Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kõik maailma ideed otsa saanud
Näiteks tundub jabur eri erakondade TV-reklaamide malbe sarnasus: ResPublica Carmen Cass ja Rahvaliidu Villu Reiljan. Huvitav, kumb neist maksis operaatorile või agentuurile selle eest mitu korda vähem, sest üks oli idee eest juba tasunud? Või küsiti mõlemalt täishind ja kooriti n-ö kaks nahka teadmatult poliitikult?
Palju parem pole olukord tehnikasaavutusi jälgides. Vanasti tehti nalja Daewoo autode kohta, et ?näe, mikrouunile rattad alla pandud?. Ei läinud palju aega mööda, kui televisioonis jooksid reklaamid, mis rääkisid, kuidas Whirlpooli külmikul on ?kuues meel? ja mitte vähem ei ole seda uuel Mazdal.
Ei jaksa osta uut autot, no osta siis külmik. ?Kuuenda meele? saad kauba peale. Kahtlen, et siin ristturundusega tegemist oli.
Kui oleks tarvis veel natuke ironiseerida, siis tegelikult vinge kampaaniaga tuli ju lagedale Radiolinja ? ?Kõige ilusam leviala?. Muret teeb aga selle levialaga ümberkäimine.
Iga kuu jõuab Radiolinja kliendi postkasti paksul klantspaberil reklaamiraamat, mida põletada oleks patt ja mille looduses lagunemise kohta võimalusi ei tahaks pakkudagi. Vägisi jääb mulje, et operaator püüab ise oma kaunist leviala hävitada!
Eks tellija peab ise teadma, mida ta öelda tahab ja kuidas seda sihtgrupile toimetada.
Autor: Ludvig Mägi