Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroliidu laienemine paneb logistikafirmad koostööle

    ELiga liitumine paneb liikmesriigid ja logistikafirmad transpordivõrke välja töötama, leiavad Euroopa ettevõtjad.
    Kvartaalne Euroopa suurim logistikaajakiri Logistics Business Magazine uuris enne Euroopa Liidu laienemist Euroopa analüütikutelt ja firmajuhtidelt, mida uut ootavad nemad logistikasektoris peale liidu laienemist.
    Total Logisticsi projektijuht Peter Roan ennustas, et Ida-Euroopa pakub suurepärast laienemis- ja tegutsemisvõimalust kolmanda osapoole logistikafirmadele, sest teenuste sisseostmine on regioonis madal, küll aga tõusev trend. Mitmed logistikafirmad on oma pilgu siiapoole suunanud ning mitmeid teenuseid pakkuma hakkamas. Näiteks TNT Expressi saadetiste divisjoni direktor David Burton ennustas kevadel, et Ida-Euroopa on piirkond, millele keskenduvad kullerifirmad lähitulevikus, sest see on veel sissetöötamata turg ning sealt on võimalik teenuseid juurutades kasu teenida.
    Tolliformaalsuste ärakadumise tõttu avanevad piirid muudavad piirkonna atraktiivsemaks nii tootjaile kui logistikakeskuste loojaile. Lisaks ennustas Logistics Business Magazine, et autotranspordi osakaal kasvab järjest, ehkki EL püüab seda näiteks teemaksude näol vähem atraktiivseks muuta ning veomahte alternatiivsetele veoviisidele suunata.
    Tootjad hakkavad tulevikus senisest enam valmistatud kaupa regioonis hoidma ega läheta seda kohe peale valmimist välja, sest juhtajad Lääne-Euroopasse lühenevad. Peter Roan selgitas ajakirjale, et väärtuslike kaupade müük kasvab, seda nii senistes kui uutes liikmesriikides.
    UPSi Euroopa välissuhete juht Mark van der Horst leidis, et nähtavaim ja kohene kasu liitumisest on piiriületuste kiirenemine ning tolliformaaluste ärakadumine. Varem tähendasid seisakul piiril Horsti sõnul kuni kümmet tundi ajakulu piiril kahetunnisel reisil. Eesti logistikafirmade kogemus näitas, et tarneajad on Euroopast kiirenenud kuni kahe päeva võrra. Horst lisas veel, et piiriformaalsused peaksid kiirenema ning muutuma minimaalse ajakuluga ka uute liikmesriikide vahel.
    Väikese ning keskmise suurusega ettevõtetel on piiride kadumine parimaks võimaluseks oma kliendibaasi laiendamiseks. Kasu ei ole vaid firmadel, ka klientidel on Horsti sõnul võimalik saada ühesugust teenindust erinevates liikmesriikides.
    Rahvusvahelises kaubanduses saab lähiajal oluliseks liikmesriikide vahelise infrastruktuuri väljaehitamine, et tarneahelad tõrgeteta töötada saaksid. Näiteks 39 miljoni elanikuga Poolas on vaid 440 kilomeetrit asfalteeritud teid.
    Frost Sullivani Transpordi Uuringute keskuse analüütik Cecilia Cabodi leidis, et liikmesriikide vahelise kaubanduse elavdamine on positiivne intermodaalsete vedude arenguks. See anna võimaluse luua integreeritud Euroopa transpordisüsteemi, kuid täna ei ole veel mitmed suurriigidki selleks veel valmis. Probleemiks transpordivõrkude erinevused. Näiteks T?ehhis ja Ungaris on hästi välja arenenud raudteevõrgustik, kuid sellevõrra kehvem teedevõrk. Tõenäoliselt areneb tulevikus Ida-Euroopas enim raudteevõrgustik, Lääne-Euroopas maanteede võrk.
    Hetkel asub umbes 60% Euroopa jaotuskeskustest Hollandis, kus on soodne maksukliima ning hea asukoht Euroopa keskmes. Laienemine on pannud firmad keskusi kolima, näiteks Poola, T?ehhi ja Ungarisse. Esimene neist omab head ligipääsu Baltimaadesse ja on seega koridoriks Läänemere äärsetesse maadesse. T?ehhis ja Ungaris aga on küllaltki haritud tööjõud ning suur tööpuudus, mis on keskuste loomiseks soodsaks.
    Sellised arengud muudavad Euroopas tarneahelate toimimist ning Lääne-Euroopa logistikafirmad peavad enda kaubaliikumised ümber vaatama. Näiteks Austria kaotab osa oma atraktiivsusest, sest asukoht pol sama soodne kui enne liitumist.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.