Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pettunud valijat on raske tagasi võita

    Reklaam on suurepärane vahend, et veenda inimest tegema esmaostu. Kui pärast esmaostu tarbija pettub (lubatud soolase asemel magus, ei rahulda viiel moel, ei puhasta plekke), on vaja enam tööd, et tuua tarbija toote juurde tagasi. Massiivne ?osta ikka? kampaania ei aita - pettumuse unustamiseks on vaja aega.
    Edu võivad tuua toote uute omaduste esiletoomine (see maitseb küll halvasti, aga soodustab juustekasvu; viiel moel ei rahulda, aga üks omadus on konkurentidest mäekõrguselt üle; plekke ei puhasta, aga tapab sipelgaid ja sellisena on sipelgamürgist odavam) või ka muutused kaubamärgis. Vaieldamatult tuleb kulutada rohkem raha kui esimesel korral.
    Hea näide on Öseli limonaadid, mis turule tulles ehmatasid oma keemia maitsega. Toodet parandati, kulus aga aastaid, et veenda tarbijat muutuses. Tõeliselt edukas oli Öseli uus kaubamärk ?Aura? ? hästi positsioneeritud hea toode vastas lubadustele.
    Teisi sõnu pidigi Res Publica valituks saamiseks kulutama rohkem raha kui teised, sest tema puhul oli esmaost värskeim ja pettumus samuti. Viga tehti sellega, et tajumata tarbija pettumust, korrutati ?osta ikka?, välja oleks pidanud aga tulema loosungiga, mis valgustanuks erakonda uue nurga alt.
    Sotsiaaldemokraatidel õnnestus distantseerida end vanast Mõõdukate kaubamärgist, mille suhtes oli kriitikat (nt NRG). Leiti ainuomane tootelubadus ja keerati esile vana toote uus külg. Igati korrektne turundustegevus, ja võimaldas kulutada viis korda vähem kui Res Publica.
    Reklaamiõpikud soovitavad reklaami pealkirjades pigem kasutada jaatust kui eitust, pigem öelda, mida toode teeb, kui, mida ta ei tee. Ses mõttes oli sotside sõnum korrektne ? toome raha Eestisse. ?Mõistus maksab? oli hüüdlausena küll üsna ümar, kuid selle sisulist tähendust korrutasid kõik kandidaadid üksmeelselt.
    Reformierakonna kampaania oli üks terviklikumaid ja töötas tänu oma järeleproovitud tootelubadusele ? milles ta sihtgrupp ei olnud pettunud. Ei saa unustada, et igal parteil nagu igal tootel on oma sihtgrupp, kellele sõnum suunatakse. Reformierakonna sihtgrupp sai sõnumist üheselt aru ning käitus vastavalt, teiste sihtgrupp on laialivalguv ja ebalojaalsem. Reklaamitegijad teavad, et püüdes korraga kõiki tarbijaid, võib hoopis kõigist ilma jääda.
    Keskerakonna hüüdlaused olid kohati lausa naljakad, aga ka nende sihtgrupp valijaskonna näol püüdis need lennult.
    Keeruline oli mõista Rahvaliidu tootelubadust. Nagu Res Publicalgi on Rahvaliidu sihtgrupp pettunud nende vahepealsest tegevuses valitsusliidus. Nüüd öeldi, et tegelikult ollakse ikka sama vana ?teie erakond?. Sõnum oli tugev, aga segane ? kampaania möödus seletades, mida tegelikult krooni kaitsmisega öelda taheti.
    Isamaaliidu valitsemisajast on piisavalt aega möödas, ja nende tehtud valusad otsused ununemas. See andis võimaluse pakkuda n-ö esmaostu ? Kelam ei seostu päevapoliitikaga ja on hoidunud poriloopimisest. Nool on selgelt uudistoode. Sisuliselt võimaldas see rääkida kahe sihtgrupiga - rahvuslikult meelestatud Isamaaliidu traditsioonilise toetaja ja meelldi uudistooteid prooviva valijaga.
    Reklaam ei ole kõikvõimas, see on vaid osa kommunikatsioonist. Reklaamil on omad võimalused, kuid see ei saa kunagi muuta toote omadusi ega asendada poliitikat, olgu tegu üksikisiku või erakonnaga. Reklaam vahendab neid omadusi, mida tellija või reklaamivalmistaja peab toote tugevusteks ? mis on tema tarbija jaoks relevantne. Kui nendes valikutes eksitakse, pole enam vahet, kas kulutatakse pool või viis miljonit, kas taust on sinine või roheline, kas plakatil on inimene või kass.
    Autor: Peep Ehasalu
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.