Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa võttis merel endalt konkurentsieelise

    Ühinedes 21. juunil Läänemeremaade Nõukogu otsusega keelustada ühepõhjaliste tankerite kasutamine raskete naftasaaduste veol, võttis Venemaa endalt konkurentsieelise võrreldes Eestiga.
    Kui seni toetas Venemaa ühepõhjaliste tankerite keelustamist alates 2010. aastast, siis Tallinnas koos olnud Läänemeremaade valitsusjuhid otsustasid keeldu rakendada juba 5. aprillist 2005. Venemaa ühinemist uue tähtajaga kinnitas peaminister Mihhail Fradkov.
    Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov leidis, et kui Venemaa poleks selle keeluga ühinenud, oleks ta säilitanud konkurentsieelise võrreldes näiteks Eestiga ? ühepõhjaliste tankerite prahtimine on lihtsalt oluliselt odavam.
    Sakkov meenutas, et kui veel 90ndate keskpaiku oli vaat et iga teine Eestis sildunud tanker ühepõhjaline, siis iga aastaga on nende hulk oluliselt vähenenud ja jõudnud tänaseks miinimumini. Seda eeskätt tänu sellele, et Euroopa Liidu sadamates kehtib ühepõhjalistele tankeritele kehtestatud keeld juba läinud aastast. Ühepõhjalised tankerid saavad sõita vaid Aasiasse, Aafrikasse, Lõuna-Ameerikasse.
    Venemaa oli seega sisuliselt sundseisus, sest ühepõhjalisi tankereid enam ei teenindata. Venemaa suurimad kaubanduspartnerid ja naftatöötlejad asuvad peamiselt Rotterdamis ja Antverpenis ning kui seal ühepõhjalisi enam vastu ei võeta, siis tuleb Venemaal sellega paratamatult ka leppida.
    Sakkovi sõnul ei tekita keelu rakendamine Tallinna Sadamale mingeid probleeme ? sadam neid lihtsalt ei võta vastu ega teeninda.
    ?Samas keegi pole seni suutnud tõestada, et kahepõhjalised on kindlamad kui ühepõhjalised tankerid. Kui ühepõhjaline lekib, tuleb see kohe ilmsiks, kui lekib aga kahepõhjaline, võib sellest arusaamiseni kuluda mitu kuud,? rääkis Sakkov.
    ASi Pakterminali juhatuse esimees Sulev Loo kinnitas, et neil polegi enam ühepõhjaliste tankeritega suurt kokkupuudet. Mingit majanduslikku mõju keeld seetõttu ka ei avalda. ?Enamik meie kai ääres silduvatest tankeritest on kahepõhjalised ja nooremad kui 10 aastat. Sama seis on ka meie konkurentidel,? tõdes ta.
    Keskkonnaministeeriumi veeosakonna nõuniku kt Olev Luhtein ütles, et tegelikult on korrektsem rääkida ühekerelistest tankeritest, nagu see on kirjas ka Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) ja ka ELi vastavates dokumentides.
    Luhthein juhtis tähelepanu asjaolule, et keeld kehtib vaid suurtele tankeritele, mille kogumahutavus on 5000 ja rohkem tonni. Väiksematele tankeritele hakkab keeld kehtima alates 2008. Lisaks on reeglis võimalik teha teatud mööndusi. Kõik ühekerelised tankerid peavad olema kasutusest kõrvaldatud aastaks 2010.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kaevandussektoris hakkas käärima kümnendi tehing
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.