Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tanklaketi omanikud tegid Lukoilile külma

    ?Igal äriühingul võib halvasti minna, kuid Fort Oili puhul jääb arusaamatuks, miks jätkati kütuse ostmist Lukoililt ka pärast likvideerimisotsuse vastuvõtmist. See on ilmne pahasoovlikkus. Ehkki likvideerimisteated avaldatakse Ametlikes Teadaannetes, ei pruugi ettevõtte partnerid neid alati lugeda,? leidis Lukoil Eesti esindaja vandeadvokaat Asko Pohla. ?Lisaks on teisi võlausaldajaid selgelt eelistatud Lukoil Eestile. Kui teiste puhul klaariti võlg ära, siis Lukoil Eesti enam kui 19 miljoni kroonist nõuet lihtsalt eirati.?
    Pohla avaldas arvamust, et Fort Oil on praegu võtnud kasutusele selge venitamistaktika. Üks näide sellest on ka viimane kohtuistung, mis lükati edasi põhjusel, et nimekal vandeadvokaadil Üllar Talvistel oli esindusõigus üksnes koos advokaadi abiga, kes sel ajal parajasti Eestis ära oli. Pohla meelest soovitakse venitamisega takistada ajutise halduri nimetamist pankrotihalduriks, et too ei saaks alustada vara tagasivõitmise menetlusi.
    Lukoil Eesti peadirektori Vladimir Kleineri arvates püüdsid Fort Oili omanikud ? AS Letofin Leonid ja Mark Eivini isikus ning AS Sar-Bens Tarmo Ratase näol ? leida enda probleemidele lahendust teise ehk siis Lukoil Eesti arvel.
    ?Niisugune tegutsemine ei käi kokku ärieetikaga,? tõdes Kleiner. ?Sellal kui meie töötasime nendega usalduse peal, jääb nende käitumisest mulje, et kütust ostes ei kavatsenud nad juba algusest peale meile maksta.?
    ?Lukoili võla rahuldamine pidi toimuma hoopis muul meetodil,? põhjendas Tarmo Ratas. ?Meil oli üks koostööprojekt, mille elluviimine jäi Lukoili taha pidama.?
    Fort Oili likvideerija Martin Krupp väitis, et kõneks oli ka kogu SB tanklaketi müük Lukoilile, mis takerdus aga Lukoili omanike vastuseisu taha.
    Kleiner sõnas aga, et kui Fort Oil oleks neile võla katteks oma tanklaid pakkunud, siis oleks Lukoil need ka vastu võtnud. ?Sellist ettepanekut ei tehtud. Ratas pakkus tõepoolest oma osaühingu Venenum kaudu, kellest oli vahepeal saanud tanklaketi operaator, kompromissi, kuid see seisnes meie nõude rahuldamises 30% ulatuses, millega me loomulikult nõus ei olnud,? leidis Kleiner.
    Krupp ütles, et Lukoili algne nõue oli veelgi suurem, ligi 27 miljonit krooni, kuid 8 miljonit sellest suudeti Lukoilile ära maksta. Kleiner lükkas ka selle väite ümber, kinnitades, et maksti vaid kuskil 3 miljoni ringis, millele lisandub kütusefirma NB 2,2 miljoni kroonine võlg Fort Oilile, mida NB siiani Lukoilile kui nõude ülevõtjale graafiku järgi tasub.
    Ratase sõnul oli Fort Oili finantsraskuste tekkimise põhjuseks tugev konkurents. Fort Oili ühe omaniku, ASi Sar-Bens samaaegset likvideerimisele saatmist põhjendas Ratas aga tekkinud kahjumiga ? Fort Oili investeeritud 7 miljonit krooni tuli lihtsalt maha kanda.
    Fort Oili pankrotihalduri Toomas Saarma aruande järgi on aga Sar-Bens hoopis Fort Oilile üle 6 miljoni krooni võlgu, kusjuures selle aluseks olnud laenuleping on kadunud. Kui Saarma halduriks nimetatakse, on ilmselt oodata vara tagasivõitmise hagisid. Kui taas takistusi ei teki, on pankroti väljakuulutamist oodata 21. juunil.
    45aastane Leonid ja temast ligi 8 aastat noorem Mark Eivin on nüüd juba kümmekond aastat ajanud oma põhiäri läbi ASi Letofin (aktsiad jagunevad vendade vahel pooleks).
    Ettevõtte põhitegevusala on vedelkütuse eksport ja hulgimüük. Letofini tipphetkeks võib pidada 2001. aastat, mil netokäive ulatus üle 550 miljoni krooni. Seejärel käive langes alla 200 miljoni krooni, paljuski seetõttu, et kütuse jae- ja hulgimüük anti üle sidusfirmale Fort Oil. Pea samal ajal tekkisid Letofinil arusaamatused tolliga.
    Leonid ja Mark Eivin on läbi Letofini osalenud aktiivselt Eesti aktsia- ja väärtpaberiturul, tehingute maht on küündinud ligi 70 miljoni kroonini aastas.
    Letofinile kuulub 50% osaühingust Letofin Trading, mis loodi tänavu kevadel suurte kütusetehingute tarvis. Eivinite kõrval kuuluvad vahefirmade kaudu Letofin Tradingu osanike hulka Hansapanga asutajad Jüri Mõis ja Hannes Tamjärv, Hansa Capitali eksjuhid ning kinnisvarafirma M.S.I. Grupp eesotsas Dmitri Mälsoniga.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.