Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tõeline pärl Prantsusmaalt ? Citroen

    Kahjuks ei kuulu Citroen eestlaste lemmikmarkide hulka. Vähese armastuse põhjuseks on eelkõige 80ndatest pärit, vanarauda meenutavad mudelid Visa ja BX. Nendest mudelitest ei leidnud Eesti autosõbrad ilu ka hoolimata sellest, et BXi looja Marcello Gandini loomingusse kuuluvad ka Diablo ja Countachi.
    Viimaste Citroenidega on lugu teine. Peugeot? abiga on tehnika igati tipp-topp ning kaubamärgi imago ülesmäge ronima hakanud.
    Hiljuti loodud C3 on igati asjalik ja oma klassi soliidseim ning C2 võib pidada kohe ülihästi edendatud C3 sportversiooniks. Loetellu sobib ka C3 Pluriel, mis pole küll teab mis iludus, ometi võib seda pidada huvitavaks mudeliks.
    Parim teade Citroeni sõpradele on hoopis see, et suur hulk uudisversioone on alles stardijoonel ning ootamas oma presentatsioone. Enamik neist on Airdreami ja Airlounge?i näidetel valminud mudelid, mis esindavad seda keerulist kompositsiooni, mille on loonud Citroeni peadisainer Jean-Pierre Bloue. Uus põlvkond Citroene peaks meid viima tagasi aega, kui monsieur Michel Harmand vormis Citroeni disaini.
    Legendaarne 80aastane Harmand pidavat veel praegugi tegema hommikuti tiiru Citroeni stuudiotes ja ise veenduma, ega poisid midagi ära ei vusserda. Tegemist on erakordse inimesega, kes koolitab Strate College?is Prantsuse uut autodisainerite koolkonda. Peale selle on ta maailma ühe suurema autodisaini infopanga haldaja. Mehe usk Citroeni edusse ning tema käe all sirgunud õpilased valmistavad palju peavalu Renault? disainitiimile, kes peab seetõttu tublisti pingutama ega või hetkekski unistada väikesest puhkusest loorberitel.
    Esimese uudisena peaks turule jõudma C4 ehk Xsara järglane. Auto ei paku mingeid geniaalseid uuendusi, isegi esituled on sarnased 5. seeria BMW omadega. Samas jõuab peagi esitlussaali C4 Picasso, pikendatud põhjaga auto, mis on märksa soliidsem ja veenvam kui viimane ?non Picasso?. Nagu juba Airdream vihjas, vajab Citroen kupeed, sarnast, nagu oli 70ndatel tootmises olnud SM. Ilmselt saab selleks Xsara järglase C4 kolmeuksline sportvariant, mida on juba ka ralliversioonina näidatud. Lähiajal tutvustatakse C5 facelift?i, samas on need muudatused vahepalaks, enne kui valmib järgmine C5. Uus C5 saab Airlounge?i meenutava iluvõre ja väga aerodünaamilise kere.
    Lääne-Euroopas muutub kindlasti populaarseks müügiartikliks C3 UP, mis on kiiresti loodud Renault Moduse konkurent. C3 UP ehitatakse samal baasil kui C3 (2,45 m), kuid mudel on kõrgem ja avaram.
    Uus C6 on supersedaan, millest saab teistele tootjatele parim tõestus sellest, et prantslased teavad, milline on kvaliteetne disain. Auto tuleb peaaegu identne 1999. aastal loodud ideeautoga Insignale. Arvatavasti saab C6st enamiku Pariisis Champs-Elyseel firmat haldavate ärimeeste igapäevasõiduk ja Prantsuse parim luksusauto.
    Citroen on demonstreerinud ka oma esimesi neljaveolisi ning SUV-klassi kontsepte, nende 4X4 saab arvatavasti C4 kõrgendatud põhja ning muutub peagi mõõdukaks peavaluks Toyota RAV 4 ja Land Rover Freelanderite müüjatele.
    Ideeautod on tulevikunägemus ning seeriatoodang on hoopis teine ooper. Võime olla kindlad, et Airlounge seeriatootmisse ei jõua ja C4 põhjal valmiv Airdream tuleb tagasihoidlik. Nende mudelite hulgas pole sellist, mis kordaks sensatsiooni, mille põhjustas omal ajal DS. Samas on hea algus tehtud ning uskugem prantslaste autodisaini ? see on geniaalne.
    Autor: Björn Koop
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.