Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestis taksondus on kui loodusõnnetus

    Nädala alguses selgus, et turistid saavad bro?üüri, milles hoiatatakse petturtaksojuhtide eest. Nimeliselt ei ole bro?üüris kedagi välja toodud, pättideks tembeldatakse ametlikult kõik taksoteenust pakkuvad kodanikud.
    Hoiatussildid ei ole probleemi sisuline lahendamine. Selle asemel lükkub täna vastutus justkui kliendi õlule, keda ju hoiatati.
    Probleemid taksonduses oleksid nagu paratamatud loodusjõud, mille vastu ei saa. Teadmine, et taksojuhid petavad, ei ole eile või täna sündinud. See on õhus olnud aastaid ning taasavastatakse vähemalt korra aastas mingi eksperimendiga. Äripäev testis petmist kaks aastat tagasi ja muutusi pole sellest ajast saadik toimunud.
    Taksondus ei ole vaid Tallinna või kohalike omavalitsuste asi, ehkki majandus- ja kommunikatsiooniministeerium seda nii püüab näidata. Taksojuht on sageli üks esimestest eestlastest, kellega turist kokku puutub. Pettus juba esimese teenuse tarbimisel ei jäta paljulubavat muljet. Kujutage ise ette, kui teid lennujaamas või sadamas hoiatatakse, et järgmine kohalik kisub teil tõenäoliselt naha üle kõrvade. Welcome To Estonia?
    Olen nõus Eesti Taksoliidu juhatuse liikme Lembit Poolakuga, kes soovitab tariife tõsta, sest taksojuhid ei suuda ära elada. Ent tariifi ei peaks määrama firma, mille logoga juht sõidab, vaid vedaja ehk taksojuht, kes seab hinna, millega on reaalne ära majandada. Taksofirmade huvi on täna kasum, mis tähendab, et teenuse kvaliteet neid eriti ei morjenda.
    Nimelt vastutab täna pettuse eest vaid taksojuht. Juht maksab taksofirmale küll igakuist tasu logo, raadiovõrgu jms kasutamise eest, kuid pettuse korral reageerib firma tavaliselt juhi vallandamisega, teinekord soovitab ka mõni aeg vaikselt peidus tegutseda. Ehk juhid maksavad nagu katust - kui aga tekib probleem, on juhid üksi. Firmal on õigus, ent pole kohustusi. Ma ei õigusta petturlust, kuid kogu vastutus vaid taksojuhtide õlule seada on julm. Selleks, et midagi muuta, on vaja probleemi põhjus leida.
    Igasuguste tehniliste vidinate, nagu printeri, autodele pookimine ei lahenda probleemi, kui ei muutu keskkond ja suhtumine. Kui juhil on rahahäda, siis saab ta ka printeriga kliendi arvele lisaraha otsa panna. Kui firmadel lasuks vastutus juhtide tegevuse eest vastutada, arvestataks ehk ka juhtide arvamusega.
    Taksoteenuse kasutajana ei ole ma muidugi nõus, et hinnad kerkiksid, kuid see ka kliendini jõudev trall taksoteenuse turul - tigedad ja umbkeelsed juhid, räpased autod ja taksojuhi kihutamine, et võimalikult palju tellimusi täita - hakkab ära tüütama.
    Taksondus vajab selget arengukava, eesmärki, milleni tahetakse jõuda. Valmiv transpordi- ja logistika arengukava aga seda ei sisalda, sest taksondus on kohalike omavalitsuste asi ja riiklikul tasandil ühtset süsteemi majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atoneni sõnul luua pole mõtet. Nii jääb valdkond reguleerimata.
    Taksondus kuulub ühistranspordiseaduse järgi ühistranspordi alla. Seega pole põhjust, miks ei võiks teenust pakkuda üks-kaks teenusepakkujat, kes riigihankega välja selgitatakse.
    Ei ole erinevaid tariife, erinevaid firmasid, erinevaid probleeme. Täna aga sõidab ainuüksi Tallinnas peaaegu neljakümne erineva logoga taksot.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.