Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Poliitikud ja ametnikud seadsid transiidi raskesse olukorda
?Asi võib olla tahtlik,? märkis ekspedeerijate assotsiatsiooni peasekretär Kersti Kraas rahandusministeeriumi ja maksuameti kohta. ?Alati on küsimuse all olnud ekspedeerimise kui teenuse ekspordi käibemaksustamine.?
Varem on veovahendus pärast ekspedeerijate selgitusi mitmel korral käibemaksust vabastatud.
Rahvusvaheliste tavade kohaselt ei nõuta vabatsoonides kaupa hoiustavatelt ja müüvatelt ettevõtetelt, et nad registreeriks end vabatsooni asukohamaa käibemaksukohustuslaseks.
?Selgitust, miks tahetakse kaubaveo korraldamist teiste riikidega võrreldes konkurentsivõimetuks muuta, lihtsalt ei ole,? ütles Kersti Kraas.
Tänaseks on ta informeerinud Euroopa ekspedeerijate assotsiatsioonide ühendust CLECAT, kes saab Eesti ametkondi ettevõtluskeskkonna halvendamise ning topeltmaksustamise pärast korrale kutsuda.
?Ametnike põhimõte on, et alguses rakendame seadust 120protsendiliselt ja siis vaatame, mis välja tuleb,? kommenteeris sadamaoperaatorite liidu tegevjuht Ago Tiiman. ?Me ei taha mingeid soodustusi, vaid mõtleme Eesti riigile ja tema maksutuludele.?
Rahandusminister Taavi Veskimägi on puhkusel 5. juulini. 28. juunil toimub viimane erakorraline Riigikogu istung ja 1. juulil istub viimast korda enne suvepuhkust koos valitsus. Veskimäelt reedel kommentaari saada ei õnnestunud.
Reedene Äripäev kirjutas, et maist kehtiv käibemaksuseadus seab löögi alla kaks kolmandikku transiidist, mis suundub soodsamaid olusid omavatesse naabermaadesse.