Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Palju maksab hauaplats vanade poliitikute surnuaial?

    Europarlament ei ole enam vananenud poliitikute surnuaed, ütles ekspeaminister Mart Laar veebruaris Kanal 2-le antud intervjuus. Kui ma aga vaatan Rahvaliidu telereklaamis olevaid elutuid kujusid, siis tundub mulle, et Laar eksib. Nii elutut telereklaami pole ma varem näinud.
    Eurovalimiste reklaamid ei tekita emotsioone, kampaaniad on igavad ja seetõttu tuleb valimisaktiivsus tagasihoidlik.
    Pean kõige paremaks sotsiaaldemokraatide kampaaniat, mis on ka kõige odavam, umbes 1,5 miljonit krooni. Sotsid on kampaania ehitanud Toomas Hendrik Ilvesele. Ilves on kaubamärk, mis tõmbab valijaid. Nende reklaam eristub positiivselt ja kõlab usutavana, sest valija teab, et Ilves on Euroopa asjadega kursis.
    Arvamusküsitlused näitavad, et Ilves on nende valimiste selge favoriit. Kui sotsiaaldemokraadid saavad europarlamendis vähemalt ühe koha, siis on nad oma miinimumeesmärgi täitnud ja näidanud, et edu saavutamiseks ei pea reklaamieelarve olema alati konkurentidest suurem.
    Võib vastu väita, et poliitreklaamis on massiivsus oluline, europarlamendi valimiste ajal on meile turundatavate brändide elutsükkel lühike. Seetõttu üritavadki erakonnad lüüa massiga. Mida rohkem on sinu erakonna kandidaate reklaamplakatitel, teles ja ajalehtedes, seda suurema toetuse sa valimistel saad.
    Konkurentidega võrreldes vähese reklaamirahaga ? 2,3 miljonit krooni - läbi ajav Isamaaliit üritab raha kulutada nii, et nende kandidaadid jääksid vahetult enne valimisi pildile. Arvan, et see ei too edu, sest Isamaaliit mattub suuremate reklaamieelarvetega erakondade kampaaniate alla. Isamaaliidul ei ole head sõnumit ja seetõttu nad ka ei eristu.
    Sotside kõrval meeldib mulle Rahvaliidu slogan Eesti krooni kaitsmisest. Rahvaliidu miinuseks on küll teleklipis olevad vahakujud, aga selle puuduse kaalub üles selge sõnum, mis on suunatud täpselt erakonna sihtgrupile. Neid, kes krooni kadumist kardavad, on valijate hulgas palju. Rahvaliidu slogan?it toetab see, et Euroopa Liiduga liitumisega kaasnenud ostupaanika ja mõne toote hinnatõus on valijatel meeles. Seetõttu töötab krooni kaitsmist lubav slogan hästi. Rahvaliitu on erakond, kes võib üllatada sellega, et nende toetus on suurem, kui on neile seni prognoositud.
    Tõmmates paralleele eraettevõtlusega, saab näiteks tuua Säästumarketi keti loomise. Säästumarketi äriideed peeti alguses teostamatuks. Hiljem aga esimese Eesti discounter-keti loojaid kadestati. Säästumarket oli edukas, sest nad suunasid oma tegevuse tühja turusegmenti ja eristusid selgelt konkurentidest.
    Muidugi on Rahvaliidu kampaania populistlik ja 3 miljonit krooni reklaamiks kulutav erakond on saanud palju kriitikat. Tuleb aga pidada silmas, et kritiseerijateks on need, kes ei oleks Rahvaliitu valinud ka siis, kui Reiljanid oleksid propageerinud kiiret üleminekut eurole.
    4 miljonit kulutava Reformierakonna ja 3 miljonit kulutava Keskerakonna reklaamid on üllatavalt igavad. Reformierakonna kampaania avapauguks olnud supireklaami pean europarlamendi valimiskampaania suurimaks ebaõnnestumiseks. Reklaamiga, kus kesiselt elav pereisa pidi leppima ainult supiga, pani Reformierakond kõige enam sihtrühmast mööda.
    Reformierakond on olnud viimastel aastatel järjepanu kõige kauem valitsuses ja sellel ajal on Eesti majandus arenenud kiiresti. Tööpuuduse vähenemine, madalad maksud, investeeringute kasv, sissetulekute suurenemine, vanemapalk on märksõnad, millega Reformierakond pidanuks end valimiskampaanias kohe siduma.
    Suurim küsimärk on kulukaima - umbes 5,5 miljonit krooni maksma läinud - kampaania teinud Res Publica. Nad on küll korraldanud mitu skandaali, nt Urmas Reinsalu ja Carmen Kassi ilmumine presidendi vastuvõtule või koomiksit meenutavad reklaamid Juhan Partsi ja teiste riikide tipp-poliitikutega. Need skandaalid tulid Res Publicale kasuks.
    Peaministripartei riskib sellega, et nad jätkavad oma kord majja kampaaniaga. Nad üritavad kopeerida Riigikogu valimistel edu toonud sõnumit, see aga enam nii hästi ei tööta.
    Seetõttu võib Res Publica olla erakonnaks, kes kulutab küll kõige rohkem raha enda reklaamimiseks, kuid võib osutuda valimistel kõige suuremaks põrujaks. Res Publica kampaania on ebaõnnestunud, kui nad saavad europarlamendis alla kahe koha.
    Kui ma saaksin europarlamendi kuus kohta parteide vahel jaotada ära selle järgi, kuidas on õnnestunud erakondade reklaamikampaaniad, siis oleks tulemus järgmine: Sotsiaaldemokraadid 2 kohta, Rahvaliit 2 kohta, Reformierakond 1 koht ja Res Publica 1 koht. Reklaamikampaaniatega andsid vasakpoolse mõtteviisiga erakonnad paremjõududele pika puuga.
    Aivar Hundimägi on raamatu "Eesti turunduse kuningad ja narrid" autor
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.