Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sõda klientide eest mobiiliturul ägeneb
Konkurents telekommunikatsiooniturul on tihe, kuid telekommunikatsiooniseaduse muudatus annab sõjale klientide eest hoogu veelgi juurde.
Kes meist poleks viimaseil aastail näinud reklaame imeodavatest uutest mobiiltelefonidest, võrgusiseste kõnede hinna langetamisest, kuumaksust vabastamisest aasta lõpuni jne. Ainus tingimus on, et tuleb olla konkreetse mobiiltelefoni operaatori lojaalne klient kindla aja jooksul. Operaatorid mõtlevad välja pidevalt uusi marketinginõkse, kuidas uusi kliendigruppe (noored, vanad, koduperenaised) juurde võita.
Nüüd aga on ärikeskkond muutumas. Riigikogu soovib puhkuse eel vastu võtta telekommunikatsiooniseaduse muudatuse, mis rakendab mobiiltelefoninumbri liikuvuse ja arendab seeläbi konkurentsi telekomiturul. Klient saab õiguse vahetada operaatorit ja samas säilitada oma numbri. Ehk siis numbrid algusega 50, 51, 52, 56 jne võivad olla mis tahes operaatori võrgus.
Klient saab hakata operaatorit valima lähtuvalt hinnast, mugavusest, teenindusest ja muudest endale meelepärastest otsustest ning samas kasutada oma numbrit. See õigus ei laiene siiski kõnekaartidele, kus tarbija isikut ei ole võimalik tuvastada, nt ettemaksukaartidele.
Seadusesse on sisse toodud ka tarbijakaitset rõhutav punkt, mis näeb ette tarbija teavitamise numbri liikuvusest juhul, kui ta helistab säilitatud numbrile. Säte kohustab uut operaatorit enne kõne algust andma sissehelistajale teada, et telefoninumber on liikunud uude mobiilvõrku üle.
Seaduse järgi jõustub operaatorite kohustus ja kliendi õigus numbrit säilitada alates 1. jaanuarist 2005. Varem ei saa seda teha, kuna selleks puhuks tehakse spetsiaalne ühtne marsruutimise andmebaas, mis kujutab endast elektroonilist telefonijaama, mille kaudu toimubki numbri liikuvuse rakendamine. Lisaks eeldab numbri liikuvuse täielik rakendamine ka mobiiltelefoniteenuste osutajate poolt muid tehnilisi ettevalmistusi.
Soomes hakkas numbri liikuvus kehtima juulis 2003 ning esialgsetel andmetel on liikumine aktiivne.
Uue seaduse jõustumisega võidavad kõik kliendid.