Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti sadamad vastavad rahvusvahelistele turvanõuetele

02. juuli 2004, 09:17

Juulist muutusid senisest rangemaks turvanõuded rahvusvahelistel liinidel sõitvatele laevadele ning neid teenindavatele sadamarajatistele.

Tänaseks on Eesti sadamatel ja valdaval osal laevadest vajalik turvaplaan ja -sertifikaat olemas.

Vastavalt Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) poolt kehtestatud nõutele peavad kõigil rahvusvahelisi vedusid tegeval laevadel ning neid teenindavatel sadamarajatistel olema läbi viidud turvariskide analüüs, koostatud turvaplaan ning määratud turvalisuse eest vastutavad isikud.

1. juuli seisuga oli Eestis heaks kiidetud 18 sadamas asuvad 38 sadamarajatise turvaplaanid. Sadamate turvariskide analüüsi viisid läbi ning vajadusel koostasid ka vastava turvaplaani selleks volitatud firmad Falck Eesti AS ja MUSC-Krogius OÜ.

Nii turvariskide analüüsid kui turvaplaanid on kooskõlastatud Veeteede ametiga.
Heakskiidetud turvaplaanidega sadamarajatised asuvad järgnevates sadamates: Vene-Balti sadam, Paldiski Põhjasadam, Pärnu sadam, Lehtma sadam, Loksa sadam, Heltermaa sadam, Rohuküla sadam, Roomassaare sadam, Virtsu sadam, Paljassaare sadam, Vanasadam, Bekkeri/Meeruse sadamad, Miiduranna sadam, Muuga sadam, Paldiski Lõunasadam, Kunda sadam, Patarei sadam, Peetri sadam.

Vastavalt ISPS koodeksi nõuetele peab turvasertifikaat olema kõigil rahvusvahelisi reise teostavatel laevadel kogumahutavusega 500 ja enam tonni. Selliseid laevu on Eesti lipu all kokku 40.

Nendest 36 on sertifikaadid olemas, neli hetkel merel olevat laeva läbivad turvalisuse auditi lähipäevil kui nad jõuavad sihtsadamasse.

Euroopa Liit on otsustanud, et alates 2007. aasta 1. juulist peavad sarnastele turvanõuetele vastama ka siseriiklikel liinidel sõitvad laevad ja kohalikke liine teenindavad sadamad.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing