Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eriilmelised ja silmatorkavad sõsarad

    Uuenenud Mercedes Benz SLK on aga saanud inspiratsiooni superautost SLR McLaren. Samas, mootor mida hetkel talle pakutakse, on hoopis lahjem kui Crossfire?l ning ka baashind lahjema mootori ja väiksema baasvarustuse tõttu hetkel soodsam. Kuid juba augustis muutub see vahekord vastupidises suunas.
    Kuid lisaks tehnilisele sugulusele ühendab neid kaht autot veel üks asi, mille pärast paljuski neid just ostetakse: suutlikkus suurepäraselt rahuldada ka kõige edevama inimese enesenäitamisvajaduse. Need autod ei jäta kedagi külmaks.
    Chrysler Crossfire on kompromissitult omanäolise disainiga auto, mille kabriolettversiooni esimesd isendid peaksid Eestimaa pinnale jõudma lähinädalatel. Ehk ajastus on suurepärane, just siis, kui paljudel algaad puhkused ja ilmateda lubab lõpuks ometi suve.
    Just selliste ilmadega sõitmiseks see auto mõeldud ongi. Kuigi tema emamudel Mercedes-Benz SLK hiilgas omal ajal kokkupakitava kõvakatusega, on Chrysleri loojad otsustanud minna seda teed, et autost teha kaks versiooni: tavaline kupee ja pehme katusega kabriolett. Võta sa nüüd kinni kumb on tootjale odavam, kas teha üks universaalne variant või kaks erinevat varianti. Vähemasti tundub, et kaks erinevat versiooni tuleb kokkuvõttes odavam kui paigaldada kõikidele autodele kallis kõvakatuse kokkupakendamise mehhanism.
    Kuid see selleks. Nagu traditsiooniks saanud, ei soosinud ilmataat taas Crossfire Roadsteri Prantsusmaal toimunud testil ajakirjanikke, sest ilm oli seal külmem kui meil Eestis. Ega lahtise katusega pikalt sõita ei kannatanud, olgugi, et et tegemist vahemere ääres asuva Marseille?ga.
    Samas oli see tõsiasi positiivne testi enda suhtes, sest nõnda olid ilmaolud üsna võrreldavd tüüpilise Eesti suveilmaga, kus päikest näpuotsaga jagatakse. Sellest tulenevalt võib nüüd julgelt öelda, et sellise autoga kannatab ka Eestis vabalt sõita. Presentkatus on igati kvaliteetne, kusagilt ei kostu tuulevihinat ega laperdamist ega muud sellist, mis teda tavalisest kupeest oluliselt eristaks. Ktus käib kokku-lahti paari liigutusega: esmalt tuleb vabastada lukusti ja seejärel bvajkutada nupopu. Katus sõidab pealt 22 sekundiga ning peidab end ise pagasiruumi nii, et ei pea autost välja tulema. Erinevalt Chrysleri teisest uuest kabrioletist, PT Cruiser Convertible?st, mille kokkupakitud katusele tuleb eraldi peale asetada must plastikkate. Teelpüsivuse ja juhitavuse osas ei erine Crossfire aga Merecedest millegi poolest. Isegi üle 240 km/h arendava auto rool on ühtviisi kindel nii 50 kui üle 200 km tunnikiiruse juures. Ainsa valikuna kapoti all asetsev 3,2-liitrine V6 bensiinimootor pakub lisaks meeldivale kiirendusele ka meeldivat ?muusikat? ja mägiteedel kihutades suudavad sellise autoga sammu pidada vaid tõelised ralliässad.
    Loomulikult ei saa selline auto olla odavate killast. Kuuekäigulise manuaalkäigukastiga versiooni eest küsitakse 616 000, 5astmelise automaatkäigukastiga auto eest aga 638 000 krooni. Kuid seevastu on kõik vajalik juba hinna sees.
    - mootor 3,2 V6
    - võimsus 218 hj- pöördemoment 310/3000 Nm/rpm- käigukast 6 MT- tippkiirus 242 km/h- kiirendusvõime 0?100 km/h 6,5 s- kütusekulu 100 kmlinnas 15,4 lmaanteel 7,6 lkeskmine 10,4 l- mõõdud, mmpikkus 4058laius 1766kõrgus 1315telgede vahe 2400- tühimass 1424 kg- pagasiruumi maht 104/190- kütusepaagi maht 60 l- hind alates 616 000 krAllikas: AS Silberauto
    Uus Mercedes-Benz SLK on samuti sedasorti auto, mis sobib suurepäraselt neile, kel raha on aga mingil põhjusel ei suuda piisavalt vastassoo tähelepanu köita.
    Uue SLKga seda hirmu ei teki. Proovisõidul ei kohanud ühtegi hingelist, keda see auto oleks külmaks jätnud. Ja kui esimese hooga juhtubki mõni hajameelsusest mööda vaatama, siis kui autol katus maha lasta, opn temagi tähelepanu garanteeritud. Ning kui aus olla, siis allakirjutanul sai sellest tähelepanust igatahes juba üsna pea villand. Ükskõik kuhu temaga ilmuda, leiab ikka ja jälle neid, kes soovivad autosse kasvõi korraks sisse istuda ja kasvõi paar meetrit kõrvalistmel sõita. Kõvakatuse kokkupakkimise demonstreerimise eest võiks aga suisa piletiraha kasseerida. Alguses vahva aga lõpuks hakkab tüütama. Pole ma mingi Mercedese müügimees, et kõigile seletada, mis ja kuidas. Sestap saab õige pea vastu võetud otsus pageda temaga linnast ära, et keskenduda peamisele - sõiduomadustele. Ja kus veel oleks sellise autoga parem Eesti oludes sõita, kui mitte Lahemaa rahvuspargi kurvilistel teedel.
    Ja see kujuneb juba tõeliseks elamuseks. Mis sest et kapoti all on vaid 1,8-liitrine mootor, astub auto kompressori vihina saatel edasi sellise tormakusega, et märkamatult kasvab kiirus kaugelt üle lubatud piiri. Õnneks ei luba kurvilised ja kitsad teed suuri kiiruseid arendada, head teelpüsivust kurvides tõestab aga ilmekalt. Lisaks tuleb rtõüdeda, et auto ei ole vaatamata oma sportlikkusele maanteesõidul sugugi väsitavalt jäik, vaid temaga on võimalik täiesti vabalt katta pikemaid vahemaid ka Eestimaa teedel. Suuresti tänu pikenenud telgedevahele, mis eelkäijasga võrreldes on kasvanud 30 mm võrra.
    Küll aga tahab harjumist SLK pikk ja madal ninaosa, seda eriti parkimisel. Autot vastu võttes kõrva taha pandud tõsiasja piinlikult järgides õnnestus siiski märkamatult parkida auto äärekivile nii lähedale, et vaid õhuvahe oli vahel. Rooli taga istudes tundus aga et ruumi on vähemasti pool meetrit. Esialgu ongi SLK saadaval vaid sellesama 1,8-liitrise kompressormootoriga, mis juba tuttav C-klassi Mercedeselt. Augustis lisandub loetellu 3,5-liitrine V6, millel võimsust 272 hj ja mille hind ulatub 690 300 kroonini. Aasta lõpuks jõuab müüki aga SLK tippversioon, 55 AMG, millel võimsust 360 hj ja hind teisel pool miljoni krooni piiri. Täpsemalt 1 014 800 krooni. Milleks too ?rakett? suuteline on, võib esialgu vaid aimata, sest tehnilised andmed avaldatakse alles sügisel.
    - bensiinimootor 1,8 R4
    - võimsus 163 hj- pöördemoment 350/3500 Nm/rpm- käigukast 6 MT- tippkiirus 230 km/h- kiirendusvõime 0?100 km/h 8,1 s- keskmine kütusekulu 100 km 8,7 l- mõõdud, mmpikkus 4082laius 1777kõrgus 1296telgede vahe 2430- tühimass 1390 kg- pagasiruumi maht 208/300- kütusepaagi maht 70 l- hind 536 900 krAllikas: Silberauto
    Eelmine MB SLK läks ajalukku tänu esimesele kokkupakitavale kõvakatusele, ehk ta oli kõikide CC (coupe-cabriolet) tähistust kandvate autode esiisa. Laiema ostjaskonnani jõudsid kokkupakitavad kõvakatused Peugeot 206 CC kaudu, millele hiljem on lisandunud terve trobikond samalaadsete süsteemidega autosid: Peugeot 307 CC, Renault Megane CC jt.
    Süsteemi miinuseks on tema suhteliselt keeruline mehha nism ja selle suhteliselt kõrge hind. Lisaks on keeruline ?kellavärk? ka suhteliselt tundlik kõikvõimalikele mehhaanilistele vigastustele, ehk kui sellisele autole linnasõidul keegi tagant otsa sõidab, on tõeline täpisteadus saada katust taas korralikult edasi-tagasi käima.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.