jõuab müüki aga SLK tippversioon, 55 AMG, millel võimsust 360 hj ja hind teisel pool miljoni krooni piiri. Täpsemalt 1 014 800 krooni. Milleks too ?rakett? suuteline on, võib esialgu vaid aimata, sest tehnilised andmed avaldatakse alles sügisel.

- bensiinimootor 1,8 R4
- võimsus 163 hj
- pöördemoment 350/3500 Nm/rpm
- käigukast 6 MT
- tippkiirus 230 km/h
- kiirendusvõime 0?100 km/h 8,1 s
- keskmine kütusekulu 100 km 8,7 l
- mõõdud, mm
pikkus 4082
laius 1777
kõrgus 1296
telgede vahe 2430
- tühimass 1390 kg
- pagasiruumi maht 208/300
- kütusepaagi maht 70 l
- hind 536 900 kr
Allikas: Silberauto

Eelmine MB SLK läks ajalukku tänu esimesele kokkupakitavale kõvakatusele, ehk ta oli kõikide CC (coupe-cabriolet) tähistust kandvate autode esiisa. Laiema ostjaskonnani jõudsid kokkupakitavad kõvakatused Peugeot 206 CC kaudu, millele hiljem on lisandunud terve trobikond samalaadsete süsteemidega autosid: Peugeot 307 CC, Renault Megane CC jt.

Süsteemi miinuseks on tema suhteliselt keeruline mehha nism ja selle suhteliselt kõrge hind. Lisaks on keeruline ?kellavärk? ka suhteliselt tundlik kõikvõimalikele mehhaanilistele vigastustele, ehk kui sellisele autole linnasõidul keegi tagant otsa sõidab, on tõeline täpisteadus saada katust taas korralikult edasi-tagasi käima.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:32
Otsi:

Ava täpsem otsing