Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ID-kaardi omaniku riiklik meiliaadress kujul eesnimi.perenimi [email protected]

    Kõik ID-kaardi omanikud, keda tänase seisuga on üle 524 000, on tegelikult saanud endale kaks uut e-aadressi kujul [email protected] ja [email protected] (xxxx tähistab neljakohalist genereeritud numbrit, sest ühe ja sama ees- ning perekonnanimega inimesi on ID-kaardi omanike seas palju), vahendab Riigi Infosüsteemide Arenduskeskuse IT haldusosakonna juht Riho Oks. Tema sõnul on vaikimisi antud aadressid kodaniku jaoks suletud ja sinna saadetud kirjad laekuvad saatjale tagasi.
    Antud aadresside aktiveerimine ja taas sulgemine on kodanikule vabatahtlik. Aktiveerimine tähendab, et kodanik märgib kodanikuportaalis ära e-aadressi, mida ta igapäevaselt kasutab, ehk ta ei saa lugeda @eesti.ee-aadressile saadetud kirju kodanikuportaalis, vaid peab seda tegema seal, kuhu ta oma kirjad on suunanud. Kirju võib suunata ka mitmele erinevale aadressile.
    Hetkel ei ole riik pidanud vajalikuks pakkuda kodanikule e-kirjade majutamist. Küsimusele, miks siis riik üldse sellist aadressi soosib, vastab Oks, et ikka selleks, et kindlustada konkreetsele isikule saadetud kirja jõudmine õige adressaadini. ?Aadress kujul [email protected] ei pruugi ju tegelikult olla minu registreeritud e-aadress,? ütleb Oks. ?Küll aga ei saa keegi teine peale minu suunata minu @eesti.ee-aadresse, sest nende suunamine eeldab isiku tuvastamist ID-kaardi abil.?
    Tema sõnul saadab riik antud aadressi vahendusel kodanikule e-kirju, mis sisaldavad konkreetset isikut puudutavat informatsiooni. Näiteks soovitakse teavitada kodanikku, et tema juhiluba aegub kuu aja pärast, või soovitakse edastada informatsiooni teatud piirkonna elanikele planeeritavatest tegevustest piirkonnas.
    Oksa sõnul hakatakse selle aadressi kaudu saatma ka sellist infot, mida muul viisil, näiteks tavapostiga, ei saadeta. ?Üks suuremaid @eesti.ee-aadressi eeliseid ongi see, et riigil on võimalik operatiivselt hoida kodanikku teadlikumana temaga seotud toimingutest, sest e-posti edastamise kiirus ning madal kulu lubavad saata oluliselt rohkem informatsiooni. Seega on võimalik kodanikku teavitada oluliselt rohkemates situatsioonides, kui seda täna tehakse pabermaailmas,? vahendab Oks.
    Riikliku meiliaadressi kasutamine siiski kohustuslikuks ei muutu. Pigem on antud lahendus loodud ühe lisavõimalusena suhtluseks riigiga, sõnab Oks. ?ID-kaardi kohustuslikuks muutmist võrdlen mina ikka senini kehtinud peamise isikut tõendava dokumendi formaadi muutmisega, millega kaasnesid uued lisavõimalused,? sõnab ta. ?Kui seni sai isikut tõendavat dokumenti kasutada vaid füüsilises maailmas, siis nüüd saab sellega tõendada oma isikut ka digitaalses maailmas ning anda digitaalseid allkirju.?
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.