Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
USA automüük kukkus kuue aasta madalaimale tasemele
Kahe USA suurima autotootja General Motorsi ja Ford Motori võimetus pakkuda suurte allahindlustega harjunud tarbijatele soodsamaid pakkumisi tõi kaasa Detroidi kolmiku USA turuosa vähenemise.
General Motorsi automüük kahanes USAs 15 protsenti, Fordi USA brändide oma 11 protsenti. DaimlerChrysleri Chrysleri üksuse müük kasvas ühe protsendi võrra tänu uue sportsedaani Chrysler 300 müügile.
Üllatav automüügi kuueprotsendiline kukkumine näitab vaid 15,4 mln ühikulist aastamüüki. Viimati oli automüük nii kehv 1998. aasta suvel, mil streigid kimbutasid Chryslerit. Analüütikud ootasid juunis automüügi langust 16,5 mln autoni.
?See on miilide võrra meie ootustest halvem tulemus,? ütles Burnham Securitiese analüütik David Healy. ?General Motorsi tulemustes on palju õhku.?
Detroidi kolmiku ehk USA kolme suurima autootja turuosa vähenes koduturul kolme protsendipunkti võrra, 58,5 protsendile.
Kõik Jaapani kolm suurimat autootjat (Nissan Motor, Honda Motor ja Toyota Motor) kasvatasid USA turul automüüki. Toyota automüük kasvas 5,2 protsenti, Hondal 1,1 protsenti ja Nissanil 9 protsenti. Hondal ja Nissanil oli läbi ajaloo juunikuu parim müügitulemus.
Honda suurendas juunis maiga võrreldes automüügiga kaasnevaid soodustusi kahe protsendi võrra, 1812 dollarile. Toyota vähendas soodustust 3,5 protsendi võrra, 2982 dollarile. Nissani tehtud keskmine müügisoodustus auto kohta vähenes 2,6 protsenti, 1807 dollarile. Kõik kolm Jaapani autotootjat kulutasid müügisoodustustele vähem kui USA kolm suurt autotootjat.