Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamiraha sõltub otseselt müügitulemustest

    Vastse-Kuuste Lihatööstuse müügijuhi Madis Lina tunnistas, et kuna suvel on käibed suuremad ja raha liigub rohkem, teeb lihatööstus suvel rohkem reklaami. Samas selle aasta täpset reklaamimahtu pole kinnitatud, sest väikeettevõttele kohaselt teeb Vastse-Kuuste Lihatööstus reklaamiotsused jooksvalt. Palju ei eksi, kui arvestame umbes 100 000 krooniga kuus, lisas Lina.
    Reklaamikanalite valikul lähtub Vastse-Kuuste lihatööstus hinnast, näiteks telereklaam on liiga kallis - tuleb arvestada ca 100 000 krooniga kuus, samas raadioreklaamile kulub kuus maksimaalselt 20 000 krooni, selgitab Lina ettevõtte reklaamivalikut. Enamuse ehk 50 % reklaamirahast moodustab jaekaubandus kettidega tehtavad reklaamikampaaniad, üritusturundus, kliendilehed. 25 % lehereklaam ja 25 % raadioreklaam.
    Ka Filee Lihatööstuse turundusjuhi Kristel Kindsigo tunnistab, et müüginumbritest sõltub reklaamiraha. ?Kui läheb hästi, tuleb ka rohkem reklaami teha, sest siis kui juba halvasti läheb on hilja,? nentis Kindsigo.
    Filee Lihatööstuse 2004. aasta turunduskulude kogumaht suveperioodil on ca 700 000 krooni, mis on 40% suurem kui möödunud aastal.
    Tänavu on Filee Lihatööstuse suuremad reklaamikulud end õigustanud, sest müügikäive on käesoleva aasta teisel kvartalil võrreldes 2003. aasta sama perioodiga kasvanud 60%.
    Otepäe lihatööstuse Edgar tegevjuhi Maie Niidu sõnul teevad aga nemad vastupidi reklaami, siis kui müük ei lähe. ?Kui aga müük läheb hästi, siis ei kuluta sentigi reklaamile,? nentis Niit.
    Otepäe Lihatööstus teeb reklaami peamiselt kohalikes ajalehtedes ja korraldavad degusteerimisi. Tänavu püüatkse oma jõududega viia läbi ka tarbijaküsitlusi. Aastas kulutab Otepäe Lihatööstus reklaamile kokku 80 000 krooni.
    Sarnaselt Otepäe Lihatööstusega tunnistab Wõro Kommertsi turundusjuht Rene Kiis, et müügikasvu puhul reklaamieelarvet ei suurendata. ?Reklaami teeme, siis kui on vaja mõne toote müüginumbreid suurendada,? lisas Kiis.
    Wõro Kommertsi selle suve reklaami ja müügitoetuse maht on üks miljon krooni, mis on eelmise aastaga võrreldes samas suurusjärgus.
    Wõro massireklaami üldiselt ei tee, vaid keskenduvad müügitoetusele. Suvised aktsioonid keskenduvad just grilltoodete müügikohtadesse - kauplustesse ja suveüritustele. Kauplustes püütakse ostjate tähelepanu eriväljapanekute, soodushindade ja kliendilehtede abil. Lisaks korraldab Wõro suuremates toidupoodides toodete degusteerimisi ning grillinippide presentatsioone.
    Kuna suur osa Wõro toodete tarbijatest elab maapiirkonnas osaleb Wõro ka laatadel.
    Uute grillvorstide esmasel turuletoomisel kasutasime infokanalina ka erinevaid ajakirju ja ajalehtede eriväljaandeid.
    Talleggi turundusjuht Kaarel Karu peab suveperioodi ettevõttele väga oluliseks, tunnistab ta, et müügi ootamatul kasvul ja reklaamil pole otsest seost. Eelarve paneme paika aasta alguses, sest hooajad on teada ja need ei üllata. Samas on alati ka väike reserv kiirreageerimiseks.
    Talleggi otsene investeering grilltoodete arendamisse ja kevadsuvisesse kampaaniasse ligikaudu 1,5 miljonit krooni. Suurimaks üksikkulutuseks on Karu sõnul meedia, kuid oluline osa on ka toote ning pakendiarendusel ja kampaaniamaterjalide ettevalmistamisel.
    Kui võrrelda summat eelmiste aastatega, siis 2002. aastal oli suvehooaja investeering suurusjärgu võrra väiksem, 2003. aastal aga oli seoses uue kaubamärgi tutvustamise ja uue marinaaditoodete sarja lansseerimisega tänavusest investeeringust tunduvalt suurem.
    Ka Nõo Lihatööstuse müügijuht Toivo Kreim kinnitas, et reklaamieelarve on paika pandud juba aprillis ja müügikasvuga reklaamikulutusi kindlasti ei suurendata. Peamine reklaamikanal on suvel raadio.
    Anne Mere
    Rakvere LK turundusdirektor
    Rakvere Lihakombinaadi investeering suvekampaaniasse ning suvetoodetesse kokku on ligi 1,3 miljonit krooni, mis moodustab turunduseelarvest ca 15 % ja on enam-vähem samas suurusjärgus mis eelmistel aastatel.
    Strateegiline plaan ning põhisuunad on meil paika pandud vähemalt aastaks.
    Meie eesmärk ei ole teha lühiajalisi tegevusi, pigem on plaanis strateegilise planeerimise perioodi isegi pikendada.
    Kuna Rakvere on üks tuntumaid ning hinnatumaid kaubamärke Eestis, on meil selle väärtuse edasiseks kasvatamiseks vaja liikuda mööda valitud kommunikatsioonirada.
    Suvise reklaamikampaania läbiviimiseks on meil kindel eelarve, mis ei ole sõltuvuses suvetoodete müügist, siiski ei ole me n-ö jäigal positsioonil, vaid võtame arvesse ka turul toimuvat ning teeme vajadusel oma plaanides korrektuure.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.