Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kolm isemoodi luksust

    Luksust võib mõõta igati, üks põhilisemaid mõõdupuid on aga hind. Korraliku luksusauto hind küünib üle miljoni krooni ning näiteks 1,1?1,2 miljoni krooni eest võib soetada enda istumise alla väga eriilmelisi luksusautosid: ülipikk sedaan, mis sobib presidendile, tavaline sedaan, mis hiilgab sõidumugavusega ning ehtsportlik luksusauto, kus on ühendatud kõik sport- ja luksusauto parimad omadused. Nagu seda on näiteks sellised kolm äsja Eestis müügile jõudnud autot - VW Phaeton Lang, Jaguar XJ ja BMW 6-seeria.
    VW Phaeton pole Eestis uus nähtus. Küll aga esitleti kevadisel Motorexil tema pikendatud kereversiooniga mudelit, Phaeton Lang.
    Proovisõit Phaeton Langiga ei ole midagi muud kui järjekordne tõdemus luksusauto suurepärastest sõiduomadustest. Hea kiirendus, võimas mootor, vaikne salong ja hea enesetunne, mis sellise autoga sõites ikka kaasas käivad. Küll aga tuleb erilisus esile auto tagaistmele maandudes. Ruumi on sedavõrd palju, et isegi pikka kasvu mees võib julgelt jala üle põlve visata. Tagaistmeid saab liigutada elektriliselt edasi-tagasi, seljatugi liigub saamuti piisavalt, et end kas või väiksele uinakule sättida. Kliimaseadme juhtnupud on toodud tagaistujale lähemale, peatoed kerkivad üles ise, kui autosse istud. Luksus, seda sõna kõige otsesemas mõttes.
    Pikendatud keregea Phaetoni võib soetada endale kolme erineva jõuallikaga: 4,2-liitrine V8 ja 6-liitrine W12 bensiinimootor või 5-liitrine V10 turbodiisel. Ja kui veel mõni aeg tagasi maksis tipmine W12 versioon ligi poolteist miljonit, siis nüüd on kõige kallima Phaetoni hind 1, 26 miljonit krooni. Hind on langenud ühe korraliku keskauto hinna jagu. Kõige odavam versioon maksab aga pisut üle miljoni, täpsemalt 1 046 900 krooni.
    Hinna allapoole toomine on mõneti ka mõistetav, sest pikendatud kerega luksusauto sobib eeskätt inimesele, kes ise autot ei juhi. Kui palju neid aga Eestis on? Peale presidendi ei meenu kohe kedagi. Ometi on pikendatud kerega luksusauto olemas nii BMW-l, Audil kui Mercedesel ja leidub ka inimesi, kes neid ostavad.
    VW Phaeton Lang 4,2
    - Mootor 4,2 V8- Võimsus 335 hj- Pöördemoment 430/3500 Nm/rpm- Tippkiirus 250 km/h- Kiirendusvõime 0?100 km/h 6,9 s- Keskmine kütusekulu 13,1 l/100 km- Pikkus 5175 mm- Laius 1903 mm- Kõrgus 1450 mm- Telgede vahe 3001 mm- Tühimass 2249 kg- Hind alates 1 046 900 krooniAllikas: AS Saksa Auto
    BMW uusim mudel, 6-seeria kupee, on äärmiselt õnnestunud kooslus sportlikkusest ja luksuslikkusest. Temaga sõites tunned end mugavalt nagu luksusautos aga gaasi vajutades justkui sportautos.
    Selle autoga on sisuliselt võimatu sõita ilma püsikiiruse hoidjata. Iga väiksemgi gaasivajutus viib selleni, et kiireseosuti tõuseb märkamatult üle lubatu. Vedrustus on suhteliselt jäik nagu sellisele autole kohane, kuid samas ei teki ka pikemaid vahemaid mõõtes tüdimust liigsest raputamisest. Kuid siiski, meie teedel on sellise autoga küll väga vähe peale hakata.
    Kui just ei prooviks sõita lennuväljal, kus võimalik autost viimane välja pigistada. Visioonil see õnnestus. Haapsalu lennuväljal sai 6-seeria BMWga püstitatud nn isiklik rekord ehk saavutada tippkiirus, mida tänapäeva autod võimaldavad: 250 km/h. Ja kui esialgu ei olnud sellist rekordipüstitamist üleüldse plaaniski, tuli see kuidagi iseenesest ja märkamatult. Ja sugugi mitte nii nagu mõne teise autoga: lennuraja lõpp läheneb kohutava kiirusega, soovitud kiirusest on aga veel paari kriipsu jagu puudu. Ei, juba pea poole raja peal oli tippkiirus käes ja ei vähimatki hirmutunnet. Auto püsib kursil sedavõrd stabiilselt, et kui algul ongi hirm ebatasase rajakatte pärast, mis võib auto mingil kiirusel niiöelda õhku tõsta, siis auto sile põhi ja suurepärane aerodünaamika hoopis suruvad ta pigem veelgi kindlamalt vastu maad. Kaif kogu raha eest, võiks selle kohta öelda.
    Tagasi Tallinnasse 90kilomeetrise tunnikiirusega sõites hakkad aga tahtmatult taas mõtlema, et milleks selline auto Eestis, kus pole kiirteid ja politsei võib iga nurga taga su load üsna pikaks ajaks hoiule võtta. Ja maksab selline lõbu sama palju kui 7-seeria BMW, 1 163 000 krooni.
    BMW 645i
    - Mootor 4,4 V8- Võimsus 333 hj- Pöördemoment 450/3600 Nm/rpm- Tippkiirus 250 km/h- Kiirendusvõime 0?100 km/h 5,6 s- Keskmine kütusekulu 11,7 l/100 km- Hind alates 1 163 000 krooniAllikas: AS United Motors
    Jaguari luksusauto XJ uuenenud versioon jõudis Eestis müügile juba mõni aeg tagasi, kuid vähestel on olnud võimalust temaga sõita. Tänu uuele Jaguari esindajale Eestis sai see lõpuks siiski võimaluks.
    Tuleb tunnistada, et Jaguari luksusversioon pakub rohkem sõitmise naudingut kui sõidunaidungut. Auto sisemus ei ole midagi erilist ja kohati on tema segu erinevatest detailidest isegi häiriv. Nahkne armatuur segatuna odavast plastmassist lülititega ei paku just sajaprotsendilist tervilikkust luksusest. Sõitma asudes avastad ühtäkki aga jahmatusega, et suhteliselt ebatasasel ja kitsal teelõigul on kiirus kasvanud sellisesse kõrgusesse, kuhu mistahes teise autoga vaevalt julgeks minna. XJ ei tee ebatasasustest aga väljagi ning hääletult ning lugematatuest maanteeaukudest justkui üle lennates naudid ainulaadset võimalust olla Jaguari tippversiooni roolis. Rool, mis esimeses kurvis tundub veidi tundlik ja harjumatu, osutub hiljem ära harjudes vägagi mõnusaks, arvuti juhitav õhkvedrustus sobib meie teedele nagu rusikas silmaauku ja mõnusamat liiklusvahendit meie teedele ei oska ette kujutada küll.
    Kui temaga veidi rahulikumalt kulgeda ja sisse lülitada püsikiiruse hoidja, on aega ka muudele detailidele tähelepanu pöörata. Üheks selliseks on näiteks see, et automaatkäigukastiga auto lai piduripedaal on nii madalal, et jalg ei mahu selle taha mitte kuidagi, teisisõnu: kui jalg ei ole just gaasi peal, siis polegi teda kusagile panna. Ka autosse sisse ja välja käies oleks tarvis paremat jalga pikalt välja sirutada, aga samal põhjusel on seegi raskendatud. Kuid sisusliselt on see ka ainus miinus, mis silma torkab. Iseküsimus muidugi, kas miljon krooni maksva autol üldse tohiks olla miinuseid.
    Erinevaid jõuallikaid on XJ-l kokku kolm. Lahjem neist, 3-liitrine V6 arendab 240 hj, teised on 3,5-liitrine V8 võimsusega 263 hj ning 4,2-liitrine V8 võimsusega 300 hj. Viimasest on ka superlaadimisega versioon, mille puhul ulatub võimsus 400 hobujõuni. Maksta tuleb sellise auto eest juba poolteist miljonit krooni.
    Jaguar esitles avalikkusele oma luksusauto pikendatud versiooni XJ Long New Yorki autonäitusel.
    Jaguar XJ6 3,0 Classic
    - Mootor 3,0 V8- Võimsus 240 hj- Pöördemoment 221 Nm- Tippkiirus 233 km/h- Kiirendusvõime 0?100 km/h 8,1 s- Keskmine kütusekulu 10,7 l/100 km- Hind alates 993 000 krooniAllikas: AS Info-Auto
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.