Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SAS tõstab augustis lennupiletite hindu
?Hinnad on alanenud sedavõrd, et kohati on igasugused maksud juba lennupileti hinnast kõrgemad. See on loonud olukorra, mis ei võimalda enam normaalset äritegevust ning mis ei saa kaua kesta,? ütles Jens Wittrup Willumsen, SAS Danmarki administratiivdirektor ajalehele Berlingske Tidende.
Esimeses järjekorras puudutab hinnatõus Scandinavian Airlinesi 600 päevas Kopenhaagenisse siirduvat ja sealt väljuvat lendu. Edasi-tagasi pileti hind tõuseb ca 400 Taani krooni ehk 840 Eesti krooni võrra ning uued hinnad jõustuvad 3. augustil.
SAS usub, et firmal on pakkuda toode, mis on klientidele atraktiivne ka kõrgema hinna juures. Kui aga strateegia ei tööta ning SAS turuosa kaotab, võib firma uuesti kaaluda hindade langetamist, ütles Jens Wittrup Willumsen.
Kontserni odavlennufirmat Snowflake muutused ei puuduta.
Ka konkurent Finnair möönab, et praegune hinnasõda kahjustab turgu. Samas ei plaanita veel hindu tõsta.
Analüütikud hindavad SASi strateegia ohtlikuks. ?SASil on Skandinaavia turul liidrikoht, kuid ma kahtlen, kas nad saavad hindu tõsta ilma kliente kaotamata sellistel liinidel nagu Londoni suund, kus konkurents on kõige tihedam,? ütles lehele Jyske Banki analüütik Brian Börsting.
Estonian Airi president Erki Urva ütles, et Estonian Air üleüldist hinnatõusu ei plaani.
?Estonian Air lähtub oma hinnakujunduses olukorrast turul, konkurentide hinnapoliitikast ja eelkõige ettevõtte kulustruktuurist,? ütles Urva. ?Meie eesmärk on kasumit teenida ? hinnad ning lennukite keskmine täitumus peavad olema sellised, mis seda võimaldaksid.?
Estonian Air tõstis viimati lennuhindu enam kui kuu aega tagasi (50 krooni suuna kohta turistiklassis ja 100 krooni äriklassis), sest lennukikütuse hind tõusis oluliselt.
Erki Urva ei osanud öelda, kas hinnad tõusevad ka Scandinavian Airlinesi koodiga Estonian Airi poolt opereeritavatel lendudel Tallinn?Kopenhaagen. ?SASil on täielik õigus ja vabadus seda teha ning meievahelised arutelud sellel teemal polegi konkurentsireeglitega lubatud,? ütles ta. SAS ise Kopenhaageni ja Tallinna vahel ei lenda.
SAS on Estonian Airi osanik.