Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Raudtee taotleb investeerimiskohustuste pikendamist
?Jah, selline taotlus on tõepoolest meile laekunud,? kinnitas rahandusministeeriumi pressiesindaja. ?Praegu käivad arutlused, et jõuda ühisele arusaamisele lepingukohustuste osas.?
Sarnase taotluse esitas Eesti Raudtee ka eelmisel aastal, mis pressiesindaja sõnul ?teatud tingimustel rahuldati?.
2001. aastal sõlmitud erastamislepingu lisa järgi peab Eesti Raudtee kuni aastani 2005 investeerima kokku üle 2,5 miljardi krooni. Millise graafiku järgi peaks Eesti Raudtee omanik Baltic Rail Services (BRS) igal aastal ettevõttesse raha paigutama, on kirjas erastamislepingu lisas, mis on aga kuulutatud konfidentsiaalseks. Rahandusministeerium ei saanud lepingule viidates ka avalikustada, kui palju ja kui suure selle osast just raudteedesse on BRS juba investeerinud.
ASi Eesti Raudtee nõukogu aseesimees Guido Sammelselg kommenteeris, et investeerimiskohustusi pole kunagi tahetud edasi lükata. ?Ajakava lihtsalt sätitakse korda,? kinnitas Sammelselg ja soovitas enda puhkusel viibimisele viidates suhelda pressiesindajaga.
Eesti Raudtee pressiesindaja sõnul pidi erastamine teoks saama 2001. aastal, kuid venis septembrini, seetõttu jäid esimesel aastal tegemata ka vajalikud teetööd. ?Valitsusega sai kokku lepitud, et sisuliselt lükatakse ajagraafik aasta võrra edasi, aastani 2006. Praegu käib rutiinne iga-aastane investeeringute kava kooskõlastamine,? ütles ta.
Rongidega juhtuvad õnnetused ja avariid on Eestis viimasel ajal tavalised uudised. Eile hommikul põrkas Ida-Virumaal Auvere raudteeülesõidul kütuseveok kokku Moskva?Tallinna reisirongiga, õnnetuses hukkus inimene.
Esmaspäeva hommikul sõitis Tallinnas Eesti Raudteele kuuluval raudteel Balti jaama pöörangul kahe esimese rattapaariga maha Türi?Tallinna liinil sõitev Edelaraudtee reisirong. Õnnetuses inimesed kannatada ei saanud. Raudteeinspektsiooni teatel põhjustasid esialgsetel andmetel õnnetuse pöörangu halb seisukord ja osaliselt pehkinud liiprid.