Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Klementi plaanib Oslos kaupluse avada

Liis Kängsepp 05. juuli 2004, 00:00

?Rendilepingud on paigas, aga ma ei taha sellest enne täpsemalt rääkida, kui mööbel on juba olemas ja kõik on töös,? jäi Klementi juht Toomas Leis reedel napisõnaliseks. ?Alati võib mingeid takistusi tulla.?

Kauplema hakatakse poes Klementile kuuluva PTA kaubamärki kandvate rõivastega. PTA kaubamärgi ostsid Toomas Leis, Indrek Rahumaa ja Andres Rätsepp paar aastat tagasi koos Klementiga välja pankrotistunud emafirmast PTA Group OY. PTA on tuntud kaubamärk eelkõige Skandinaavia turul.

Erinevalt Baltikast ei hakka kauplust Oslos pidama Klementi ise, vaid pigem antakse poele kaubamärgi PTA kasutamise õigus ning soodustusi rõivaste sisseostmisel.

?Meie muidugi ei soovitaks Klementil sinna turule minna,? ütles Baltika juht Meelis Milder. ?Lähiturud on huvitavamad ja kasulikumad.?

Baltikal on täna ligi 80 kauplust ja jaepinda seitsmes riigis, kuhu viimase kolme aasta jooksul on investeeritud üldse 40 miljoni krooni. Kolmandik poodidest asub Eestis, järgnevad Leedu, Ukraina, Läti, Poola, Venemaa ja Rootsi. Skandinaavias on ettevõte praegu otsi kokku tõmbamas ning peagi suletakse viimane Rootsis töötav poeke.

Milderi sõnul läheb ettevõttel välisturgudel planeeritult hästi ning enam-vähem ainus valupunkt on Poola. Perspektiivikate turgudena tõi Milder välja Ukraina ja Venemaa, mainides, et aasta-kahe pärast on Baltimaade turg täitunud ja uusi poode pole siia mõtet teha.

ASi Ilves-Extra juhi Arvo Kivikase sõnul on ka nemad käinud Soomes ja Rootsis kauplusi vaatamas, kuid asja pole sellest saanud, sest ettevõttel pole oma brändiga välisturule minekuks piisavalt vaba ressurssi. Praegu on Ilves-Extra orienteeritud eritellimuste täitmisele ning oma esindajad on neil 16 riigis.

?Brändi loomiseks on vaja rohkem raha kui minusugusel üldse kunagi saab olema, meie ajame sellist vaese mehe äri,? ütles Kivikas. ?Samas kui minul oleks selline kaubamärk nagu PTA, siis see tuleks kindlasti rahaks pöörata. Või kui on olemas kontseptsioon ja võimalused, siis miks mitte luua uut brändi.?

AS Klementi sai tänavu esimeses kvartalis 40 miljonilise käibe juures 1,4 miljonit krooni kahjumit.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing