Eesti meediareklaami turu aastakasv võib tänavu ületada 10protsenti

14. juuli 2004, 13:24

TNS Emor prognoosib selleks aastaks taas üle 10protsendi ulatuvat aastakasvu Eesti meediareklaamiturul.
Seda eeldusel, et teine poolaasta tuleb meediareklaamiturul tavapärane ehk käibelt esimesest poolaastast pisut tugevam.

Optimistliku vaadet toetab maailma suurima reklaamituru, USA, jätkuv elavnemine. Pärast 2001. aasta tagasilööki on USA reklaamiturg tasapisi kosunud ja selleks aastaks prognoosib TNS Media Intelligence/CMR turu kasvuks juba 9,3%, sh esimesel poolaastal 9,4protsenti, mis on viimase nelja aasta suurim kasv. Tugeva panuse meediakäibesse annavad valimisreklaamid ja Ateena Olümpiamängudega seotud reklaamid. Kasvu ennustatakse kõikidele meediatüüpidele, kuid kiiremini kasvab just elektrooniline meedia ? internet, televisioon ja raadio.

Eesti meediareklaamituru teine kvartal oli tugev: kasv 11protsenti ja käive internetireklaamiga kokku 292 miljonit krooni, mis tõstis esimese poolaasta käibe 494 miljoni kroonini, kasv võrreldes 2003. aasta esimese poolaastaga viis protsenti.
Teises kvartalis andsid suurima panuse televisiooni reklaamikäibesse koduhügieeni, alkoholi, juuksehooldustoodete, mobiilside ja valimisreklaamid. Ajakirjades enamreklaamitud valdkondade hulka kuulusid mobiilside, autod ja ravimid; ajalehtedes jaekaubandus, autod ja töökuulutused. Suurimad reklaamijad Eesti meediakanalites olid Procter Gamble, Colgate-Palmolive, Reckitt-Benckiser, EMT, Saku Õlletehas, Tartu Õlletehas, Coca-Cola ja L?Oreal.

Poolaasta kokkuvõttes kasvas Eesti meediareklaamiturg viie protsendi võrra ja moodustas koos interneti reklaamikäibega kokku 494 miljonit krooni. Trükimeedia ja televisiooni sektorid kasvasid samas tempos koguturuga. Kiiremat kasvutempot näitasid kaks kanalit - raadio (13%) ja internet (14%), kuna nendes kanalites oli kasv kvartalite lõikes ühtlasem. Välireklaami sektori poolaastatulemus jäi keskmise kasvutempo tasemele, sest esimene kvartal osutus varasemast oluliselt nõrgemaks. Võrreldes eelmise aasta esimese poolaastaga on meediatüüpide osakaalud turul jäänud samaks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing