Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Trükikodade kodulehtede tase jääb nõrgaks

Indrek Kald 15. juuni 2004, 00:00

On ilmne, et trükikojad ei pea investeeringut korralikku veebilehte kuigi oluliseks. Tulemuseks on ebaatraktiivsed ja küllalt läbimõtlemata lehed, millel ilma suurema vajaduseta kuigi pikalt viibida ei taha, lisab ta. Trükimaailm on tavalise inimese jaoks, kes endale visiitkaarte ja arvepõhja soovib trükkida, trükikoja veeb võiks inimesega tavalise inimese keeles rääkida, kinnitab Reitalu.

Elioni internetiteenistuse juhi Maiko Kalveti sõnul on kõik hindamisele võetud trükikodade kodulehed Neti.ee kataloogis olemas ja osa neist tuleb otsingutest paremini välja kui teised. Keegi pole kasutanud võimalust osta enda esiletoomiseks ka reklaami. Valdkonna otsingusõnadega ei tule keegi neist liiga kergesti ehk esimeste hulgas välja, lisab ta.

ITee hindab igakuiselt ühe valdkonna tippfirmade kodulehekülgi. Seekord valisime välja edukaimad trükikojad mullu detsembris Äripäevas ilmunud trükitööstuse TOPist. Hindamises osalesid Äripäeva veebitoimetaja Pirjo Vanem, MicroLinki toimetaja Kaido Einama, Elioni internetiteenistuse juhataja Maiko Kalvet ja reklaamiagentuuri Kolm Karu kujundaja Oliver Reitalu. Hindamisgrupi liikmed hindasid kümne palli süsteemis veebikülgede kriteeriume: sisu, vormi ja kättesaadavust. Hinne üks on nende firmade kodulehtede seas väga halb tulemus ja kümme väga hea tulemus. Veebikülgede paremusjärjestus selgus punktide liitmisel.

- Kaido Einama: Väljanägemine on kodulehel isuäratav. Küll aga on sisu hea vormi sees nadivõitu. Kas tõesti vaid kolm klienti? Kodulehe plussiks on korralik tellimisvorm, mille abil saab kohe trükifaili lisada. Nõuded esitatavale materjalile võiksid olla loogilisemas kohas kui kontakti rubriigis.

- Maiko Kalvet: Üpris pealiskaudne ülevaade firmast ja teenustest. Klientidest pole ka eriti infot. Kontaktandmete avaldamise loogika on natuke paigast ära.

- Pirjo Vanem: Teenuse info piisavalt lühike, kompaktne ja ladusas keeles kirjutatud. Kontaktilingi taga avaneb hoopis infokeskkond, kus räägitakse tehnilistest nõudmistest failidele. Hea liigendatus ning teksti toetavad illustratsioonid. Hea on tellimusvorm-hinnapäring, kuid see võiks olla rohkem (st püsivalt) esile toodud. Ka kontaktandmed võiks olla püsivalt nähtaval. Ainus lehekülg, mis tuli erinevaid otsingusõnu kasutades näiteks Google?i lehel välja.

- Oliver Reitalu: Macroprinti leht annab lühidalt ja kompaktselt edasi kogu vajaliku info. Kujundus võiks olla maitsekam, aga muidu on igati tubli väike internetileht.

- Vanem: Sisu ja vormi, mida hinnata, kahjuks pole. Kättesaadavus on ka võrdlemisi nigel. Nagu kõikide teistegi puhul, arvan kodulehe aadressi kohe esimesel katsel ära ning otsingumootorid leiavad ka nime järgi otsides lehekülje üles (paraku ka n-ö vanad leheküljed, mis võivad anda mitteteadlikule lugejale valeinfot). Suuremates kataloogides ja Eesti www-värgis on viide olemas, märksõnaga aga Kruuli otsingumootoritest leida ei õnnestunud.

- Einama: Uniprint on valinud endale rahvusvaheliselt üsna levinud nime, kuid siiski leiab Eesti trükikoja Google?i otsingust kolmandalt kohalt. Koduleht on kujundatud klassikalise portaali sarnaselt, uudiste ja nõuannete poolest tugev leht. Trükiettevalmistuse nõu on see-eest põhjalik, portfolio samuti muljetavaldav.

- Kalvet: Mahukas ja korralik kodulehekülg. Hästi palju infot võimalustest ja ka klientidest. On toodud palju näiteid, samuti asjalikku infot võimalikele tellijatele. Kogu lehe loogika on lihtne ja arusaadav, kuid samas siiski ka visuaalselt köitev.

- Vanem: Uniprindi lehekülje suureks plussiks on Marvetaarium, kus võrdlemisi spetsiifiline valdkond tehakse huvitavaks ja tavainimesele arusaadavaks. Selline sisukas lisaväärtus on just see, mis toob (potentsiaalse) kliendi ikka ja jälle firma kodulehele. Nii hea idee soikujätmine on lihtsalt raiskamine: Marvetaariumi viimane artikkel on ilmunud 14. juulil 2003.

Uudised on esitatud kuupäevadeta. Toote- ja teenuseinfo on raskesti jälgitav ning detailiderohke. Illustratsioonid pigem lõhuvad kui toetavad teksti. Esilehel on olulisem lihtsalt välja toodud. Lehekülje põhimenüü on ülevaatlik ja informatiivne, lugeja jõuab kohe soovitud alajaotusesse ning navigeerimist toetab ka menüü kujundus. Häirib aga iga menüü puhul erinev lisamenüü, mille muutumine vastavalt keskkonnale paneb põhimenüü n-ö hüplema. Funktsionaalsust lisab lehe ülaosas olev nn navigeerimise rada. Firmanimega otsides leidsin Eesti Uniprindi alles lehekülje lõpust, sarnase nimega lehekülgi on palju.

- Reitalu: Meeldivaks erandiks trükitööstuste seas on Uniprint. Lihtne ja selge leht, mõislikult liigendatud info. Erilist märkimist vajab kindlasti Peeter Marveti Marvetaarium, mida on huvitav ja kasulik lugeda nii amatööril kui ka professionaalil. Viriseda võiks ainult paari navigatsiooniloogika vea üle.

- Einama: Kättesaadavus ideaalilähedane: otsingumootorites esimene ja domeeninimi lihtsalt tuletatav. Ka märksõnaga otsides esimeste seas. Koduleht avaneb kaua. Pole ka ime, sest esilehele on surutud enam kui veerandi megabaidine pilt. See on avalehe jaoks selgelt liiast, pilt võiks olla kümme korda väiksem. Trükikoda paneb rõhku oma trükiseadmete eksponeerimisele. Võib oletada, et ju need siis on Eestis parimad. Tehnilised nõuded on kodulehel samuti olemas, korralik tooteportfell lisab kodulehele väärtust, kuid puudub hinnaülevaade.

- Kalvet: Põhjalik info ettevõtte ja klientide kohta ? äratab usaldust. Samuti on piisavalt kirjeldatud ja illustreeritud erinevaid võimalusi. On palju kasulikke nõuandeid võimalikele tellijatele ja ka lehe külastajatele. Navigatsioon on arusaadav ? kuigi mitte kõige kaunim.

- Vanem: Esilehel lubatud uudiste asemel valitseb tühjus. Toodetest ja teenustest ülevaate saamiseks peab süüvima sügavale nime- ja numbrirägastikku ning üleliigendatud teksti. Üldine struktuur on suudetud hoida lihtne, kuid osa alajaotusi jääb suhteliselt infovaeseks, teised on aga spetsiifilisest infost üleküllastunud ning järg kaob käest. Illustratsioonid pigem lõhuvad kui loovad terviklikkust. Kättesaadavuse koha pealt peab plussina välja tooma, et Kroonpress leidus kõikides infokataloogides. Küll aga tuleb ka seda lehekülge iseloomustades lisada, et märksõnaotsing erinevatest otsingumootoritest tulemust ei andnud.

- Reitalu: Info on olemas, kuid leht on igav.

- Einama: Arvasin, et selline ingliskeelne nimi Google?i otsingumootoris küll esimeste sekka ei jõua, sest kindlasti on maailmas sadu sellise nimega ettevõtteid. Kuid eksisin, Printcenter.ee oli seal esimene. Lehe kujundus tundub lahjavõitu, täiesti üleliigne on aga avalehele viiv nupp, mis lükkab n-ö introlehele, kus on vaid firma logo

Kodulehe suurim väärtus on põhjalik ülevaade toodetest, kuid kõik tundub veel poolik.

- Kalvet: Selle lehe navigatsioon on keeruline. Ja leht laeb ette ka aeglaselt. Firma kohta on infot vähe. Toodete gruppide kaupa on toodud loetelu ja näidised. Lehe kujundus on päris vanamoodne ja aeglane.

- Vanem: Uudistelehel valitseb tühjus, kuid kontaktinfo on olemas. Struktuur ütleb esmapilgul vähe, aga linke läbi klikkides selgub, et ega seal suurt struktureerida polegi. Idee tuua tootegrupid ikoonidega eraldi välja on hea, kuid edasine info puudub. Ülevaate saab vaid üksikutest tehtud töödest ning seda ka vaid piltide vahendusel.

- Reitalu: Printcenteri lehel on küll väga põhjalikult välja toodud erinevad tooted, aga peale kontaktandmete puudub igasugune muu info ettevõtte kohta. ?Vürtsi? lisavad nigel navigatsioon ja ebakvaliteetsed pildid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:43
Otsi:

Ava täpsem otsing