Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kes julgeb raudtee lähedale kodu osta?

    Lõpetame linnaelanikele ohtlikud veod läbi Tallinna enne, kui veosed meie olemasolu lõpetavad.
    Transiidifirmadelt on üsna raske teada saada, mida ja kui palju nad raudteid pidi läbi pealinna veavad. Fakt on see, et lisaks naftasaadustele transporditakse ka vedelgaase ja muud ohtlikku keemiat.
    Uudistekanalid teatasid seninägematu katastroofi ärahoidmisest mai alguses Suur-Sõjamäel, kui sealses kaubajaamas käisid päästjad kustutamas ammoniaagitsisternide vahetus läheduses põlevaid raudteeliipreid. Juuni esimesel nädalavahetusel põles Irus raudtee vahetus läheduses keemialadu ja Eesti Raudtee keeldus vaatamata päästeameti nõudmistele pikka aega rongiliiklust seiskamast.
    Kopli poolsaar ja osa Toompeast istuvad iga päev püssirohutünni otsas. Varsti oleme niikaugel, et raudtee lähedale kolib elama ainult eluga riskija. Rahvusvaheliste kaubavoogude juhtimine läbi Eesti ja nende teenindamine on meie väikese riigi majanduses üks eelisvaldkondi. Geograafiline asend ida ja lääne vahel, piiratud siseturg ja vähesed loodusressursid tingivad selle, et transiiti peetakse kõigi Baltimaade majandussfääri seisukohalt väga perspektiivikaks alaks.
    Loomulikult on transiit äriliselt tulus, kuid kahjuks on ohutuse- ja keskkonnaalased küsimused selles valdkonnas olnud ebapopulaarsed. Samas on selge, et nii edasi minna ei saa. Tõsiseltvõetavale riigile on iseloomulik, et majandust puudutavaid otsuseid langetades arvestatakse ka elanike ohutuse ja keskkonnaga. Ohtlike veoste transport senisel kujul peab Tallinnas lõppema. Viimastel aastatel pole veosed mitte vähenenud, vaid näidanud tänu suurenenud investeeringutele uutesse mahutitesse ja rajatistesse hoopis kasvutendentsi. Ja ehituslube nende rajamiseks annab ju linn!
    Pikaajalisi lepinguid firmade ja sadamatega sõlmivad nii riik kui linn. Seega ei ole riigi ja linna täidesaatvad organid ise eeskuju näidanud, mistõttu ei võeta nende juttu kohati enam tõsiselt. Linnavalitsus lükkas ise aastaks edasi volikogu otsuse koostada 2003. aasta 1. oktoobriks plaan ohtlike transiitveoste vähendamiseks ja järkjärguliseks lõpetamiseks Tallinnas. Mõistmata linnavalitsuse ja riigi ükskõiksust saan rohkem aru ettevõtjatest, kes on teinud investeeringuid ja soovivad ohtlike veoste lõpetamisest kesklinna suunal pikka aega ette teada.
    Volikogu seisukoht on olnud, et ohtlike veoste transiidi äkilise keelamisega kesklinnas ei lahendata probleemi juba seetõttu, et ühtäkki jääks tööta sadu inimesi ja riigi majanduse seisukohalt olulistele ettevõtetele tekitataks arvestatavat kahju. Ettevõtjatel on vaja ette teada, milline on plaanitud uus infrastruktuur, kuidas toimub vedude ümbersuunamine jne.
    Kuid ka katsed saada transiidifirmadelt ettepanekuid veoste vähendamise graafiku kohta jäid tulemusteta. Kutsusime eksabilinnapea Toivo Ninnasega aasta tagasi kokku transiitvedude operaatorfirmad ja pakkusime neile koostööd. Kuigi muudatusettepanek veoste liikluse korraldamisest sai volikogu otsusesse sisse viidud, jäi see ka ainsaks tulemuseks.
    Riigi ja linna vastavad ametid peavad ettevõtjatega kokkuleppele jõudma, kahjustamata sealjuures oluliselt majanduse, tööhõive ja ettevõtete huve. Üks samm kaubajaamades valitseva ohu vähendamiseks oleks vältida tsisternide kuhjumist ja suunata sissetulevad veeremid kiirusega 20 km/h otse terminalidesse.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.