Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Silmatorkav Nissani ?Z-maastur? tuli Eesti turgu kompama

    Lühidalt, seda autot toodetakse esialgu vaid Ameerika turule, Euroopa tüübikinnitus tal puudub ja Eestis üksiktüübikinnituse saamiseks tuleb üksjagu vaeva näha ja raha kulutada. Kuid juba sügiseks on oodata tema Euroopa versiooni ja selle üle on vaid tuliselt hea meel. Nii palju positiivseid emotsioone pakkuvat autot tuleb harva ette. Tema silmatorkav välimus, head sõiduomadused mis tahes teeoludes, mugavus, kõrge varustustase jne ? see kõik väärib tema hinda igati. Hetkel on see üksiktüübikinnituse korral teisel pool 700 000 krooni piiri, kuid Euroopa tüübikinnituse saamise järel jääb 600 000 krooni piirimaile. Laias laastus tuleb auto hind võrreldav Patroli omaga.
    Igatahes esimeste isendite Eestisse ilmumise järel tundub, et Murano peaks eestlaste seas leidma sooja vastuvõtu. Tema Nissan 350Z 3,5-liitrisel V6 bensiinimootoril baseeruv jõuallikas arendab 245 hj ja 333 Nm pöördemomenti, käigukastiks on Nissani uus CVT käsitsivahetuse võimalusega kuueastmeline automaatkäigukast, mis järgib täpselt mootori maksimaalse pöördemomendi rakendumist. Keskmiseks kütusekuluks andis proovisõit 12,8 liitrit 100 km kohta, mida sellise auto ja suhteliselt agressiivse sõidustiili kohta polnud sugugi palju. Täpsemaid tehnilisi andmeid pole Nissan Euroopa turu jaoks mõeldud Murano kohta küll avaldanud, kuid Kanada spetsifikatsioon lubab linnasõidu keskmiseks kuluks 11,8 liitrit 100 km kohta.
    Igatahes proovisõit selle autoga jättis üdini positiivse mulje. Vedrustus kurvides kiirel maanteesõidul on võrreldav mis tahes sõiduautoga, ei mingit maasturile omast liigset kõikumist. Müraisolatsioon on sedavõrd õnnestunud, et sõidu ajal ei ole mootori häält üldse kosta. Sama hästi on suudetud summutada ka nn kiviklobin, ehk kruusateel sõidab auto pea sama vaikselt kui maanteelgi ning vedrustus neelab ka suuremad löökaugud ilma probleemideta. Nii auto väline kui ka sisemini disain on üsna sarnane 350Z-ga. Eriti esituled kitsa kollase suunatulederibaga, hõbedane näidikupaneel veidi harjumatult kollase taustaga, samuti rool, mis on justkui otse sportautolt maha viksitud. Ainsaks probleemiks on praeguste Kanada spetsifikatsiooniga autode juures see, et Bose firmamärki kandva audiosüsteemi raadiovastuvõtja on programmeeritud püüdma vaid paaritute numbritega lainealasid, ehk Elmar ja Kuku tulevad nagu muiste, aga Raadio 2 jääb püüdmatuks. Seevastu on heli autos ?viimase peal? ja kui tagant kostuva tümpsu allikat otsima hakata, leiab avara pagasiruumi põhja alt tagavararatta keskelt õhukeses plastikkorpuses asuva Bose subvoofer?i. Kusjuures veel sangaga, et ratta vahetamise ajal oleks seda mugav välja võtta. Tuleb tunnistada, et sellist lahendust pole varem ette tulnud ja, mis seal salata, tegemist on geniaalselt lihtsa lahendusega, mis ehk melomaani kõrvadele pole parim lahendus, muusika tavatarbijale aga täiesti piisav.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.