Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suveautode hinnad erinevad Eestis kümme korda
Suveautoks sobiva kabrioleti valimisel võib lähtuda erinevatest eesmärkidest, peamisteks märksõnadeks valiku tegemisel on aga välimus, sportlikkus ja auto kättesaadavus. Uue teemana on lisandunud ka küsimus, kas autot saab kasutada aastaringselt ehk kas tal on pehme või kokku pakitav kõvakatus, nagu uutel Peugeot ja Renault mudelitel ja nagu on see olnud kallimatel Mercedese ja Lexuse avaautodel.
Reeglina on kabrioletid kallimad kui tavaautod, samas aga vähem praktilised. Eriti Eesti ilmastikuoludes, kus päikest näpuotsaga jagatakse. Ometi leidub neid, kes võivad endale sedasorti sõiduriista lubada ja kabriolettide valik on viimastel aastatel oluliselt laienenud. Eesti uute autode salongides võib hetkel valida üle paarikümne erineva kabrioleti seast, hinnad kõiguvad sõna otses mõttes seinast seina. Kõige kallima ja kõige odavama kabrioleti hinnavahe on ligi kümnekordne. Kui kõige odavam avaauto Citroen C3 Pluriel maksab 209 900 krooni, siis kõige kallim, Mercedes-Benz SL 55 AMG hind on aga juba 2 065 000 krooni. Sama kehtib aga ka nende autode võimsuste kohta, ehk sportlikkus maksab. Kui nimetatud Citroenil on kapoti all vaid 75 hj, siis MB SLil koguni 500 hobust.
Samas on hobujõu ja hinna suhtelt kõige soodsam auto tuleval nädalal Eestisse jõudev Chrysler PT Cruiser Cabrio Turbo, mis maksab 425 000 krooni ning mille jõuallikaks on 220 hj turbomootor. Seega maksab selle auto üks hobujõud 1932 kr, ainsana alla 2000 krooni piiri. Isegi Citroen C3 Plurieril on hobujõu hinnaks 2045 krooni ja kui sama arvutusega edasi minna, siis kallim kabriolett ühe hobujõu kohta on Mercedes-Benz SL 500, mille 306 hj eest tuleb välja käia 1 581 200 krooni ehk 5167 krooni iga hobujõu kohta.
Üldjuhul ostetakse kabriolett aga siiski edevuse rahuldamiseks ja siin sõltub valik juba maitsest, mida pole võimalik leheveergudel võrrelda.