Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tõeline pärl Prantsusmaalt ? Citroen
Kahjuks ei kuulu Citroen eestlaste lemmikmarkide hulka. Vähese armastuse põhjuseks on eelkõige 80ndatest pärit, vanarauda meenutavad mudelid Visa ja BX. Nendest mudelitest ei leidnud Eesti autosõbrad ilu ka hoolimata sellest, et BXi looja Marcello Gandini loomingusse kuuluvad ka Diablo ja Countachi.
Viimaste Citroenidega on lugu teine. Peugeot? abiga on tehnika igati tipp-topp ning kaubamärgi imago ülesmäge ronima hakanud.
Hiljuti loodud C3 on igati asjalik ja oma klassi soliidseim ning C2 võib pidada kohe ülihästi edendatud C3 sportversiooniks. Loetellu sobib ka C3 Pluriel, mis pole küll teab mis iludus, ometi võib seda pidada huvitavaks mudeliks.
Parim teade Citroeni sõpradele on hoopis see, et suur hulk uudisversioone on alles stardijoonel ning ootamas oma presentatsioone. Enamik neist on Airdreami ja Airlounge?i näidetel valminud mudelid, mis esindavad seda keerulist kompositsiooni, mille on loonud Citroeni peadisainer Jean-Pierre Bloue. Uus põlvkond Citroene peaks meid viima tagasi aega, kui monsieur Michel Harmand vormis Citroeni disaini.
Legendaarne 80aastane Harmand pidavat veel praegugi tegema hommikuti tiiru Citroeni stuudiotes ja ise veenduma, ega poisid midagi ära ei vusserda. Tegemist on erakordse inimesega, kes koolitab Strate College?is Prantsuse uut autodisainerite koolkonda. Peale selle on ta maailma ühe suurema autodisaini infopanga haldaja. Mehe usk Citroeni edusse ning tema käe all sirgunud õpilased valmistavad palju peavalu Renault? disainitiimile, kes peab seetõttu tublisti pingutama ega või hetkekski unistada väikesest puhkusest loorberitel.
Esimese uudisena peaks turule jõudma C4 ehk Xsara järglane. Auto ei paku mingeid geniaalseid uuendusi, isegi esituled on sarnased 5. seeria BMW omadega. Samas jõuab peagi esitlussaali C4 Picasso, pikendatud põhjaga auto, mis on märksa soliidsem ja veenvam kui viimane ?non Picasso?. Nagu juba Airdream vihjas, vajab Citroen kupeed, sarnast, nagu oli 70ndatel tootmises olnud SM. Ilmselt saab selleks Xsara järglase C4 kolmeuksline sportvariant, mida on juba ka ralliversioonina näidatud. Lähiajal tutvustatakse C5 facelift?i, samas on need muudatused vahepalaks, enne kui valmib järgmine C5. Uus C5 saab Airlounge?i meenutava iluvõre ja väga aerodünaamilise kere.
Lääne-Euroopas muutub kindlasti populaarseks müügiartikliks C3 UP, mis on kiiresti loodud Renault Moduse konkurent. C3 UP ehitatakse samal baasil kui C3 (2,45 m), kuid mudel on kõrgem ja avaram.
Uus C6 on supersedaan, millest saab teistele tootjatele parim tõestus sellest, et prantslased teavad, milline on kvaliteetne disain. Auto tuleb peaaegu identne 1999. aastal loodud ideeautoga Insignale. Arvatavasti saab C6st enamiku Pariisis Champs-Elyseel firmat haldavate ärimeeste igapäevasõiduk ja Prantsuse parim luksusauto.
Citroen on demonstreerinud ka oma esimesi neljaveolisi ning SUV-klassi kontsepte, nende 4X4 saab arvatavasti C4 kõrgendatud põhja ning muutub peagi mõõdukaks peavaluks Toyota RAV 4 ja Land Rover Freelanderite müüjatele.
Ideeautod on tulevikunägemus ning seeriatoodang on hoopis teine ooper. Võime olla kindlad, et Airlounge seeriatootmisse ei jõua ja C4 põhjal valmiv Airdream tuleb tagasihoidlik. Nende mudelite hulgas pole sellist, mis kordaks sensatsiooni, mille põhjustas omal ajal DS. Samas on hea algus tehtud ning uskugem prantslaste autodisaini ? see on geniaalne.
Autor: Björn Koop