Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaks kammerooperit Linnateatri Taevalaval
esti Filharmoonia kammerkoor on juunikuus ümber asunud kontserdilavalt teatrilavale. Naised ja mehed on saanud kumbki oma teose ja oma lavastaja ning tulemus on peagi publiku ees. Seega teostub koori peadirigendi Paul Hillieri ammune mõte kammerooperite lavastatud ettekandest.
Benjamin Britten on komponeerinud Jaapani keskaegse no-teatri mõjutusel müsteeriumi ? loo poega leinavast hullust naisest, kes poja vaimu ilmumisel ?palve ja halastuse läbi terveks ravitakse?. Loo esitavad keskaegsed inglise mungad. Teoses on tähtsal kohal traditsiooniline jaapani miimikakunst. Helena Tulve lühiooper ?Läheb nii pimedaks? põhineb helilooja enda poolt valitud tekstilõikudel Sei Shonagoni ?Padjaraamatust?. Muusikaliselt on teosed erinevad. Britteni muusika on mehelikult aktiivne, tugevaid tundeid väljendavalt ekspressiivne. Tulve päeviku tekstil põhinev teos naiselikult sissevaatav. Visuaalselt toetavad muusikas toimuvat kostüümid ja videolõigud.